elinelvira

Alla inlägg den 12 september 2009

Av Elin - 12 september 2009 22:58

Hejsan!

Nu har jag varit hos min kusin(er) och vi hyrde filmen "slumdog millionari" något sånt hette den:P

Men den var lite obehaglig och så ville min kusin inte se den så vi satt i hennes rum och såg " Lizzie Mcguier"(?)

haha den såg vi alltid när vi var små, så det var kul att se om den.

Fast det kändes lite små töntigt:P Tja det är ju faktiskt bra att ha barnasinnet kvar:)


Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa. Vet inte vad... jo just det jag håller på men genom dina ögon. Så det blir antagligen den:P


Dream sweet<33


Kramar elle


Av Elin - 12 september 2009 13:55

Hejsan alla glada!


Nu sitter jag i mitt nya rum och ser ut genom ett fönster med helt ny utsikt än vad jag brukar se.(såklart har jag varit inne i min syrras rum och sett ut genom fönsterena men det var inte samma sak, nu är det MINA fönster. Så utsikten får en helt ny betydelse:) )

Min kusin har gått hem för att äta lunch men hon kommer tillbaka sen:)

Då ska vi spela Sims- tror jag, fast förs ska vi gå igenom mina riktigt gammla Frida tidningar. Från typ 2006!

Det ska bli så kul, Emma Watson är på framsidan av en och hon ser jätte liten ut:P

Ja, nu ska jag också äta lunch, det blir väl en- som vanligt- macka.


Kramar elle:)


Av Elin - 12 september 2009 10:30

Hejsan här kommer en liten bokresention av boken "Agnes Cecilia".



Agnes Cecilia


Den där krypande känslan av någonting oförklarligt, av att någon plötsligt finns bakom ryggen på henne och iaktar- när kände hon så första gången?

Det visste inte Nora.

De mystiska stegen som hördes i våningen, de underliga telefonsamtalen, den sorgsna dockan och promenaderna till ödehusets trädgård, dit hunden Ludde drog iväg med henne så fort de gick ut- vad bettyde allt detta?

hon visste inte...

Men långsamt, långsamt börjar det gå upp för henne att någon utanför tid och rum kanske söker kontakt...


Den här boken är väldigt obehaglig så jag rekomenderar att inte läsa den innan man ska sova.

hehe jag lovar att du inte kommer kunna sova då:P

Men det är otroligt coolt att bara komma på något sånt här! Stort +.

jag rekomenderar den här boken stort, för det känns så verkligt när man läser den:)


9/10hallon  


Författare: Maria Gripe

Sidor:313

Utgiven:1981

Extra: Boken filmateserades år 1991( den är mer obehaglig än boken för de har lagt till massor av saker)

  


Av Elin - 12 september 2009 08:45

God morgon alla morgonpigga:P

jag sa att ajg skulle göra en recention om boken "Räcker det om jag älskar dig?", men jag hade glömmt att jag hade läst en annan bok imellan. Jag skrev ju lite om en obehaglig bok för någon vecka sen, det är den jag menar:P

Men jag skriver om den lite senare för jag måste äta furkost och ducha;)


Syns snart kram elle

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards