elinelvira

Alla inlägg under september 2009

Av Elin - 12 september 2009 10:30

Hejsan här kommer en liten bokresention av boken "Agnes Cecilia".



Agnes Cecilia


Den där krypande känslan av någonting oförklarligt, av att någon plötsligt finns bakom ryggen på henne och iaktar- när kände hon så första gången?

Det visste inte Nora.

De mystiska stegen som hördes i våningen, de underliga telefonsamtalen, den sorgsna dockan och promenaderna till ödehusets trädgård, dit hunden Ludde drog iväg med henne så fort de gick ut- vad bettyde allt detta?

hon visste inte...

Men långsamt, långsamt börjar det gå upp för henne att någon utanför tid och rum kanske söker kontakt...


Den här boken är väldigt obehaglig så jag rekomenderar att inte läsa den innan man ska sova.

hehe jag lovar att du inte kommer kunna sova då:P

Men det är otroligt coolt att bara komma på något sånt här! Stort +.

jag rekomenderar den här boken stort, för det känns så verkligt när man läser den:)


9/10hallon  


Författare: Maria Gripe

Sidor:313

Utgiven:1981

Extra: Boken filmateserades år 1991( den är mer obehaglig än boken för de har lagt till massor av saker)

  


Av Elin - 12 september 2009 08:45

God morgon alla morgonpigga:P

jag sa att ajg skulle göra en recention om boken "Räcker det om jag älskar dig?", men jag hade glömmt att jag hade läst en annan bok imellan. Jag skrev ju lite om en obehaglig bok för någon vecka sen, det är den jag menar:P

Men jag skriver om den lite senare för jag måste äta furkost och ducha;)


Syns snart kram elle

Av Elin - 11 september 2009 23:00

Hellu.

Nu är jag tillbaka från min kusin.

Det blev inte så länge som jag trott, men jag är ganska trött.

Så jag tänkte lägga mig i sängen och se på tv.

( jag fick min syrras gammla och hon fick tvn vi hade i köket)

Eller så ska jag läsa Genom dina ögon, jag är på kapitel 10.

Inte så långt men jag har läst en bok i mellan.


Så nu ska jag säga God natt:)


GOD NATT och SOV GOTT<33


kram elle

Här är en "favorit i repris" Ashley är verkligen sååå söt!

jag måste bara säga att ashley greene är otroligt söt håller nån med?  

Av Elin - 11 september 2009 19:40

Hej

Nu ska jag till min kusin på andra sidan gatan.

Vi ska se på Idol och spela sims tror jag:)

Så det blir nog ganska sent, men recentionen kommer i morgon


Adios

Abrahzo Elle

Av Elin - 11 september 2009 17:58

Hellu.

Idag är det en mycket rolig dag för mig för nu har min storebrorsa flyttat till Uppsala och min storasyster har flyttat ned till hans gammla rum. det betyder att jag får hennes!

Det är vitt, stort och har två fönster YEEY!

Jätte fint är det, fast jag kommer att sakna mitt gammla gula rum, men aja.

NU ska jag snart äta och sen så ska jag vara med min kusin.


Senare ikväll kanske det kommer en bokrecention av boken "Räcker det om jag älskar dig" eller så kommer den imorgon.

Men jag hoppas att jag hinner till ikväll. Men om min kusin är här så tror jag inte det (hon brukar stanna lååångt in på natten)


Ha det bra

Kramar Elle:)


Av Elin - 11 september 2009 17:47

Hej alla glada idag har jag varit med min kompis, vi var inne på Scrapblog och se vad hon har gjort!

Av Elin - 10 september 2009 22:23

Hellu..

Nu är det dags för mig att säga God natt.

Jag slutar ganska tidigt i morgon ca kl halv2 men jag tror att jag ska vara med en kompis så jag är nog hemma vid middag:)

Idag har varit en helt okej dag för mig, inge speciellt har hänt.


Dream sweet


Kram elle

lilablomma  

Jag tyckte att bilden var fin:) jag älskar lila och rosor så det var ganska passande.

Av Elin - 10 september 2009 20:00

Hellu:)

Nu ska jag snart kolla på Idol, men innan så kommer lite kul fakta.


Jag tror inte det är så många som vet om det här men om man gillar twilight så kan det vara lite kul.

jo jag hittade en interjuv med Amanda Seyfried(mamma mia, mean girls) och hon berättade att hennes allra bästa kompis var Nikki Reed.(Rosali hale i Twilight)

Det visste inte jag. Visste ni?

Hon är verkligen kompis med många kändisar i Hollywood.


Ja nu har Idol börjat så Chio.


Abrazho Elle.

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards