elinelvira

Alla inlägg under oktober 2009

Av Elin - 11 oktober 2009 16:25

Hejsan;)

Internet har inte fungerat, det är seriöst något fel med leverantören eller vad det nu heter!

Men pappa ringde och nu fungerar det:)

Idag har jag bara kollat på Tv och varit lite med min kusin, men nu är hon på ridning fast hon kommer kanske ikväll:)

aja nu ska jag checka in Bellz och Christinas blogg sen ska jag se på filmen som går på DisneyChannel. Corbin Blue är med men jag vet inte vad den heter:)


Kram elle

Av Elin - 11 oktober 2009 09:55

Hejsan:)

NU har jag gått upp, fast jag vaknade halv 10 det är ganska sent för att vara mig.

innan vi gick och la oss igår läste jag och min kusin l våra böcker jag Twilight och hon Ljudet av ditt hjärta. hon är på kap 2 nu:)

innan det gick vi ut för min lillebrors förra tjej var där och hon var såå töntig. När han komm ut ville hon inte prata och sen när han gick så ville hon att han skulle komma ut! Jag och Tilda eller iallafall jag blev ganska irriterad:)

Men det var ganska kul, och så spelade vi Eye Toy3:)


Det var en kul kväll:) Just nu ligger hon och sover, haha jag älakar att se på människor när de sover. Det ser så fridfullt ut:D

Nu ska jag väcka min kusin

Kram elle

Av Elin - 10 oktober 2009 17:54

Hellujsan:)

Snart kommer min kusin, hon skulle bara hämta sina saker. Sen ska vi gå till Willys och köpa godis:)

Så jag vet inte men jag tror att det här blir dagens sista inlägg.


Till middag blev det Wook, mums:D Älskar stark mat ju starkare desstå bättre!

aja då säger jag god natt nu dåXD

Hoppas alla får en riktigt mysig lördagkväll:)


Kram elle

ljus  

Av Elin - 10 oktober 2009 16:19

Hejsan!

Jag pratade just i telefon med min äldsta vän (vi gick på dagis tillsammans :D)

Och eftersom vi inte bor i samma område längre brukar vi bara träffas då och då. Men vi bestämmde just att nästa Lördag ska vi gå och se Fame!! Den verkar skit bra. Och jag tror att den hade premiär igår, men jag är inte helt säker:)

Såklart är det en dansflim, förvånad någon?:D

haha inte jag iallafall, men det ska bli så kul.

Snart ska jag äta middag, jag vet att vi äter tidigt men inte som min ena kompis. Hennes familj äter halv5 varje dag.

Och på tisdagar slutar vi 10över4:P


Här under är trailen på Fame

Kram elle


Av Elin - 10 oktober 2009 15:45

Hej

 jag fick en fråga för jättelänge sen som jag hade tänkt att svara på:)


F:

Men skulle du kunna hjälpa mig att skriva då?

Jag menar, hur gör man, jag kan verkligen inte skriva dikter eller låtar!!


Svar:

hej du!

alla kan skriva dikter och låtar, tro mig.

Det är bara att bestämma vad du ska skriva om och sen är det bara att skriva ned det.

Du kan skriva om vänskap, kärlek/olyckligkärlek, årstiderna, ett djur,beskriva hur en blomma ser ut, hur du känner dig tex glad eller ledsen.

Se, man kan skriva om allt möjligt:)

Du kan bara skriva små dikter, som rader(eller vad jag ska säga) som


I dina ådror rinner inte blod

inte heller känslor i ditt hjärta.


hehe det var ju iallafall nått:)

Sen kan man lägga på en fortsättning.

ääm, du kan skriva på engelska då låter det sorgsnare tycker jag men det är ju vad jag tycker.

om du kan något annat språk kan du skriva på det:


Y el amor que te tenia

Con tristeza lo he querer


ja, det är på spanska men aa.

Låttexter är ju lite svårare då måste man ha musik och sånt, men det går säkert oxå:)

Jag tycker att mina "dikter" är mer som texter(inte låttexter, bara texter)

Så man kan skriva i bara "texter".

Det är bara fantasin som sätter gränser:)

Hoppas att du fick några ideer;)


kram elle

vit blomma  

Försök att beskriva hur blomman ser ut, och vad den känner eller tänker

Av Elin - 10 oktober 2009 14:26

Hellu:)

Nu har jag gått ut med vovvarna, de är såå söta när man går med allihop:D

Ja det är inte så mycket att säga, kl 2 ska min kusin komma och så ska hon sova här för hennes föräldrar ska på 40års fest.

Så det ska bli kul, eftersom hon inte sov här igår:)

Just nu är jag inne på YouTube. min kompis sa att jag skulle söka på Selena Gomez, hon sjunger faktiskt bra:)

Jag bara älskar hembiträdet i denna musikvideo;)


Kram elle


kommentera vad ni tyckte:)


Av Elin - 10 oktober 2009 09:41

Jag har fått jättemånga kommentarer om att bloggdesignen har varit fin, och det är ju jättekul att höra. man blir verkligen glad:) Tack alla.

Men jag tänkte byta nu, lite sommrig här i höstmörkret med snäckor och sånt:)

aja nu ska jag äta frukost.

kram elle

Av Elin - 10 oktober 2009 09:35

hola!

jag har sett Disneychannel hela morgonen:)

snart börjar High school musical, haha jag var typ kär i den filmen för 2år sen:)

så det blir lite kul

jag tror att jag ska äta frukost nu, men jag är inte hungrig så jag kollar nog lite till på Tv.


Kram elle

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards