elinelvira

Direktlänk till inlägg 29 december 2009

filmtips:)

Av Elin - 29 december 2009 18:45

tjoo:)

när det är vinter och mörkt kan det vara mysigt att krypa ned under en varm filt och se på en bra film, eller hur?

men ibland kan man kanske inte komma på vad man ska se, så jag tänkte göra ett inlägg om olika filmer som man bara måste se:)


Romantisk komedi:

  • kate and Leopold              ( Meg ryan och Hugh jackman)
  • Music and Lyrics               ( Drew Barrymore och Hugh Grant)
  • snygg, sexig och singel   ( cameron Diaz, Selma Blair, Christina applegate)
  • The Proposal                     ( Sandra Bullock, Ryan reynolds, Malin Åkerman)
  • Just my luck                       ( Lindsay Lohan, Chris Pine, alla i Mcfly)
  • Adventureland                    ( Kristen Stewart, Jessie Eisenberg, Ryan  Reynolds)

Drama (komedi):

  • the break-up                      ( Jennifer Aniston, Vince Vaughn)
  • Fame                                  ( Naturi Naughton,Kristy Flores, Anna Maria Perez, Asher Book)
  • I spel och kärlek...            ( Renee zellweger, George Clooney)
  • Hairspray                           ( Zac Efron, Brittany snow, Amanda Bynes)
  • The Holiday                       ( Cameron Diaz, Kate Winslet, Jack Black)
  • Mona Lisas leende          ( Julia Roberts)

Romantisk Thriller-skräck:

  • Twilight                          (Kristen Stewart, Robert pattinson)
  • New Moon                    ( Kristen stewart, Robert Pattinson)
  • The Ring                       ( Brian Cox)
  • Prom Night                   ( kellan Lutz, Brittany Snow)
  • the messengers         ( Kristen Stewart)
  • I Love Trouble              ( Julia Roberts, Nick Nolte)

Drama

  • Speak                                             ( Kristen Stewart, Michael Angarano)
  • When a man loves a women     ( Meg Ryan)
  • The Notebook                               ( Rachel McAdams,Ryan Grosling)
  • Stolthet och fördom                      ( Jennifer Ehle, Colin Firt)
  • Sex and the City- the movie        ( SJ Parker, jennifer Hudson)
  • Die Welle                                         (Jurgen Vogel)

Action:

  • Taken                               ( Liam neeson)
  • Die hard 4.0                   (Bruce Wilis, Justin Long, Maggie Q)
  • Top Gun                          ( Tom Cruise, Meg Ryan)
  • True crime                      ( Clint eastwood)
  • 007- Die Another Day  ( Pierce Brosnan, Halle Berry)
  • Arn- Tempelriddaren   ( Gustaf Skarsgård)

Äventyr:

  • Sagan om ringen- triologin                 ( Orlando Bloom, Liv Tyler, Viggo mortensen)
  • Harry potter -filmerna                           ( Daniel Radcliffe, emma Watson)
  • Robin Hood-  Prince of Thieves         ( Kevin Costner,Morgan Freeman)
  •  Pirates of the Caribbean - Död mans kista  ( Orlando Bloom, Jonny Depp, keira knightley)
  •  Den siste samurajen                           ( Tom Cruise)
  • The Challenge                       (Mary-kate and Ashley Olsen)

Klassiker:

  • Jane Eyer                    ( Charlotte Gainsbourg)
  • Sömnlös i Seattle      ( Tom Hanks, Meg Ryan)
  • Dirty Dancing              (Patrick Swayze, Jennifer Grey)
  • Borta med Vinden      (Vivien Leigh, Clark Gable)
  • An Officer and a Gentleman ( Richard Gere, Debra Winger)
  • Titanic                          ( Leonardo DiCaprio, Kate Winslet)     

Musik och Dans:

  • Grease                                ( Jhon travolta, Olivia Newton)
  • High school musical        ( Zac Efron, Vannesa Hudgens)
  •  Honey                                 (Jessica Alba)
  • Saturday Night Fever        ( John Travolta)
  • Mamma Mia - The Movie  ( Amanda Seyfried,Meryl streep)
  • Camp Rock                        ( demi Lovato, Jonas brothers)


hehe jaa, det blev många filmer:) hoppas att ni hittar någon bra film:)

jag har sett alla förutom 4 så 4 filmer har jag bara sett trailern till men aa resten har jag sett:P


det skulle vara kul om jag fick lite film tips av er:) för jag fastnar för en film och ser den hur många gånger som hellst:)


kram elle



 
 
Bellz

Bellz

29 december 2009 23:16

Å vilken bra filmlista :D

Sv: Nej jag har inte heller stet så många bilder på hans syskon, har också läst att han har en och att han har två systrar ^^
Men jag tror nog det är två :)

Jag tycker att tältscenen var spänannde, eftersom de trodde att Bella sov och de pratade med varandra. Jag hoppas att de gör den scenen riktigt bra i filmen.
Blir så spännande att se filmen :D:D
Kramar

http://mytwilight.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sara

29 december 2009 23:59

vart hittade du de där listorna, skulle vara kul att se fler kategorier:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 januari 2016 14:08

  Jenna Den riktiga dansen. Hahahah asså typ det bästa jag sett! Channing Tatum och hans fru Jenna var med i Lip sync battle och hon gjorde hans nummer från Magic Mike XXL! Måste medge att hon nästan var bätrre haha. Det roligaste är j...

Av Elin - 19 januari 2016 15:56


  Hallihallå! Här sitter jag en Tisdag och äter choklad. Ajjabajja mig hahah. Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen!! Ska gå till gymmet, duscha, tvätta sängkläder, tvätta mina smink borstar, städa rummet och kanske börja plugga lite. ...

Av Elin - 10 januari 2016 00:27

          ASSÅÅÅÅ JAAAAAA. När jag såg detta blev jag såå glad. Den här sången var min absoluta favorit i början och är fortfarande en av de bästa på albumet according to me. Och musikvideon hallå??! Hur bra? Till och med Gabbe blev imponerad h...

Av Elin - 9 januari 2016 23:49

  Herregud var det snart en månad jag kikade in här sist? Känndes som förra veckan. Har uppenbarligen ingen känsla för tid ahah. Vad har hänt sedan sist jag skrev? Tentade innan jul (fick högsta betyg wihooo) sedan bar det hemåt för julfirande med ...

Av Elin - 14 december 2015 21:34

      Denna måndag - 14 december 2015 - är första dagen på hela terminen jag är FULLSTÄNDIGT slut både i kropp och knopp. Var och gymade själv igår och idag var det förelsäning sedan gym med Chrissie.  Och herregud min kropp gör ont överallt...

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards