elinelvira

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Elin - 3 juli 2010 23:45

God natt<3


Nu ska jag sova, är grymt trött efter en sån här påfrestande dag!

imorgon är jag hemma hela dan tror jag eller jag ska kanske över till Audrey, men inget är planerat:)


Kram E






Av Elin - 3 juli 2010 23:03

hejhej


här kommer en filmresension av Harry Potter och halvblodsprinsen som jag hyrde igår:)

 

 

Orginaltitel: Harry Potter and the Half-blood Prince

Regisör: David Yates

tid: 153 min

Utgivningsår: 2009

Skådespelare: Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint,



Handling:


Mörkrets krafter har blivit allt starkare och de har också trängt sig in i mugglarvärlden.

I denna filmen får vi möta Proffessor Horace Slughorn och vi får veta många viktiga saker, vi får resa tillbaka i tiden och uppleva gamla minnen.

Harry och Dumbledore tvingas möta nya uppgifter och det blir en spännande resa med fantastiska specialeffekter.

Hogwart är nu inte lika säkert som det alltid har varit och det börjar finnas fiender inom de starka murarna.


jag tycker efekterna var riktigt coola och bra gjorda. Den har alla ingridienser för en lyckad film, kärlek, action, humor, men ibland går allt så fort fram så jag fatta inte så mycket (min lilebror fick förklara en massa under filmens gång) och det är ju lite jobbigt. Som helt plötsligt så bara kommer ordet "Horrokrux" fram och jag bara VA?

men den är ändå bra och jag gillar att det kommer in lite känslor ^^

men den är inte den bästa i serien även fast den är bra:)


7.5/ 10 ;)


Här kommer lite bilder:



 


 


 


Kram E

Av Elin - 3 juli 2010 21:54

HEEEEJJJ!!


Idag har jag varit på Gröna Lund:D har inte varit där sen jag var 12, så det var superkul, och så hade man ju trevligt sällskap (som lämmnar en ensam presic när vi ska åka katapulten^^) nej men allt var superbra, i 30 graders värme! så vart var det idag och jag trodde att jag skulle dö av värmeslag!! så jag hade alltid dricka med och det kostade mig 100 kr under hela dagen (kanske inte så lyckat men men)

Och Jag åkte INSANE 4 GÅNGER!! HA! jag vågade:) men vi skrek när vi åkte nyckelpigan^^ haha så skojjit<3


Sen när jag kom hem efter 1 timmes hem färd så ringde jag Audrey och sen duschade jag och sen ringde jag LO och nu sitter jag här:) en pefekt dag helt enkelt:D


Kram E


så kul!!!

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards