elinelvira

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Elin - 9 augusti 2010 23:32

hejhej


nu har hela familjen dansat loss i köket, haha vi dansade säkret i 1 timme (jag har lätt håll!!) sen så var vi så varma att vi sprang ned till bryggan och bada:D det är ett sånt där minne jag alltid kommer bära med mig, nattbadet på landet, men nu är jag trött och ska sova, fast jag vill skriva lite på boken men jag vet inte om jag orkar.


imorgon ska Froj komma hit, och vi ska hem till min storebrors lägenhet, han ska sälja den (haha någon förvånad??;) ) så vi ska göra fint inför fotograferingen. sen ska jag få gå i affärer och välja lite saker jag ska önska mig på min födelsedag:D


Kram E


inte min bild, det var bäcksvart när vi bada^^

Av Elin - 9 augusti 2010 21:01

Idag säger vi Grattis till Anna Kendrick som firar som 25:te födelsedag idag:)

hon ser yngre ut tycker jag fast 25 är inte så gammalt:)



Kram E


Av Elin - 9 augusti 2010 20:34

hejhej


här kommer några bilder från Teen choice awards:D


Tonåringarnas favoriter är korade

David Beckham, Megan Fox,Hilary Duff, leighton Meester

Tonåringarnas favoriter är korade

Ashley Green, RPatz, taylor Lautner

Tonåringarnas favoriter är korade

Robert Pattinson vann flera priser, bland annat för Bästa manliga skådespelare i kategorin "fantasy" för "New moon", Bästa manliga skådespelare i kategorin "drama" för "Remember me" och Bästa kyss tillsammans med Kristen Stewart för deras scen i "New moon"

Tonåringarnas favoriter är korade

Betty White och Sandra Bulock

Tonåringarnas favoriter är korade

Ian Nina och Paul från VD var såklart där:)

Tonåringarnas favoriter är korade

Alex Meraz

Tonåringarnas favoriter är korade

otroligt söta Ashley Greene

Tonåringarnas favoriter är korade

Ash

Tonåringarnas favoriter är korade

Selena Gomez

Tonåringarnas favoriter är korade

Makarna Tatum:) eller jaa Dewan

Tonåringarnas favoriter är korade

Booboo stewart aka Shet och systern


det var bara några som var där:D


Kram E

Av Elin - 9 augusti 2010 16:32

Igår gick galan teen choice awards! Många ifrån twi cast var där och de vann rätt många priser. Tyvärr missade jag galan visste inte att den gick men jag hoppas jag kan hitta den på youtube eller nåt. Jag lägger upp klippen här om jag hittar de nån stans!
Lägger även upp bilder och videor från blåa mattan sen.


 Choice Actor, Drama: Robert Pattinson, Remember Me

Choice Fantasy Movie: The Twilight Saga: New Moon

Choice Actress,  Fantasy: Kristen Stewart, New Moon

Choice Actor, Fantasy: Taylor Lautner, New Moon

Choice Villain: Rachelle Lefevre, New Moon

Choice Liplock: Robert Pattinson and Kristen Stewart, The Twilight Saga

 Choice Chemistry: Robert Pattinson and Kristen Stewart, New Moon

Choice Male Scene Stealer: Kellan Lutz, New Moon

Choice Female Scene Stealer: Ashley Greene, New Moon 

Choice Movie: The Twilight Saga: Eclipse

Choice Movie Star, Male: Robert Pattinson, Eclipse

Choice Movie Star, Female: Kristen Stewart, Eclipse

Choice Male Hottie: Taylor Lautner

Choice Red Carpet Icon, Male: Taylor Lautner 

Choice Smile Presented by Invisalign Teen: Taylor Lautner

Most Fanatic Fans: Twilight Cast







 



                        

hehe ja det finns ingen video än men det kommer säkert snart:)



Kram E

Av Elin - 9 augusti 2010 15:39

Shoo!!


nu har jag målat en utevägg röd och så har vi fikat med glass:) pappa klippergräsmattan med en traktor haha vi har ganska stor tomt här på landet, och så ska jag skriva lite på boken:) ja så ser dagen ut idag:)


Jag satt på altanen och tänkte på hur mycket vi har fixat på landet, och jag kom fram till att det är ganska mycket, jag har gjort en lista över allt (den är nog mest för mig^^)


PÅ Stora huset:

Har 2 stora sovrum

2 badrum

1 stort kök

1 stor matsal

1 stort vardagsrum

tvättstuga

allrum

har 3 altaner

har 4 ingångar

+små städskrubbar ext


Har gjorts:


målat om hela huset (rött  med vita knutar)

bytt takpannor

målat om i ALLA rum och bytt golv i alla rum förutom köket

gjort badrumen snyggare

rivigt väggar

bytt fönster


Kvar att göra:

inget så vitt jag vet


det är det finaste huset, det är verkligen siperfint innut i:)


Lilla huset

Har 1 tambur

1 normalt stort kök

1 litet sovrum

1 litet vardagsrum

1 litet badrum

2 ingångar

1 stor vind


Har gjorts

 

Huggt den ett träd som stod nära

målat om hela huset ( rött med vita knutar)

bytt 2 fönster

vi håller på att göra om badrumet

rivigt en mögglig vägg och ersatt den med en ny fin ( den som jag har målat röd)

byggt en liten altan med stor trappa

satt in en tv antänn

gjort en grus gång till dörren

gjort spisen finare

rivigt 1 vägg


det är det jag kommer på just nu


Kvar att göra:


bygga ett stort trädeck ut från köket

göra om hela köket

fixa badrummet

göra klart fönsterna (måla och slipa)

måla en vägg vit

göra tamburen fin

byta golv


haha jaa det var så fult när vi köpte det men nu börjar det se hyffsat ut iaf:)


Våningen över stallet:

Här bor vi barn:)


1 litet kök som sitter ihop med 1 stort vardagsrum

1 stort badrum

1 stort sovrum

1 bastu

1 klädkammare


Har gjorts:

 

Gjort om hela badrummet ( ny dusch, handfat, toa allt)

målat om i sovrummet (vitt)

målat om på utsidan (samma som de snra husen)

gjort om i vardagsrummet

nytt kök


Kvar att göra:

 trappan upp

sen lite småsaker som ny lampa, nya sängar, ny tv och så

men annars så är det nog det:)



+ ett nytt båthus med gäst stuga

och en sandstrand med brygga


Min familj älskar typ att renovera, för vi köper ett ställe som ser halvt förfallet ut sen så renoverar vi det så det ser supersnyggt ut och så har vi det i 1-2 år sen så säljer vi, märkligt...:D


kanske inte så roligt innlägg men om man har varit här så kan man förstå hur mycket vi har fixat :)


Kram E

Av Elin - 9 augusti 2010 13:06

Just nu sitter jag här och lyssnar på taylor swift's nya låt:) så bra..


Idag ska jag bara ta det lugnt, skriva på min bok, läsa kanske se på film och imorgon kommer Froj hit:) mysigt mysigt:D


Jag har sovit ganska länga idag men imorgon ska jag upp vid 9 så att jag iaf börjar vänja mig vid lite mer skol tid, tänk om några veckor ska vi upp vid 7 USCH!!!


men just nu har vi sommar lov så vi ska njuta av det sista:)


Kram E

Av Elin - 9 augusti 2010 00:23

... För att du finns mamma,  vi kan verkligen prata du och jag (speciellt i telefonen i timmtal) och vi tänker och tycker även likadant (för det mesta) och du är verkligen en vän som lyssnar och förstår men samtidigt  en mamma som försöker uppfostra mig och göra mig förberädd inför framtiden. Jag börjar inse vilket jobb det måste vara för dig så TACK TACK TACK för att du ens försöker.Jag vet att jag är skit jobbig ibland men Jag älskar dig och du finns alltid hos mig även om vi är långt borta ifrån varandra. Som sagt barn håller sina mammor i handen ett tag men i sina hjärtan för evigt! <3 It's true <3


Smask <3 Mums



Kramar från en som älskar sin mamma över allt annat <3

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards