elinelvira

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Elin - 15 augusti 2010 23:49

shoo!


Jag är en riktigt kvällsuggla, jag kan vara vaken hela natten och vara pigg på nästa dag med:P har fått det av mamma^^ Nu har jag iaf 4 vänner som kan närvara på den årliga " Elins night to party galan" eller med andra ord min sovaöver fest ( haha så min humor sitter och skrattar just nu:P ) kanske 2 till, en av dem har inte svarat och en har en nästan bryten fot, och en annan är i Italien just nu så vi har inte hörts vid, men förhoppnings vis så komer alla sju:D fick en fråga lite tidigare idag som jag ska svara på :D


hej jag brukar kika in på din blogg lite då och då, men i din presentation så står det att du skriver hälst om vänner ect, men det gör du inte så mycket skulle du kunna göra det

 

Svar:

Som jag förstår det så vill du att jag ska skriva mer om Friends? har jag rätt! Jag älskar serien och så fort jag är ledsen så ser jag på den och mår bra efteråt. jag sulle gärna skriva mer om den, men eftersom serien är nedlaggd så är det svårt att hitta  nya saker, men jag ska hitta på nått ska du se:D imorgon kommer det lite friends ska du se! :D

Hoppas du blev nöjd med svaret!


Härliga vänner gänget som lyser upp min regniga dag!


Nu ska jag snart sova, inom 30 min ska jag släcka, ska först bara skriva lite till på WBn :) sen ska jag ta ut linserna och borsta tänderna:)


dream sweet dreams and wake up whit a smile on your lips tomorrow- det är mitt motto^^


Kram Elle

Av Elin - 15 augusti 2010 22:18

Go kväll


Nu har jag haft film mys med mig själv, och det blev The last Song och jag tänkte göra en liten film recension av den:) hope you like it ;D


The Last Song


Titel: The Last song

Regissör: Julie Anne Robinson

utgivningsår: 2010

Genre: Drama

Längd: 107 min

Produktions land: USA

Skådespelare: Miley Cyrus, Liam Hemsworth, Greg Kinnear, Kelly Preston mm


Handling

 

Filmen är baserad på boken med samma namn och är skriven av Nicholas Sparks (som även skrev Dear John och The Notebook) Sjuttonåriga Veronica " Ronnie" Miller blir arg och förtvivlad när hennes föräldrar skiljer sig. Tre år senare är hon fortfarande arg på sina föräldrar, särskilt på sin far. En sommar så bestämmer hennes föräldrar att hon och hennes mindra bror Jonah ska spendera sommaren hos deras pappa. Steve försöker få kontakt med sin turbolenta dotter som är något av en rebell. Han inser snart att han sårade henne djupt och försöker återskapa deras engång kärleksfulla förhållande, han försöker använda det enda som de har gemensamt- musiken. Under sommarer träffar Ronnie Will, en kille med helt annan bakrund än hon själv, men minst lika komplicerad. Deras olikheter för dem samman och de spenderar sommaren tillsammans. Snart innser Ronnie att kärlek inte är lika enkelt som hon först trott. Alla är vi värda en andra chans, men om den man älskar har skadat en man älskar mer, ska man då förlåta, ge en andra chans? eller ska hon glömma och försvinna, som hon alltid har gjort?


Vad tyckte jag?

 

Det här är en film om att växa upp, om familjen och första kärleken. Det är en även en film med mycket musik, kärlek och att ge en andra chans. Jag tycker att den var underbar, den griper tag i hjärtat och framkallar skratt som krokodiltårar, jag kan säga att jag grät så tårarna spruta en lång stund. Innan jag såg filmen var jag lite tveksam till Miley i huvudrollen, hon spelar  Hannah Montana som är en komediserie på Disney channel, men hon spelar sin roll utmärk och jag blir riktigt imponerad av hennes utveckling som skådespelerska. Handlingen är inte alls som jag trodde den skulle vara , Filmen blir aldrig tråkig. Det händer hela tiden nya saker och det är vändningar så att man inte tappar intresset. Jag kan känna igen mig lite i Ronnie, det gör nog att jag får större förståelse för henne än många andra och det känns som jag känner henne. det finns inte så mycket mer att säga förutom att det är en gripande, kärleksfull, glädjande, djup och tragisk film som har fått mig att sluta ta saker förgivet, människor man älskar kanske inte finns här imorgon. Skit i recensionerna från Aftonbladetr, det här är drama på hög nivå!! Allt är trovärdigt och jag älskar den! Då finns det bara en sak för mig att göra; köpa boken!


The Last Song får (åå jag måste) 10/10


Trailern


Bilder

 


 



 

  Hoppas du fann det läs värt:)


Kram Elin


Av Elin - 15 augusti 2010 20:16

ska snart moviea men här är min senaste scrapblog, hade tänkt göra en ny idag men orkade inte:)


till Lo; på den här är du med, hela du! ;)


Kram E

Av Elin - 15 augusti 2010 20:08

hejhej


ska snart se på film men först detta, jag har inte lyckats se på teen choice awards- än ( om du vet var man kan se den så mommentera snälla!) så jag blev superglad när jag såg att Taylor swift van en surfingbräda, Go TAY!! se videon hon är ju så rolig och charmig^^



Click to view full size image


Click to view full size image


nu movie time!!


Kram E

Av Elin - 15 augusti 2010 19:44

rubriken säger allt, Lo du är så underbar!! sknar dig såå och jag vet att du alltid kommer ställa up för mig precis som jag för dig! du är verkligen ett murmelgos <3


se vilken fin låt hon har gjort:)


Jag sitter i ett hus,
när regnet öser ner.
Ute är det mörkt
så jag kan inget se...
mobilen den är paj
...Elin är en haj,
jag längtar efter dig.
Jag ÄR en ensam tjej :'(

 

haha själva handlingen är kanske lite solrlig men du är ju så söt!

 

Kramisar från en HAJ!


Av Elin - 15 augusti 2010 19:27

shoo!!


Nu har vi ätigt och efter det så ska jag se på The Last Song som snälla Sofie tipsat om:) ser fram emot att se den! men innan det ska jag blogga lite, bloggen har varit lite halv död under sommaren men nu till skolstarten så ska den nog komma igång igen:D sen hade jag tänkt att skriva på WB, wannbe boken, haha! har inte kommit så långt, jag läser igenom den flera gånger och skriver om delar och ändrar så det går trögt, har hört nån gång att jag ör perfektionist, hmm det kanske stämmer i viss mån^^ haha!


över till roligare saker, det kommer en dag i varje artist liv då man är så pass känd att man får skriva autografer i 13 timmar, den dagen har nu Taylor Swift nått! :D hon ska delta  i något som heter Country's Night To Rock  där hon framför sin nya låt Mine och skriver atografer:) mycket snällt av henne och jag blev faktiskt lite rörd av videon, vet inte varför men det blev jag :P

 


Kram E

Av Elin - 15 augusti 2010 16:50

hejhej


nu har jag varit på besök hos våra grannar, de har fått en ny liten dotter som heter Eddie. Det är lite coolt för det är hon Kim som var med i gruppen friends som sjöng " Lyssna till ditt hjärta" i melodifestivalen för några år sen, det tycker jag är coolt iaf^^ så vi snackade lite med hon och hennes man andreas ( tror jag han heter) och klappade deras 2 hundar:D haha jag blev utbjuden att ta hand om bebisen och det var bara att komma runt sju snåret i morogn bitti^^ haha och så frågade de om de var bjudna till min " fest"  i helgen, så många skratt blev det:D


Nu ska jag skriva lite på boken och efter det så ska jag fortsätta med det :P


Kram E


Hon i mörkt hår är vår granne^^ hon ser ganska mycket ut då som hon gör nu ( eller tja, hon har ju nyss fött ett barn men annars så)

Friends i melodifestivalen 2001.
slutade på 1:a plats med 237 poäng
Kom på 5:e plats i ESC med 100 poäng


den här låten har vi en parodi på i släkten ( från ett bröllop), den är väldigt bra^^


hmm så här går den ungefär;


Petra och Mats, de är som natt och dag

Han säger nej, och hon säger ja

å de stackars barnen dom vet, ej va de ska göra

 

När Petra ska baka får Mats inte smaka

Han får inte smaka en ändaste kaka

Lyssna på min pappa han vet vad han säger

Han kan alltid lära Mats massor av grejer

 

Att spela kubb

det är inte Mats grej han kör med fubb

och när vi upptäcker det så får han inte va med

då står han i ett hörn och surar!

 

När Petra ska baka får Mats inte smaka

Han får inte smaka en ändaste kaka

ect

 

Petra hon har

sina sidor hon med då vill hon hälst bara vara ifred

med morgonrock och sur min

då vill hon ej bli störd av småglin


denna vers kommer jag inte ihåg hur den går men typ:


Av alla dessa platser var ska ni nu fara?

det måste vara HOOOLMA ( Holma, vårt förra landställe)

dit ni nu ska fara


haha ja sen refrängen och kanske en till vers, mina kusiners föräldrar sjöng den^^ jag ljuger om jag säger att de sjöng fint^^ men det var så kul, när de sjunger versen om kubb så kommer jag ihåg att min lillebror sprang fram och karamade pappa för han tyckte de var elaka, men pappa bara skrattade^^ så otroligt passande text måste jag säga:D bästa sången asså!


Kramisar Elle




Av Elin - 15 augusti 2010 13:18

hejhej


idag vaknade jag vid 9 men sommnade om till kvart i 10, sen så gick jag och farmor på  en promend och sen ringde jag lollo och vi pratade ett tag, jag ska försöka få ihop en "fest" med mina närmaste vänner men ingen verkar kunna när jag kan-.- men ingen svarade när jag ringde så vi får väll se hur det går, två kan än så länge:D


här är en superfin video med Kristen och Rob, hon som har gjort den har verkligen lyckats att fånga deras movements och jag tycker den är superfin:)



Kram E

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards