elinelvira

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Elin - 27 september 2010 21:57

Hejhej


Det var länge sedan det kom en recension .Här kommer en Filrecension av The proposal :)


Orginaltitel: The Proposal

Utgivningsår: 2009

Regisör: Anne Fletcher ( Step up, 27 dresses)                     
Genre: Romantisk komedi
Längd: 103 min

Skådespelare: Sandra Bullock, Ryan Reynolds, Malin Åkerman, Betty White m.f


Handling:

Margaret Tate  är en tuff chef som lever i sin egne lilla värld. Eftersom hon är från Kanada kommer myndigheterna henne på spåren, och hon måste deporteras tillbaka till sitt hemland. Enda lösningen på problemet är att hon gifter sig, och eftersom hennes assistent Andrew  finns nära till hands, råkar det bli med honom. Innan förlovningen kan bekräfftas ska de nyblivna paret tillbringa en helg i Alaska med Andrews föräldrar, där många nya komplicationer dyker upp! Som känslor, ex flickvänner och en gammal gullig farmor....


Vad tycker jag?

Jag tycker detta är en av de roligaste romantiska komedierna nånsin. Det kommer alltid några tårar och massa skratt! Sandra Bullock är en skicklig skådespelerska, som vet exakt hur långt hon ska dra sin roll utan att den ska bli överdriven. Ryan Reynolds å andra sidan bevisar ännu en gång att han har en gåva när det gäller komiska ansiktsuttryck och här är han kungen. Man skrattar både med och åt honom! Denna film är inte en romantisk komedi, det är en komedi full med romantik. Handlingen är kortsagt helt underbar och jag tycker alla ska se denna film, för annars vet man inte vad man missar!! Släng er i väggen Aftonbladet, THIS MOVIE ROCKS!


av mig får The proposal 9/10  :D


Är mycket glad att jag önskade mig denna i julklapp förra året :D



Kramar Elle


Av Elin - 27 september 2010 17:22

Hejsan!


Ska göra spanska och so snart men ska först svara på denna fina fråga från A :)


den e feeeeeett fiiin jö! O_o* har du gjort den?!

 

Svar:

Hej vatten dinosaurien! ( hehe asså vi är poolare iaf nån undrar, jag brukar inte tilltala folk så annars^^) Jepp jag har gjort den, skulle kunna bli bättre men den har sin charm tycker jag! :)


thihi här kommer den igen så att alla fattar vilken bild det handlar om :D


  


Kram Elle

Av Elin - 27 september 2010 17:15

... då vet man att man behöver blogga lite!


hejsan svejsan!


Idag hade jag matteprov, det gick superdåligt! Jag hade pluggat men det var så att alla andra grupper fick ha miniräknare på B-delen, utom min grupp! Det hade blivit något missförstånd mellan lärarna så vi ska kanske få göra om B-delen, jobbigt!!!!


Sen hade vi HK efter lunchen, Jag kaj & Froj i en grupp, vi flumma mest och skojade med våra Lidingödialekter^^ Sorry Audrey att jag dissade dig, var inte meningen! Hade helt glömmt bort! Men imorgon, you me + the forest, 100% sure! (: vi har orienteringsdag imorgon, faktiskt precis där jag bodde förr, så jag hittar förhoppningsvis ganska bra :D Fast vi ska väl antagligen vara i skogen, hmm så kanske inte :D


Har ni haft en bra dag?


Kramar Elle

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards