elinelvira

Alla inlägg under december 2010

Av Elin - 19 december 2010 10:55

hellu!


Igår kväll var sp mysigt, bara det att Morfars sambo Louise's släkt är så stört tråkiga! Och det var bordsplasering så jag hammnade mitt i deras släkt, gud vilka tråkmånsar! fast alla är tråkiga jämfört med min släkt ;)


Idag ska jag plugga till provet i morgon, stöört jobbigt! Har sedan en saga som jag måste skriva, på spanska!!!!! SUCK! Lärarna vill verkligen kväva oss!


Day 15 Your Dreams

Oj vad ska man skriva här? Jag drömmer om att bli lycklig, ha en familj som älskar mig och att ingen dör i nån hemsk sjukdom. Att mina vänner ska finna lycka i sina liv. Många drömmer om att göra nåt med sina liv, bli något stort. Men jag har inga såna drömmar, jag har lite mer down earth drömmar :P Jag avskyr att bli besviken därför vågar jag nog inte ha så höga drömmar. Men jag njuter av det lilla i livet. Jag drömmer om att träffa nån som jag kan dela min framtid med att mina framtida barn ska växa upp i en trygg miljö. Och så drömer jag om att bli vampyr... hehe kanske inte så down earth....  ;D



Kram Elle

Av Elin - 18 december 2010 13:45

Hejsan!


Idag har Morfar och hans sambo varit här. De åt lunch bestående av lax, Sill potatis och julbröd, MUMS! Senare ikväll ska vi fira hans födelsedag, han fyller igentligen år i Januari men då är de i Egypten så vi firar den nu istället. De har hyrt en halv resturang! :O Ska bli kul att få klä uppsig. Glömmde att säga att han fyller 70 därför detta stohej! :P


Day 14 – Someone beautiful

Det ska ju igentligen vara vad jag har på mig idag, men den har redan varit, så jag bytte till någon vacker. Alla mina kompisar och hela tjocka familjen är vackra, både på utsidan och insidan, älskar alla så mycket! Men om man syftar på en kändis så tycker jag att Taylor Swift, Robert Pattinson och Ashley Greene är vackra människor.


Taylor för att hon är ärlig, generös och en bra medmänniska. Hon är verkligen så otroligt vacker på utsidan också men hennes insida är som ett godisland, hon är så sweet!


Robert Pattinson, behöver jag verkligen säga något mer? ;D


Ashley gör mycket för ungdommar. Hon sjänker kläder hon inte använder mer, hon gör utalanden och hon är ingen diva som många i Hollywood. Hon är väldigt vacker hon med på utsidan, är så avis för att hon är så vacker. Hon är en bra förebild!



Click to view full size image 


åå vad jag gillar min trio!! <3


Kram Elle

Av Elin - 17 december 2010 17:58

En av de bästa sakerna med julen förutom maten, familjen, Kalle Anka  och paketen, är musiken! Jag älskar julmusik! Julmusik är så djup och lugn, me love! Har många olika favoriter men denna ligger höggt på listan!


Såklart att Celine Dion får stå för denna, hittade ingen annan än en när hon sjunger live, så tja hon sjunger live i denna video. Det är helt stört!

Gråter floder. Nej. Jag gråter hela Atlanten!



Kram Elle

Av Elin - 17 december 2010 17:50

Hejsan!


Äntligen kommer trailen för Robert Pattinsons nya film Water for Elephants. Jag har längtat superlänge efter den! och jag måste säga att den verkligen är bra, jag ska så se filmen sen när den kommer ut! Har tänkt läsa boken också, men ska först se filmen har jag bestämt! :P



Defenetivt en film jag vill se! 2011 verkar vara ett bra film år!


Kram Elle

Av Elin - 17 december 2010 17:18

shoohoo!


Idag har jag varit hos Sophie, vi bakade kladdkaka och jag kan lova att den var kladdig! :P sen såg vi på tv och gosade med hennes hund Morris, en sån liten snutt!

Just nu håller mamma och lillebror på att göra köttbullar, från skratch :D


Day 13 – This week

Denna vecka har gått så fort men ändå långsamt. I måndags så fyllde Taylor Swift år, firades lite grand. Hade lucia, älskar lucia. Tisdags så gjorde jag prov, gick sådär men blev nöjd iaf. Onsdag åt vi på resturang, det var MUMS! Torsdag var en allmänt bra dag. Fredag är inte slut ännu, men den är awsome än så länge. Fast mina jeans och skor har gått sönder, så tja, kanske inte awsome, men bra! :D Lördag o Söndag är det party som gäller!


Hoppas eran vecka har varit bra :D


Kram Elle


Av Elin - 16 december 2010 16:24

Hejsan!


för några dagar sedan hittade jag ett klipp på youtube- väldens bästa sida! Klippet är en parodi om Miley Cyrus och Katie Holmes och jag måste säga att det är  ganska likt! hahah gud vad jag skrattade! De flesta vet att Miley pratar stöört sabbt men för att fatta Katies parodi så lägger jag upp en interjuv med Katie, säg gärna vad ni tycker om den ^^


OMG! vad jag skrattar!

hahah behöver inte ser hela, men i denna interjuv så var hon inte lika Katie-aktig ^^ har sett en annan när hon nästan är såsom i som i parodin, men hittade inte den. :/


Kraam Elle


Av Elin - 16 december 2010 15:45

Day 12 – What’s in your bag

  • rättade uppsattser 2 st
  • hemnycklar
  • kalender
  • manadrin
  • glasögonfodral utan glasögon i ^^
  • paraply
  • liten virkad grej
  • tandkräm + tandborste, vad man måste ju borsta tänderna efter maten!
  • läppglans o läppsyl
  • mini spegel



Vanligtvis har jag massor av skolböcker men har knappt något plugg just nu, bara HK prvo nästa vecka :P haha ganska mycket mig i min väska ^^ mandarin=nyttig, tandkräm= panik om jag inte har fräch andedräkt! :P och så är det så gott också!



Kram Elle

Av Elin - 15 december 2010 17:01

Day 11 – Your siblings

Då börjar vi högst upp på listan då ;D Paranteserna är de namn som används mest!


Patrik (Putte, Patte) är 23 år, han fyller år några dagar efter mig, han är alltså 8 år äldre än mig. Vi har inte så mycket gemensant, han är stöööört omogen och jobbig och ska alltid reta mig! Han pluggar på universitetet i Uppsala tror jag, en bit här ifrån men jag tycker det är ganska skönt att han inte bor hemma längre! Dock kommer han ofta hem på helgerna.... Det är såklart kul att ha en storebror också, men bara ibland!


Mickaela (Mickan) är 19 år, 4 år äldre än mig men det märks dock inte. Hon bor hemma och är inte lika jobbig som Putte. Men hon har ett hmm...temprament kan man ju kalla det ^^ Ska alltid bråka med pappa. Hon är just nu en lärarvikarie, men hon ska plugga i USA nästa år. Nån juridiklinje. Mickan älskar att shoppa, hon har en affär i sitt rum! Asså allvarligt! Hon är en awsome gymnast!


(Jag)


Oskar (Orre) är 13 år, 2 år yngre än mig och han är en liten tönt! Usch han är den konstige syskonet! Jobbig, omogen, irriterande och lat. Men han kan vara ganska kul ibland, vi är ju de syskonen som ligger närmast i ålder. Jag lekte alltid med honom som liten. Han älskar att läsa böcker tex Harry Potter och Eragon.


Carl (Calle) är 7 år, alltså är jag nästan 8 år äldre. Han är den bebisaktige och sötaste i syskonskaran! Han älskar Star wars och att fektas. Han är alltid hyper och ska alltid prata! Calle är duktig i skolan, speciellt matte och engelska. Han har skrivit helt själv, utan att fråga : You killis av blecks. Som betyder du dödas av bläckfiskar fast på engelska ^^ adorable! Det är duktigt för en liten 1.a :D



Ja det var mina syskon det! :) Ganska många dock. Men jag tycker om dem supermycket (även fast det kanske inte alltid märks!)   


Ikväll ska jag på resturang, Michel fyller år idag så det blir utemiddag :D


Kraaam Elle

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards