elinelvira

Alla inlägg under mars 2011

Av Elin - 15 mars 2011 18:03

Hejsan alla!


Fick sluta 1 timme tidigare men istället stod Kaj jag och Audrey och snacka filmer i en korsning. haha! Gick hem, såg 3 avsnitt Friends (me love!) började på svenskan men pallar bara inte. Asså jag är så sjukt skoltrött så det är sannslöst! Jag vill plugga, jag vill verkligen, men det går inte!!!! asså det är så jobbigt! Men ska göra klart det nu, sen ska jag läsa SO sen kolla igenom Biologin. Gash, vi har nationella imorgon!!! :O Fick en kommentar igår av en anonym, tja vad ska man säga?? Tack antar jag ^^


hej fin blogg du har!
måste bara säga att du är så jävla snygg! du ser ju ut som värsta modellen, varför söker du inte nåt modell jobb? jag skulle lungt gjort det om jag var du! jag vet inte hur lång du e men who cares? du ser ju så bra ut!! skulle du iaf kunna lägga ut lite mer bilder på dig själv här på din blogg skulle uppskatta det.

 

SV: haha oj tack tror jag. Jag är 1.67 lång så jag är lite för kort för att vara model och så måste man vara smalare också. Men jag tycker det är roligare att vara bakom kameran så det är ingen förlust. Men tack så jätte mycket för din kommentar! Blir så glad :D

tycker inte jag blir så bra på bild så det blir en sånhär bild, haha jag asgarvar men det syns kanske inte ^^ gud vilket långt inlägg!


Kram Elle

Av Elin - 14 mars 2011 17:35

God Dag alla trötta måndags filurer!


Denna dag har varit känslosam, ena stunden skratt andra tårar. Det började med skratt, det gör det ju alltid på morgonen. Vid lunch berättade Kaj en vacker "saga", fy vad vacker och sorglig den var, jag grät! Sen var det skratt och bus, vid musiken visade Annie och Filippa sin video med en galet sorglig låt, oj vad jag grät! Jag skakade och mascaran hammna på fel ställen. haha Inte okej tjejer! Sen var det skolbio, Tusen gånger starkare, galet kul film, Kajsa och jag tjöt av skratt nästan hela tiden :D haha ganska humörsvängig dag kan man lugnt säga! Btw så är mobilen i skolan så jag är ej nåbar!

 

 

Kram Elle


Av Elin - 13 mars 2011 18:11

Hejsan alla!


Nu har jag ögat igenom all SO, har fått lite inside information om provet också är fett taggad! eller inte... Mina brorsor har bråkat hela dagen om nåt harry potter spel så mamma skällde ut dem så nu är den ena i mitt rum och häckar. Han babblar på om nått krigsspel och jag lyssnar lite helvhjärtat. Men det är svårt att skriva medans ån annan pratar med en ^^



Här ett medelande från Calle:


när jag spela tv-spel sprang  vi från zombies och vi hade gevär och sköt stridsbomber och eld. bra gjort sixboy  stenar till t.n.t


jaa men ni förstår, Playstation is everything for them! Nu ska vi äta middag, har ingen aning om vad det blir. Hoppas på köttbullar, är så sugen på något svenskt och smaklöst :D fick lust att fota, ska göra det imorgon tror jag, då ska jag fota min lillebror, behöver uppdatera fotorna på honom lite! :D


Kram Elle

Av Elin - 13 mars 2011 10:25

God morgon!


Vaknade vid halv 8, laddade in massa Thailands bilder på Facebook, åt frukost och nu ska jag klä på mig och städa lite i mitt rum. Senare ska Froj komma och vi ska plugga, måste plugga ikapp det jag missat och så har jag 3 prov nästa vecka. So provet, NO nationella och matte prov, Jippie :D Har även ett stort engelska glosor förhör :S Har lust att se Step Up och skriva men kommer nog inte hinna det idag, det är ju lite synd.


haha älskar denna film så hårt :D


Kram Elle

Av Elin - 12 mars 2011 19:54

Hejhopp!


Idag har mamma och jag åkt till IKEA och köpt luckor till mina skåp, lite glas och en awsome skål att lägga frukter i. Jag valde den, så den är snygg :D Vi monterade luckorna  i mitt rum, go girlpower! ;D och så träffade jag mina grannars hund, Rosso, samma ras som min Fletch. Han är bara 4 månader och är så galet söt! jag hjälpte till med maten och nu ska jag sova. Klockan är 3 på natten för mig så jag är trött. Jag går fortfarande på Thailändsk tid. Jag ska skriva en resedagbok för er så att ni kan se vad vi har gjort i Thailand. Måste bara säga att det var värsta paradiset!


Fletchi är en Welsh Springer Spaniel,  finaste rasen!


Kram Elle

Av Elin - 11 mars 2011 21:30

NU ÄR JAG HEMMA!!!!!

jag fryser, det är hemskt väder, jag är skit trött och internet funkar knappt!

Gud vad jag har längtat hem! Det blev mycket kramar och skratt i skolan så det är ju alltid ett stort plus :) Nu ska vi kolla bilder se sova. Det blev en mumsig middag med mycket gott, det bästa var, ingen Thail mat! Gud så trött jag är på det även fast det är så gott :P Skriver mycket i helgen om internet funkar, har saknat bloggen måste jag erkänna :D <3 Tack mina änglar Froj och Audrey som har gästbloggat!



Kramar Elle

Av Elin - 9 mars 2011 19:02

Hej!

Skön dag idag :). Blev lite dramatiskt i klassrummet när killarna började kasta ballerinakex på varandra ( som dom kunde ha gett åt oss -.- ! ). Men nu sitter jag här :). Saknar elle sjukt mycket, men hon kommer ju hem imorgon :D! YAYY!!!!! Tänkte visa en scrap jag gjorde precis innan scrapblog la ner, fotografen till bilden på mig är K, resten är tagna av mig :).


  


F<3

Av Elin - 8 mars 2011 19:36

Hej!

Nu är jag, F, hemma igen :). Det var faktiskt väldigt chill i norge, men kallt...Och här hemma har det börjat töa :D! Jag tänkte lägga upp en låt + låttext, det är väldigt svårt att höra vad hon sjunger och det är på danska, men jag tycker att det är en ganska udda men fin låt. Jag översätter texten också, för kul och för ni som inte fattar danska ;). Det finns en version på engelska också, som heter "you and I", men jag tycker inte alls att den är lika bra eller har samma stämning.



Klubben fylder mine årer
Og lægger skjul på alle sår
Her ser man ikke svage tårer
Jeg har det godt

Promillerne sejler rundt
Her er der ingenting der gør ondt
Her er der låg på alt hvad der er sundt
Jeg har det godt

Kun tonerne fylder min verden
Jeg hører kun musik I mit iskolde hjerte
Her er der ingenting der kan røre mig
Her er der ingen mand der kan snørre mig

For jeg har ikke mere tilovers for kærlighed
Og jeg er så færdig med din falske ærlighed
Nu er det forbi jeg skal more mig
Jeg sagde jeg har det meget bedre uden dig

Så nu er musikken kun for mig kun for mig
(kun for mig. kun for mig..)

Jeg er lige glad med hvad andre siger
Jeg ved jo godt det med de piger
Nu betyder det sku ikke mer
Jeg har det godt

Men når mørket falder på er jeg
Igen på klubben for at glemme dig
Det er utroligt hvad du gjorde ved mig
Du gjorde det godt

Kun tonerne fylder min verden
Jeg hører kun musik I mit iskolde hjerte
Her er der ingen ting der kan røre mig
Her er der ingen mand der kan snørre mig

For jeg har ikke mere tilovers for kærlighed
Og jeg er så færdig med din falske ærlighed
Nu er det forbi jeg skal morer mig
Jeg sagde jeg har det meget bedre uden dig

Så nu er musikken kun for mig.. kun for mig
(kun for mig. kun for mig..)

Så nu er musikken kun for mig.. kun for mig.

 

Översättning:

Klubben fyller mina ådror

Och döljer alla sår

Här ser man inte svaga tårar

Jag har det bra


Promillena de seglar runt

Här finns det ingenting som gör ont

Här är det lock på allt som är hälsosamt

Jag har det bra


Bara tonerna fyller min värld

Jag hör bara musik i mitt iskalla hjärta

Här finns det ingenting som kan röra mig

Här finns det ingen man som kan binda mig

För jag har inte mera till övers för kärlek

Och jag är så trött på din falska ärlighet

Nu är det förbi, jag ska ha kul

Jag sa jag har det mycket bättre utan dig


Så nu är musiken bara för mig bara för mig

(bara för mig, bara för mig...)


Jag struntar i vad andra säger

Jag vet ju det med domdär tjejerna

Nu betyder det faktiskt inget mer

Jag har det bra


Men när mörkret faller på är jag

Igen på klubben för att glömma dig

Det är otroligt det du gjorde med mig

Du gjorde det bra


Bara tonerna fyller min värld

Jag hör bara musik i mitt iskalla hjärta

Här finns det ingenting som kan röra mig

Här finns det ingen man som kan binda mig


För jag har inte mera till övers för kärlek

Och jag är så trött på din falska ärlighet

Nu är det förbi jag ska ha kul

Jag sa jag har det mycket bättre utan dig


Nu är musiken bara för mig, bara för mig...


F<3

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards