elinelvira

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Elin - 1 augusti 2011 23:45

God Kväll!


Idag har jag varit hemma hos Kajsa och firade hennes lillasyster Vilma. Hon blev överlycklig! Sedan åkte vi några och kollade in en slags loppis hos en klasskompis. Hittade 2 tröjor, köpte en tröja till Zoo för 10 kr också. Asum! Sedan blev det en underbar middag bestående av medelhavstema. Sen knallade jag över till Zoo.


Jag har skapat en ny kategori. Pretty Little Liars heter den eftersom jag troligen kommer skriva ganska mycket om det. Det är ju trotts allt min nya favorit serie. Tillsammans med Friends och Lost då såklart...


Börjar med en liten promo för min favoritkaraktär Aria.


Aria råkar även vara tillsammans med en overkligt snygg kille...


Kramish


Av Elin - 1 augusti 2011 12:01

God morgon


Jag hade tänkt skriva en bokresencion av en bok som jag läste i våras. Jag redovisade även dennna i skolan så detta är en del av min redovisning.


Min Bästa Väns Dotter


Författare: Dorothy Koomson

Orginaltitel: My Best Friends girl

Utgivningsår: 2006


Handling

 

Vad skulle du göra för den vän som krossade ditt hjärta?


De bästa vännerna Adele och Kamryn har alltid trott att inget skulle kunna komma emellan dem. Enda tills Adele gjorde det otänkbara och låg med Kamryn’ s fästman, Nate. Adele föder därefter Nates dotter. När Kamryn får reda på sanningen flyr hon London. På så vis förlorar hon de två viktigaste personerna i sitt liv.

Två år senare får Kamryn plötsligt ett brev från Adele. Hon är döende och ber Kamryn att adoptera hennes nu femåriga dotter, Tegan. Med ett bra jobb och ett hektiskt social liv är en femårig flicka som kan förstöra allt, det sista Kamryn behöver. Dock finns det ingen annan som kan ta hand om Tegan och Adele blir hela tiden sämre. Har Kamryn verkligen något annat val?


Nu börjar den svåra resan mot ansvar och instinkt, förlåtelse och förståelse men framför allt mot den villkorslösa kärlek från den mest osannolika av familjer.


Vad Tycker Jag?

 

Jag tolkar bokens budskap som att man ska ta vara på dem du älskar, försumma dem inte, de finns kanske inte här imorgon. Det jag har insett efter att jag läst klart min bästa väns dotter  är att det sägs att man inte vet vad man har tills man har förlorat det. Sanningen är att, man hela tiden vet vad man har, men man trodde bara aldrig att man skulle förlora det. 


Denna bok var utan tvivel den sorgligaste och mest hjärtskärande bok jag läst. Tårarna rann hysteriskt redan på sida 2. Sida 2!? Dock har författaren blandat in humor och ironi, men det finns hela tiden en dold mörkt undermening. När man läser denna bok behöver man garanterat en stor tillgång till näsdukar.


Min bästa väns dotter  får 10/10



Kramish

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards