elinelvira

Alla inlägg under oktober 2011

Av Elin - 26 oktober 2011 23:45

Hejsan!


Hade min första kurs i fotoprofilen. Går numera Sam-beteende med fotoprofil! Så glad för det! Får meritpoäng och grejor för det också! Vet dock inte hur bra jag är på att fota abstrakta bilder som är det första momentet... Under kvällen har jag hämtat ut min kamera, äntligen liksom! Bebisen har varit på lagning. Fick ett helt nytt objektiv eftersom det gamla var trasigt! YAY. Har pluggat Svenska bokresencion och Engelska film resencion. Phu att jag blev klar...


Fick även en fråga från STS om de får länka min film från Brighton till deras sida. SÅKLART ni får göra det!



Kraam

Av Elin - 25 oktober 2011 23:27

Heejsan!


Idag hade jag matteprov. No coments. Rullade på som vanligt sen. Hem och plugga, ut med hund osv. Sköönt att det är Onsdag imorgon. Då är det snart helg och lov. Är sjukt skoltröt och jag vet att jag inte är ensam.... Sen ska jag se Rob & Ashley på Hovet på Fredag(!!!!!) och kanske ha Halloween fest i helgen eller typ nästa. Skojsigt värre! 


Dagens mest använda mening.... "Fortsätt simma, fortsätt simma..." haha!

Av Elin - 24 oktober 2011 23:41

Helgen har till större del spenderats med Audrey i en buss. Tur att vi hade det trevligt större delen av tiden. Då vi inte sov såklart då! Gick upp vid 9 på Lördagen, blev hämtad klockan 11. Vid 12 från CityTerminalen åkte bussen. Stannade några gånger och hämtade upp folk i Linköping och Jönköping och Borås. Känslan av att träffa sina Brighton Brudar i Göteborg var obeskrivlig. Tror jag skrek av glädje när jag såg dem XD kommer inte ihåg! haha! Vi snackade och dansade och kom på massa interna skämt! OrEgano forever ♥ Bussen hem avgick 00:15. Då var det 6 timmar hem igen. Mamma hämade oss vid halv 7 i Stockholm igen. Sov kanske 1 timme den natten. Var hemma klockan 7, kraschade framstupa i sängen. Saknar dock mina flickor!!!


Har gjort en film till mina fina vänner och vår tid i Brighton på Språkresa!



Kraam

Av Elin - 23 oktober 2011 18:57

Ska snart äta men måste först skriva lite kort om dagens PLL avsnitt!!


Det är dags för Rosewood Day att sätta upp en skolpjäs - allt under regi av Mr Ezra Fitz. Aria får idén att vara Ezra's regiassistent, något som i slutänden kanske inte är hennes bästa idé. Framförallt inte när Ezra tar en öl med Aria's pappa Byron (känner ni också hur ordet "AWKWARD" står stämplat på hela situationen?) och får Ezra på tankar om att sluta på Rosewood Day och istället börja undervisa på Hollis, som Byron själv. Han nämnde också lite sådär i förbifarten att Aria kollat på college i Californien... Hur som helst börjar Ezra tvivla på hela hans och Aria's framtid - något som leder till ett minst sagt komplicerat gräl.
Emily håller sig ganska mycket i bakgrunden men försöker återuppta vänskapen med Toby. Något som nästan lyckas, fram tills att Spencer (utan sin egen vetskap) råkar komma i mellan. Spencer och Toby utforskar sin relation och har några grymma scener - Keegan Allen är en helt SJUKT grym skådespelare! Samtidigt försöker Spencer fundera ut hur hon ska förhålla sig till Ian.
Hanna hamnar i duschen med - tamdamdam - CALEB! Ashley är fortfarande inte helt förtjust i faktumet att Caleb och Hanna umgås - så undra hur lycklig hon blir när hon får veta att Caleb faktiskt bor i deras källare? Slutligen kommer det vi alla väntat på - Haleb-kyssen! OMFG!!!!


Allt slutar dock inte lyckligt - tjejerna hittar en pokal tillhörande Ian Thomas, nedblodad, bland rekvisitan till pjäsen. De lämnar in den till polisen, men det visar sig vara falskt bevis. Det var aldrig en golftävling under de datumen som pokalen angav och blodet på pokalen var råttblod... Tjejernas misstankar mot Ian leds bort av Aria - flertalet av de saker som de tidigare trott Ian låg bakom, kan de i själva verket ha utförts av - Alison?















Hanna: I don't wanna be the badseeds mother, I wanna be the other mother. The one who's drunk all the time.
Spencer: No comment.


Hanna: Hi Mona, how did it go?
Mona: Honestly, I nailed it. It was epic. I think Mr Fitz cried.
Spencer: Good for you Mona. I guess the rest of us should go home.
Mona: Nooo! There are no small parts, only parts that don't make it into the yearbook.


Spencer: Why don't you audition? You kinda have an inn with the director...
Aria: STOP.
Hanna: Is he wearing the tie you gave him?
Aria: STOP!
Spencer: It would be so awesome to hang out with you two after school. See you as a couple.
Aria: Newsflash! Just because we're on this side of the building doesn't mean we can suddenly light candles and slow dance.
Spencer: Oh, that's the opening night party! Hello Ariaaaa, Heeeeello Ezraaaaa...


"My daughter thinks that you're pretty hot stuff" - Byron

"I think my character is being totally selfish. I don't even know how to play that!"  -Mona

 

 

Kraaam




Av Elin - 22 oktober 2011 10:30

Hejsan!!


Idag åker jag till Reunion av språkresan ned till fiskiga Göteborg ( det stiiinker fisk!) Ska bli sjukt kul att träffa alla igen efter 3 månader, vi alla kom varandra så nära! Synd att alla inte kommer... Ska sitta på en buss i 6 timmar med min VattenDino. Kommer bli mycket skratt ♥ Woop Woop! Kommer dock hem imorgonbitti vid 07:00... haha hej trött tjej!


Hajar du skämtet?? höhöhö


Kraam

Av Elin - 21 oktober 2011 22:56

Heejsan!


Idag var alla tåg i stockholm typ avstängda. Fick ta ersättningsbuss till skolan, kom dock 10 min försent... aj! Dagen rullade på och jag lämnade in min jäkla filosofi! Lycka! Äntligen helg! Mamma och jag åkte och köpte nya skor, graaazie! Sedan Kaj var här i nån timme innan hon var tvungen att knalla hem. Snackade mest skit och spelade spel på mobilen ;) hahaha! Är sjukt trött och har varit det halva dagen. Ska kolla på Lost  nu, sen Friends...

 

Jack måste få Kate i slutet....


Kraam

Av Elin - 20 oktober 2011 23:15

"Why do you think Aria should choose Ezra?

 "Because that's what you do when you're in love."


Och så ler han som en mup.



Kraam

Av Elin - 20 oktober 2011 21:25

Hade prov idag, mådde sjukt illa. Ord kan inte beskriva det. Provet var iaf lättare än vad jag trott. Men skulle kunnat gjort bättre om jag inte mådde så fucking illa. Är lite besviken på mig själv men inget att göra åt det nu. Fick btw B på samhällsekonominprovet. Det motsvarar typ MVG fast i de lägre delarna. Blev sjukt glad hur som hellst! :D Sitter och dampar på min filosofi inlämning på 200-300 ord. Har närmare 500 och jag är halvvägs...Hur kan det vara så svårt?? Skrev ju en på 1500 förra veckan nästan utan problem (he) Jag har sammanfattnings promblem kan jag luuungt konstatera....


nääär bild, check!

Kraam

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards