elinelvira

Alla inlägg under oktober 2011

Av Elin - 11 oktober 2011 21:18

Hejsan!


Idag var en ganska vanlig Tisdag. Segade på Historian, var effektiv på matten, hade redovisning på psykologin och fick tillbaka prov, ingen filosofi. Rätt så perfekt dag. Psykologin gick bra, fick alla rätt på första delen, C på andra och D på sista. Många fick F så det känns ändå bra :) Får ju inte ha för höga krav... Hemma pluggade ag filosofi, är typ halv klar och insåg nyss att jag glömt historie pappret i skolan så att plugga historia gick ju åt sjöss. Blir Sam istället i ca 20 min innan jag ska krypa ned i min goa säng och nörda serier  ♥


Min nya favorit, Love it...!


Kraam

Av Elin - 10 oktober 2011 23:14

Efter skolan började jag göra på min filosofi upsatts. Jävligt vad det ska vara svårt! Fattar nada. Ringde iaf min begåvade och snälla morfar som tillbringade 54 min på att svara på frågor (a) Tack världens bästa morfar! Sedan fick jag en massarge av mamma. Värst vad snälla alla var idag...?? Helt klart måndags syndrom!


Hade inge bild på mofasa på datorn så det blir en på Mami istället ♥


Kraam

Av Elin - 9 oktober 2011 20:08

Dagens Pretty Little Liars - avsnitt var helt klart över mina förväntningar. Jag hade förväntat mig att bli lite lätt vettskrämd (vilket jag också blev) men inte så mycket mer... Men det var STÖRT bra! Men å andra sidan, kan ett Pretty Little Liars-avsnitt någonsin misslyckas? Nope.


Aria försöker lista ut vad hennes föräldrar döljer - och huruvida de såg henne och Ezra på muséet i Pennsylvania. Ella skrämmer fullkomligt livet ur Aria (KLOCKRENT), och Byron bara ljuger och ljuger. Spencer har fått uppenbara skuldkänslor över att ha dömt Toby  för hårt och söker jobb som - tro det eller ej - hans hjälplärare! Dock är Spencer helt klart intresserad av att lära Toby mer än franska verb... Ian och Melissa är dock inte överdrivet förtjusta i att Spencer ska umgås med Toby - Melissa som dessutom droppar en halvstor bomb! Emily  dealar fortfarande med Paige, bitchen i simlaget, som båda tävlar om att vara bäst. Vad Emily knappast hade förväntat sig var att en dygnsur Paige skulle dyka upp utanför hennes dörr mitt i natten... En härlig scen med tjejerna äger i alla fall rum i slutet av avsnittet!
Hanna tampas med känslor på alla håll och kanter - hon försöker förhindra Aria att fråga så mycket om Ellas museumbesök samtidigt som hon försöker bestämma sig för vad hon egentligen ska tycka om Caleb (som helt klart blivit en utav mina nya favoritkaraktärer, heeelt underbar!). En oväntad sida av både Caleb och Hanna dyker upp efter ett gaaaanska creepy nattligt besök på Rosewood Day, dit Aria lurat med Hanna för att stalka - tamdamdam - Aria's pappa! Avsnittet lämnas dock inte utan lite kalabalik; Aria, som den godhjärtade person hon nu är, tror såklart att A försöker vända Hanna emot henne när det dyker upp ett sms om att Hanna var den som försökte avslöja Aria och Ezra till Arias föräldrar - vilket Hanna inte ens orkar tänka på att dementera. Aria blir fly förbannad - och vem kan klandra henne? And the war goes on...


Förövrigt ;Ella & Byron, hångel i biblioteket? Really? Inte ens Aria och Ezra har sjunkit till den nivån. Än...


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Byron: Oh, and it's only gonna be you and your brother tonight. He wants to order from Sausage Heaven.
Aria: Seriously?! Dad, the closest to thing they have to a vegetable is a...paper plate!


Hanna: You know that thing you did with Mrs Montgomery's car? Just pretend like it never happened. Don't talk about it, don't blog about it, don't tweet about it! Clear?
Caleb: Can. I. Speak. Now?
Hanna: Okay, if you must, but it's really annoying.
Caleb: The way I see it, you owe me.
Hanna: For what?!
Caleb: For doing that thing I can't talk, blog or tweet about.


Aria: C'mon!
Hanna: Where are we going?
Aria: Following my dad.
Hanna: Where?
Aria: If I knew that, we wouldn't have to follow him.
Hanna: Aria.
Aria: Han, my dad is about to have dinner with someone IN THE DARK! Move it!


Toby: What do you want?
Spencer: What makes you think that I want something?
Toby: Because you never do anything without a reason.


"Oh my GOD, my parents are having an affair with eachother!" - Aria



Helt underbart avsnitt! Ett av de bästa... vadå säger så om alla???


Kraam





Av Elin - 8 oktober 2011 12:37

Hejsan på er!


Igår efter skolan åkte Jag Zoo Bianca och hennes kompis Ellie in till stan ch shoppade. Hittade en mössa från Rut med flera och ne poncho från Gina. Asum. Var hos Zoo på kvällen, hon fick en ny hårfärg och vi kollade på film. Mysigt! Iadg har jag tja, suttigt vid datorn och ska snart plugga samhällskunskap och svenska. Noob jag är I Know men vill man ha bra betyg så får man offra vissa andra. Som ledighet....


jag just nu faktiskt!

Kraam


Av Elin - 6 oktober 2011 23:08

Pratade i 1 timme och 14 min med min älskade morfar. Han hjälpte mig med 4 historie frågor. Varnar er alla att gymnasiet är i ett helt annat universum, galet svårt! Blev iaf klar med dem, gjorde svenska och gjorde en snabb träning av mage och rygg. Skulle duschat men hinner inte så det suger men ska kolla på Friends  nu!


hahahahahahhahah.... ahahahahhahaha *dog*


Kraaam

Av Elin - 5 oktober 2011 22:52

Heejsan!


Idag har det rullat på bra genom att starta med spanska prov. Vet att jag iaf frå E men hoppas på kanske ett D iaf! Hade lektioner som matte, samhällskunskap, psykologi och filosofi. Var hemma lite innan 4 och gick med min Fletchi i den numera guldiga skogen. Vackert Vackert! Pluggade matte (hela 7 tal med både a,b,c + d uppgifter!!) svarade på 3 samhällsekonomi frågor och ringde min morfar om plugghjälp imorgon. Har man en morfar som är professor i historia så ska man kräva hjälp av honom!! ;) Ska läsa lite i svenska boken som ska vara utläst om 2 veckor, är på sidan typ 87 av 300 någonting. Känns bra!



Man kan inget annat än att älska tunneln vid min busshållplats :')


Kraam

Av Elin - 4 oktober 2011 17:45

Så otroligt vacker!


Kraam

Av Elin - 3 oktober 2011 20:23

God Natt!


Ska bädda ner mig i sängen med en bok och efter det kolla på lite tv innan jag ska sova. Har inte blivit så mycket plugg. Historia och Svenska. En gnutta spanska som knappt är värd att ens nämna. Imorgon ska jag råplugga spanskan och göra matte tror jag. Fattar inte, valde Sambeteende-linjen för att få bort mycket matte. Men vi har ändå men matte än Psykologi...?? Weird, huh?


Well, sleep tight!


                 "Did you get a goodnight kiss? Here’s one from me. xo…  -A"

 

Har bärjat bli beroende av gifs haha! Haha så vänj et vid det. Som Calle sa; Det är som i Harry Potter!

 

Kraam

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards