elinelvira

Alla inlägg under november 2011

Av Elin - 23 november 2011 23:16

Det här med att börja blogga lite mer flitit funkade tydligen inte så bra... Dagen rullade iaf på och avslutades med fotolektion. Lycka! Gjorde 1½ sida matte och läste alla sidor i NK. Känns ganska lyckat iaf. Ska börja på Filosofin imorgon men har faktiskt tänkt ut några etiskadilemman! Fotogrejen gör jag i helgen.... haha säger så varje helg som påmin mig att göra "fotogrejen" XD Heej Elin ganska väldigt mycke trött!!



bara för att jag är så söt och min humor så weird XD 

Av Elin - 22 november 2011 23:24

Jag vet inte vems dag det här var, men min var den inte. Om jag har muttrat åt dig idag eller inte svarat : förlåt. Tillslut var jag så arg på mig själv för att jag var arg att jag stod och nästan grät i mitt rum. Det hela slutade med att jag låg och skrattade tills magen gick sönder (i princip) i min säng. Magsår?? Pluggade faktiskt lite idag. Wiihooo!!  Hela Historie uppsatsen och halva Engelska läxan och några tal matte. Asum. Bara Filosofi, Nk, resten av matten, andra halvan av Engelskan och fotoläxa. Det kirrar jag i morgon istället för nu vill jag sova... Är galet sugen på att se PLL... saknar dem under veckodagarna... ♥



Allvarligt, såg ut såhär hela dagen.... rolig brud

Nu blire Friends iaf... woop wooop!!!


Kraam




Av Elin - 21 november 2011 23:39

Kan inte någon bara ge mig den där pluggmotivationen? Jag har tappat den. AAAAAAH. Ruskigt irriterande. Filosofin har jag inte rört sen nån gång förra veckan. Jag har försökt med Historian . Jag vågar inte ens gå till skolan imorgon. Historian blev ett tomt Worddokument. Jag har i alla fall övat minimalt på NK .. Det är väl nåt?

 


Hade en helvetes morgon imorse. Tåget var 45 min försenat. Så det kom in 09:45 och vi började 09:55. Kom på minuten, helt stört att vi han med nån minuts försening bara!! Debatten gick åt skogen. Men med min helvetesmorgon i bagage så fanns det inte så mycket annat att förvänta sig. Fick en blackout. Har aldrig hänt förr. Mitt i redovisningen kommer jag inte ihåg nått och allt snurrar. Fy fan för måndagar. Fy fan för Skolan. Usch... Dagens glitter var iaf chattstunden med dig ♥




Hjärtegull ♥



Av Elin - 20 november 2011 23:00

Jag kan inte förstå det. Sista Pretty Little Liars-avsnittet i säsong 1. Sista. Vi har sen i Juni följt våra fyra lögnhalsars liv... Och nu är första delen över. Sjukt.

Jag vet faktiskt inte ens hur jag ska lyckas sammanfatta säsongsfinalen. Alls. Det var det sjukaste jag har sett i hela mitt liv. Jag skojar inte! Jävlar. Jag vet att Marlene King är fantastisk på manus, Lesli Linka Glatter är en grym regissör och Dana Gonzales en grym bildproducent... But still! Säsongsfinalen var bannemig lika bra som Piloten och sommarfinalen. Bara tjugo gånger mer sinnessjuk. Jäklar. Okej; I'll give it a try!


Tjejerna har nu hittat USB:t som innehåller videor som Ali förmodligen ville att de skulle ha. Inte nog med att det är smygfilmade videor på tjejerna när de byter om, även en video på när Jenna försöker få Toby att ha sex med henne finns på USB-minnet. Allt detta leder till en konfrontation av Jenna där vi även får se en flashback av Jenna och Alison. Vem videorna tillhör har jag dock aldrig lyckats lista ut - är de Ians, vilket slutet antyder, eller Garrets?! The innocent cop Garret är nämligen inte så jäkla mysig... han har nämligen en affär med JENNA! CREEP!

Emily lever inte la vida loca, utan hennes kära mor vill att hon ska flytta till Texas för att hela familjen ska vara samlad. Hanna är förkrossad över Caleb och har ingen aning om att det är Mona som ligger bakom att deras förhållande inte lappats ihop. Då kommer han till undsättning - LUCAS! Det blir spännande att se hur det artar sig i säsong två!Spencer har några hysterisöta moments med Toby (vem är inte Team Spoby efter det här, liksom?) och minst sagt creepy med Melissa... Systrarna råkar ut för en bilolycka. Spencer klarar sig oskadd medan Melissa får ett par skråmor - huruvida hennes och Ians baby kommer att klara sig är mer osäkert. Och så Aria. Ezra skrämmer livet ur henne genom att skicka paniksms i form av "A cop was here" och "We need to talk" - stressen som Aria istället tar ut på stackars Ella, haha! Och sen kommer kanske den bästa scenen i hela avsnittet. Ezra har råååålurat Aria - polisen(dvs Garret) ville prata om Spencer och anledningen till att han precis sagt upp sig är för att han fått ett jobb på Hollis College istället. Arias reaktion? HON SLÅR HONOM! HAHAHA! Jag skrattade så jag höll på att trilla av sängen! Hur
som helst så flörtar de lite lagom oskyldigt i klassrummet och är alldeles för söta för sitt eget bästa. (Awww-paus). Men Liars får inget happily ever after. Jackie, Ezra's ex-fästmö, dyker upp och berättar att hon är lärare på Hollis. Något Ezra varit medveten om men inte berättat för Aria, som lämnar honom stående i sitt rum. Och där krossades ungefär alla Ezriafans hjärtan och hattweetsen haglade över Marlene King...


Medan Aria, Emily och Hanna väntar på Ian för att sätta fast honom en gång för alla tillsammans med Garret så åker Spencer till kyrkan för att leta efter Melissas telefon. Där möts hon istället av Ian... och den som inte slutade andas där och höll på att dö av skräck kan ju... vinna nobelpris eller något. Fy. Jävla. Fan. Än en gång är A tjejernas Frenemy och jag vet inte om jag någonsin varit så rädd, på riktigt! SHIT! För att citera A från Episode 4 - Ding Dong, the Bitch is Dead....och nu undrar alla. Vadfan i helvete gjorde Noel Kahn där?! Och vart tog kroppen vägen?!







"What if it's not born human?"- Spencer

Ezra: Hollis offered me the job!
Aria: *punches Ezra* YOU SCARED THE HELL OUTTA ME!
Ezra: THAT HURT!
Aria: I DON'T CARE! The cops, the ten messages you sent me... Does it ring a bell?!

"Aria, I'm not gonna be your teacher anymore. We can grab a cup of coffee, go to a reading... We can live outside my apartment!"- Ezra

Aria: I'm sorry I punched you.
Ezra: Mhmm..

"Professor Fitz!"- Aria


Ezra: So, I'll be attending the facualty mixer tonight at your house.
Aria: Right, I'll give you the tour. ...I'll show you my room...


You think you know people. Then they surprise you."- Alison

"Oh, and Jenna. If you ever come back to Rosewood, I'll bury you."- Ali

"We've all made mistakes. Remember I'm still paying for yours."- Jenna

Hanna: How do you know this stuff?
Spencer: Don't you ever watch CNN?


Spencer: I've never felt like I've had a safe place to land... but now I do. So I want you to stay safe.
Toby: If you need anything to night, I'll be there for you.
Spencer: I love knowing that.

Ezra: She's not a part of my life anymore.
Aria: Yes she is! She's downstairs drinking wine with my dad!

"Until today... You were the one guy who'd never lied to me."- Aria

Caleb: Why are you doing this?
Lucas: Because Hanna deserves to be happy.


Aria: Did you really leave a note for your mom?
Hanna: Yeah. "Dear Mommy, I went to the woods to trap a killer."


"Buckle up, Bitches. Nothing is as it seems."- A

Spencer: All I saw was a black hoodie...
Emily: ...A?!

Spencer: Ian killed Ali... like he tried to kill me...
Aria: Spence, hey. He's dead! Okay? It's over! It's over, okay?

Aria: Oh my God...
Emily: Does this mean...?
Spencer: It's not over until I say it is...
Hanna: Sleep tight...
All four: ...while you still can, Bitches. - A.

 

 

OOO HERRREEE!!! Dööör på allvar.... så stört bra assoo!!!

Om jag får F på svenskan imorgon ska jag skylla på Marlene King...


Kraam

Av Elin - 19 november 2011 14:08

Oh. MY. A!!

 

Jag HATAR Marlene King och resten av manusförfattarna. Nej. Nej. NEJ?!

 

Vet att jag är seg på att svara på kommentarer men ska det senare idag....


Kraam

 


Av Elin - 18 november 2011 23:45

Började dagen med styrelse möte. Delade ut roller där... mihihi! Spännande spännande... blir en del suprisers senare :D Assvårt att inte berätta måste jag erkänna (a) Pluggade debatten med Zoo sen duschade jag. ÅÅh så skönt det var, har frysigt heeela dagen!! Åt middag där också sen kom girlzen över och vi snackade och tjaa... haha XD Secrets secrets... Är hemma nu och mår lite dåligt... vill sooooova..... (skriver detta egentligen vid 1:02 men gör så det ligger igår eftersom jag glömde att blogga efter skolan...wooops) trött tjej deluxe!


Bästa från Glee., ever! Epic....

 

Uppdate: Har kollat på klippet typ 278138 miljoner gånger nu, fortfarande lika bra. Det bästa är från 1.40  till slutet ♥



Kraam

Av Elin - 17 november 2011 23:01


Sjuttonde november. Har jag nämnt hur mycket jag hatar november? Det är årets mest onödiga månad. Allt är grått och trist, det regnar mer än vad som är mysigt, allt är grådisigt, tillslut är alla löv bara en brunsvart massa på marken, det är kallt, skoldagarna är oändliga med hur många lektioner som helst och när skoldagen äntligen är över är det dags att ta tag läxorna. Inte konstigt att man blir deprimerad!! Imorse invigde jag min vinterjacka. Ja, November, jag känner mig besegrad. Har spenderat kvällen med debatten och en Zoo. Är någorlunda klar. Har bara Spanskan kvar nu. Sen Eclipse ♥


 

KÄRLEK ♥

 

Kraam

Av Elin - 16 november 2011 21:52

ååååh herre. GUD. Jag dog 289232044 miljoner gånger under 2 timmar. Äntligen har jag sett Breaking Dawn Part 1. 1 och ½ års väntan och nu har jag sett den. Skrattade åt alla awsome skämt, grät när Bella födde Nessie (Yjuuuuh) det var liiiite mycket blod. Sen så awww:ade jag typ hela tiden också.... haha! Tjejerna framför mig skulle nog gärna klå upp mig iaf de fick chansen (a) Den var så sjukt bra!! Edward har aldrig sett hetare ut (seriöst, såg ni hans armar...??!!) that dude is on fire höhöh och Bella var en liten gräddbakelse!  ♥ Vill se igen....stört bra film, kanske ska avsluta kvällen med att kolla Eclipse?






  Kram






Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards