elinelvira

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Elin - 2 januari 2012 20:20

Igårkväll låg Yadaa, Mickan och Jag i biorummet och kollade på Kronjuvelerna. Fy vilken hemsk film asså XD

Hörni, nu ska jag ta tag i det här året. Mer sömn (under hot av Marre), mer ordentlig mat och mer ordentligt plugg. Fortsätta se möjligheter och inte motgångar (min största bedrift under 2011 måste jag säga). Göra slut på alla energitjuvar. 2012 ska bli ett bra år, pangbompåden!

 



Favolåten just nu gott folk!!

Kraaaaaaam

Av Elin - 2 januari 2012 15:02

Vi hade de här diskussionerna på Twitter bara härrom veckan. Det är så svårt! Det är massor av saker som jag gillar bättre i böckerna, samma sak med serien. Jag fixade inte Emily alls i böckerna till exempel (tycker att hon är alldeles för omogen) och föräldrarna är ganska orealistiska i böckerna. Däremot gillar jag böckerna för att de är råare, galnare. Serien är ganska nedtonad i jämförelse. Jag tror att jag beskrev dem som mer Sex, Drugs and Rock N Roll för ett tag sen. För det är lite så. Det som serien definitivt vinner på i mina ögon är saker som att Ella & Byron hittat tillbaka till varandra (i böckerna börjar Ella dejta en snubbe som stöter på/kysser Aria, och Byron flyttar ihop med Meredith som han också väntar barn med) och bara det faktumet att de behåller Ezra! Jag saknar dock lite av det hyperkonstiga som ligger runt Aria i böckerna. Sure, hon är annorlunda i serien, men i böckerna är hon verkligen extremt knäpp och det är en så stor del av hennes karaktär, så det är också en grej.


Serien vinner med kanske 0,0001 % ändå fast jag rekomenderar båda. Läs böckerna och se serien! You won't be disappointed.


Vad tycker ni som läst och sett båda?


Kraam

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards