elinelvira

Alla inlägg under maj 2012

Av Elin - 13 maj 2012 19:38

Strålande solsken och min älskade tröja på. Hur bra som helst. Bara det att jag mår som sju svåra år. Fan. Tror jag kommer svimma när som hellst och min mage försöker pressa upp middagen... standard att alltid ge lite för mycker info.Höhö! Jag kan lungt konstatera att det här inte är min dag. Jag har i flera dagar nu dragits med en fruktansvärd huvudvärk som följd av sömnbrist, och nu har det adderats vita och svarta fläckar framför ögonen i tid och otid. Framförallt på eftermiddagarna. Aja ska bara kolla lite på engelskan och hoppas att mina co-workers till naturkunskapen har gjort sitt för jag har verkligen inte gjort allt mitt...
 
För att sammanfatta; Bitter. Huvudvärk. trött. Idag får jag tycka synd om mig själv. (Och om en enda jävel kommer och säger att jag inte får göra det slår jag förmodligen till den personen, det är inte ofta jag har dåliga dagar, men idag ÄR det synd om mig. Punkt.)
 
 
 
 
 
 haha måste nästan skratta åt min min, söt! haha! 
 
 
 Kraam
 
 

Av Elin - 12 maj 2012 16:43



...fast det här är lite som att fråga vilket barn man tycker mest om. Men just för sekunden. This one.



Kraam



Av Elin - 10 maj 2012 21:02

Detta kommer bli ett vanligt tråkigt inlägg som enbart kommer handla om min dag, typ. Haha. Dagen var seg, ville bara sluta när Svenskan började. Fick tillbaka Svens-Historie arbetet, C-B vilket jag är sjukt nöjd med! Har gått runt med feber i snart 3 veckor, känner att min kropp inte orkar mer nu. Är blossande röd över hela kroppen och mina ben svettas... haha låter som en äcklig gris! Och har ont överallt. Vill bara sova och vakna upp när solen skiner hela nätterna.


Förresten, det är ganska illa om man drömmer om Twitter va? Jag drömde att Ian Harding gjorde en Ustream där han berättade att han hade filmat sitt sista Pretty Little Liars-avsnitt. Hela Twitter gjorde uppror och jag satt och grät. Var fortfarande helt skakad när jag vaknade imorse. Vad är INTE fel på mig? Gaash...


Av Elin - 9 maj 2012 23:05

Händer och Fötter Sverige? Har varit en typiskt Onsdag men trötter flumm och massa messande. Haha!  Jag skulle kunna skriva ett kort inlägg om att "hej, min dag var bra, mat är gott, snart ska jag sova!". Det är väl det som lockar. Men det får jag ju inte ut något av. Så nu kör vi... all in.


Det här året har jag hittills gjort mer galna, och kanske smådumma, saker än jag lyckades med under hela förra året. Och det rullar på. Kanske handlar det om att jag bara släppt på mina spärrar. Ibland till det bättre, ibland till det sämre. Det sämre är väl att jag har börjat tappa den ultimata struktureringen jag haft innan. Alltid pluggat som fan, aldrig sen med någonting, planering planering... Jag vet att det bara är en några veckor kvar av 1:an (HOLY FUCK??)och jag får verkligen inte tappa det. Men procrastination är som sagt mitt andranamn. Det handlar väl mest bara om lathet och felprioriteringar. Jag får försöka ge mig själv ett par mentala örfilar och köra gärnet. Börja bo och leva med min kalender igen. Men det är just det här med att skjuta upp saker som är mitt problem. Jag måste börja ta hand om min framtid. Fundera, planera, söka, tänka. Jag känner mig helt lost. Jag vet ju vad jag vill... Varför är det så förbannat svårt att nå det, då? Here we go, dags att bli vuxen.

 

 

Oh, åldersnojja...

 

Kraam

 


Av Elin - 8 maj 2012 22:43


Mitt hjärta går i högvarv. Fan vad långt det är kvar. Fan. Men jag har saaaaknaaat dem innerligt ♥


SPOILERS för de som inte sett klart säsong 2, just telling ya...!!



Kraam

Av Elin - 8 maj 2012 18:03

 

Jag tror att om man drömmer att man kramar någon så hårt att det känns i hela kroppen, trots att man sover, och verkligen vägrar släppa taget... då saknar man nog någon väldigt mycket.


VARFÖRVARFÖRVARFÖR är det så längt kvar till sommarlov?? Hela 35 dagar. Fast typ 24 av dem är skoldagar meheh. Hade hål i 2 timmar så vi gjorde typ klart engelskan, ska bara kunna mina delar till nästa tisdag. Sen fick vi sluta 2 timmar tidigare från Nk'n. Sophie och Sofia följde med mig hem för att plugga, haha som det skulle kunna hända! Alltså måste jag kolla lite mer på det efter maten. Blir pannkakor... precis som vi fick i skolan. Åt hur många som hellst. Kolhydrater vad är det? haha!


 

 

Kraam


Av Elin - 7 maj 2012 22:21

 

 


Åh, Kärlek till serien som har förändrat så mycket ♥ Nu ska jag däcka i min underbara säng.


Kraam






Av Elin - 6 maj 2012 22:20

Om någon känner för att införskaffa mig en ny dator skulle jag faktiskt bli himla glad. För jag misstänker att den här inte har långt kvar. Senaste tiden har den varit jättekonstigt, för typ en månad sen låste den sig totalt och gick inte att stänga av eller nånting. Sen lät vi den stå en stund, då började den funka igen. Now it's working again, men det är ju så man blir lite rädd för den. Men den har faktiskt varit i liv i 2 år nu. Det är rätt länge för en dator som står på mellan 3-10 timmar per dygn. Det tycker i alla fall jag. Men som sagt, om någon bara får en feeling att köpa sig en dator till mig skulle jag bli rätt glad faktiskt.


Nog datorsnackat. Ett stort grattis till Frida som blir 17 idag, WEEHO! Grattade henne snabbt imorsen sen har jag varit med Sophie. Nu ska jag hoppa rätt i sängen igen. I morgon blir det skola, får nästan 2 timmars sovmorgon. Det blir grejt. Måste bara säga att jag har en rätt skum kompis som heter Kajsa, fast söt är hon! Speciellt smsen XD


 


Iaf ni inte har sett när Lucy Hale Punkar Ian Harding och andra kändisar borde ni se det! Så himla roligt!


Kraam




 

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards