elinelvira

Direktlänk till inlägg 11 juli 2012

This is how the story went, I met someone by accident

Av Elin - 11 juli 2012 16:45

Vet ni vad som fascinerar mig mest i världen? Människor. Kemin. Hur man kan knyta band med människor och älska dem mest i världen, medan en annan person inte kan stå ut med samma människa i fem minuter. Sådant. Det är fascinerande. Men det var mest en lös tanke som dök upp i huvudet. Inte det jag skulle skriva egentligen. Men i alla fall. Det är samma ämne.

När vi lärde känna varandra var vi små. Vi var små omogna växter som tog hjälp av varandra för att hitta oss själva. Till skillnad från andra i vår omgivning var vi kanske mogna, men vi var långt ifrån vuxna (även om vi själva gärna ville tro det). Mycket vi har gjort och sagt skäms man lite för nu. Men folk har bara skrattat åt oss och sagt att vi är underbara. En komplimang, men vi blev kanske inte tagna så seriöst. Nu har vi jobbat tillsammans för att motbevisa det - att vi har växt upp och vill visa att vi vill bli tagna seriösa, att vi är förjävla roliga och spontana, men att vi inte är de små barn vi en gång var. Vi lämnar det bakom oss. Men frågan är om vi gör det tillsammans - om det ska fortsätta såhär.

Vi kan spendera tid ihop, och då är det som att ingenting hänt. Som att vi alltid varit tillsammans. Så går det tid i mellan. Där vi tar varandra för givet. Väljer att inte se för att istället fokusera på vardagslivet tills det gör oss galna. Vi lever alla hektiska, inrutade liv utan andpauser och perspektiv. Men ni vet vad man säger. You don't know what you have until it's gone. Vi kan inte bara lita på att alla ska finnas där när vi behöver dem - vi måste alltid finnas där för varandra. Alltid. I vått och tort. Vi måste leva - såklart! - och inte slukas upp av varandra helt, det är inte det jag menar, utan vi måste bara uppskatta att vi har varandra. Daglig kontakt. Ett SMS betyder så mycket.


Samtidigt vet vi allihopa att det bandet vi har aldrig kan dra oss i sär. Våran vänskap är inte som den en gång var, trots att vi ses nästan varje helg och så. Men jag skulle aldrig kunna förlora er. Men skulle ni kunna släppa taget om mig, bara sådär?



Kraam


 
 
Ingen bild

Marrie

16 juli 2012 11:50

Jag vet att vi inte är lika tighta som för bara några år sen (varför egentligen?) Du betyder allt för mig och är egentligen min enda tjejkompis men du har alltid stöttat mig även när jag hade det svårt där ett tag och var helt urflippad! fattar inte hur folk orkade med mig...?! Men det gjorde du och jag fick aldrig riktigt chans att tacka dig. Så TACK! Jag lovar att försöka bettra mig och höra av mig oftare och så. ÄLSKAR DIG

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 januari 2016 14:08

  Jenna Den riktiga dansen. Hahahah asså typ det bästa jag sett! Channing Tatum och hans fru Jenna var med i Lip sync battle och hon gjorde hans nummer från Magic Mike XXL! Måste medge att hon nästan var bätrre haha. Det roligaste är j...

Av Elin - 19 januari 2016 15:56


  Hallihallå! Här sitter jag en Tisdag och äter choklad. Ajjabajja mig hahah. Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen!! Ska gå till gymmet, duscha, tvätta sängkläder, tvätta mina smink borstar, städa rummet och kanske börja plugga lite. ...

Av Elin - 10 januari 2016 00:27

          ASSÅÅÅÅ JAAAAAA. När jag såg detta blev jag såå glad. Den här sången var min absoluta favorit i början och är fortfarande en av de bästa på albumet according to me. Och musikvideon hallå??! Hur bra? Till och med Gabbe blev imponerad h...

Av Elin - 9 januari 2016 23:49

  Herregud var det snart en månad jag kikade in här sist? Känndes som förra veckan. Har uppenbarligen ingen känsla för tid ahah. Vad har hänt sedan sist jag skrev? Tentade innan jul (fick högsta betyg wihooo) sedan bar det hemåt för julfirande med ...

Av Elin - 14 december 2015 21:34

      Denna måndag - 14 december 2015 - är första dagen på hela terminen jag är FULLSTÄNDIGT slut både i kropp och knopp. Var och gymade själv igår och idag var det förelsäning sedan gym med Chrissie.  Och herregud min kropp gör ont överallt...

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards