elinelvira

Alla inlägg under december 2012

Av Elin - 10 december 2012 12:41



EXCUSE ME


 


WHAT WERE


 


YOU EVEN SAYING


 


OH WAIT THERES MORE


 


AND


 


OH WAIT DID I FORGET THESE?


 


Cant belive i forgot another one gosh there are too many



OH


 


ya i think my work here is done



.... Lite tvärtom va hörrni??


Stop Hating On Taylor!!



Kraam

Av Elin - 9 december 2012 23:21

Det är söndagkväll och så var ytterligare en vecka till ända. Om två veckor är det den 23 december. Dan före dan. Helvete, rent ut sagt, vad fort tiden har gått. Det är nästan ett halvår sen som jag börja 2:an. HALVÅR!!! Vart tog den här hösten vägen? Ingen vet. I alla fall inte jag. Idag har jag gjort ett tappert försök att plugga matte. Men min huvudvärk och näsblod (wtf 2 dagar i rad???) har gjort det lite svårt... Fotade istället lite mellan talen. Vid middagstid kom Tilda över och vi snackade lite och fotade lite fina Andra Advents bilder. Pepparkakor och en nalle blev rekvesita. Nallen fick även några advents pussar eftersom det inte fanns någon annan att pussa haha! Det var iaf mys. Herre va vi skratta när vi såg de fulaste bilderna, extremt söta må jag säga! haha!  Hon gick vid 8, då tog jag min andra huvudvärks tablett och började redigera lite bilder. Pappa beställde även min röda fina tröja jag ska ha på julafton, wheeeuuiie! Igår var jag också med Tilda större delen av dagen. Vi julshoppade lite och åt lite italienskglass. Fuck mainstreem! Iaf så himla mys, julkänslor på hög nivå! Sen på kvällen telefonade jag med mina bejbs, Soppi och Kajsa. Snicksnackade i över 2 timmar. Fett mys. Haha så sneaky vi är orkar inte! Innan jag somnar så blir det lite söndagsbloggning!


Måndag: Finns inget kul med måndag..
Tisdag: Teater i stan.
Onsdag: The Hobbit  bio med mysigt folk
Torsdag: Luciiiiiia! Taylor Swift 23 år! ♥
Fredag: Läst ut Svenska boken. Julbord, tror iaf det var idag ... tjejen med koll det e jag det!
Lördag: Inget speciellt so far.. Eller skulle vi hem till Sofia på mys? Hahah...
Söndag: Tredje advent!♥♥

En ganska mysig och hektisk vecka. Man lever bara en gång, var det någon som sa!  Åh taggad till tusen till Jul och dagarna innan det!



Jag & Min fina ♥♥



Kraam

Av Elin - 7 december 2012 16:13

Vilken dag, vilken dag! Som vanligt känns fredagar så extremt långa trots att det är min kortaste dag. Hade avverkat skolan till halv 2 och var hemma runt 3. Men det är uschigt kallt ute. INTE OKEJ. Fryser ju sönder. På riktigt. Fryser nu med. Men får kanske skylla mig lite själv. Eftersom jag sitter i sängen med mina nya mintgröna pjamas shorts... sattääääh haha. Men fryser gör jag iaf, dock lite värt just nu. Borde plugga massor av matte ikväll och i helgen... men äsch YOLO. Hahah! Hittar nog på något liiite mysigare än det. Fast på Söndag har vi en dejt om inte annat. För imorgon ska jag vara med mina finfina kusin. Åh saknar dig! En sak som slog mig påväg hem var att jag tycker om att sitta på en tunnelbana och titta på folk. Bara titta på dem. Det är sjukt fascinerande och väldigt roligt. Amenhejjagärlitekonstigjagvetmendetärroligareså! Ikväll blir säkert bra och mysig. Som en fredag ska vara! Borde sätta på mig lite varmare byxor... döööör


    



Kraam 


Av Elin - 5 december 2012 21:43


Säg minst en sak som gått bra idag? NÄ INTE ETT JÄVLA PISS. Åh är så brutalt arg, haha! Så galet irriterad att jag inte vet vad eller vart jag ska ta vägen. Vill kasta något genom mitt fönster... fast då kommer det bli kallt och då kommer jag fysa och då kommer jag bli ännu mera arg, därför ska jag nog inte göra det... bra att du kan reflektera innan du handlar Elin. Dagen började med fucking snökaos, snö i ansiktet och upp i näsan och innanför jackan. Sen tågkaos. Sen konstig rå fisk till mat. Visserligen en jätterolig ledarskapslektion som min grupp höll i. Men det var nog det. Sen hem tog typ 1½ timme. I snökaos. Och stillastående tåg och försenade bussar. Alltid lika mysigt. Väl hemma drack jag lite varm choklad och en lussebulle. Vilket ledde till att jag kände mig tjockast i hela världen. Har gått runt med äckelkänslor sen dess. Fyfan. Magen sväller ju typ över... orkar inte. Har gått runt och funderat på att köpa en fin tröja att ha på julafton, den är rätt billig och röd och fin. Var fett lycklig för att jag ÄNTLIGEN hittat ett fint rött plagg. Ahmen tro inte att fucking internet ska dampa och kasta ut mig 29012340 gånger från sidan. Hinner typ betala en gång, fast tydligen inte. Sen när internet ÄNTLIGEN fungerar igen så måset man tydligen ha en jävla dosa. HUR FAN SKAFFAR MAN SIG EN DOSA? Så himla besviken. Ingen ville hjälpa mig hemma så blev så trött på allt så jag började gråta (hahahahahha) Så nu har jag inget att ha på mig alls. Hatar Julen. Fan.  Ahhhhhhhh vad arg jag är hahah! Ingen matte har jag gjort, äckelmatte. Fattar inget. Tror jag ska lägga mig i sängen och läsa. Eller kolla Vänner.


Hahah jaa kära vänner, vi kan väll konstatera att det inte har varit min dag? Herre vilket hemskt inlägg. Men det är det enda (o)vettiga jag har att säga. Nu stryker vi ett sträck över denna dag och hoppas på en bättre dag imorgon! Puss.




Min man Chandler ♥


Kraam



Av Elin - 4 december 2012 21:30


Saker Elin inte förstår: Hur i helvete hennes rum kan bli så stökigt när hon städar HELA TIDEN.What the. Underbara kaos. Eller inte. Skulle damsugit men orkar på allvar inte resa mig ur sängen. Har varit duktig och gjort klart hela min idrotts upsatts och gjort typ 4 tal matte med Mikhels hjälp. Skulle ljuga om jag säger att jag förstår men det är aningans klarare nu. Började skriva et inlägg vid 8 men då fick mitt internet för sig att det skulle gömma sig. Mindre trevligt. Idag har jag babblat nonstop sen jag kom hem. Varför? För att jag är så trött så att jag inte vet vad jag heter. Bokstavligen talat. Att hjärnan kan bli så urladdad! Ändå somnade jag rätt tidigt. Måste vara det konstanta mörkret och brist på solljus som gör min hjärna galen. Faaaast i December får det va, Januari kommer dock vara en riktig bitch känner jag på mig haha! Nä, ska äta upp mitt äpple, drömma mig bort ett tag sen är det dags för att läsa i svenska boken och KOLLA VÄNNER! Weheuuiieieiiii.



hihi mina finaste!




Kraam

Av Elin - 4 december 2012 19:31


                  

                  



Words.. Hon kan hon.



Kraam

Av Elin - 3 december 2012 23:46

Nu är December i hela sin ära här! Drack glögg och åt lussebullar idag med. Herre vad tjock jag kommer bli innan nästa år hahah! Orkar inte skriva just nu så slänger in en liten lista! Puss



Vilken svordom använder du mest?

- Fan. Eller jävla. Eller satan. Eller helvete. Eller fuck. Fitz funkar fint också!


Äger du en iPod?

- Nope. Ibland önskar jag mig en, faktiskt. Vore skönt att slippa ta med telefonen överallt.


Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

- 06:18. Jag gick inte upp då.


Hur många resväskor äger du?

- En och en halv. Jag delar den andra med mamma.


Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

- VÄN.


När var senast någon stötte på dig?

- Eh jag vet inte. Gör man fortfarande sånt?


Vad åt du till middag senast?

- Pasta pesto med tomater och spenat. Mumma!


Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

- Klart som fan.


Vilket riktnummer befinner du dig i?

- 08. Tror jag?


Är du blyg inför det motsatta könet?

- Jag vet inte, you tell me?


Vilken film kan du alla replikerna till?

- Jag brukade citera första Pretty Little Liars-avsnittet i huvudet varje morgon påväg till skolan i vintras. Det är ganska illa va?


Pratar du några andra språk?

- English and un poco español!


Diskar du din egen disk?

- Min lott i livet.


Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

- Jag gillar den här idén av att man betalar varandras grejer! Eller ja, det beror väl på vad man äter.


Vad har du med dig in på bion?

- Mina glasögon. Det är sjukt jobbigt när jag glömmer dem nämligen och inte har linser. Annars: kanske nåt snacks och så ett bra sällskap!


Har du en blogg?

- Det här är en tidning, ser du väl!


Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

- HUMOR. Ödmjukhet. Nyfikenhet. Charm. Lojalitet. Vad mer? Snygg... haha förlåt för ytligt.


När sov du senast på golvet?

- Eftersom jag gärna går och lägger mig på golvet lite då och då (fråga inte, jag vet inte heller) så vet jag faktiskt inte. Annars.. Eh... jag kommer inte ihåg.


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

- Ibland inga alls. Men oftast 4.


Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

- Jag är ingen språkpolis, men jag är mer petig än... opetig?


Vad var det senaste du åt?

- Glögg. Eller asså mandlarna och russinerna i den...


Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

- Jag överlevde ju slänggungan på Tivoli och det är fan samma sak!


Tycker du om att krama folk?

- Jag är KÄND för att kramas! ALLA ska kramas!


Äger du en digitalkamera?

- My baby!


Vad är du allergisk mot?

- Damm, rök, pollen... nått annat konstigt? Nä.


Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

- Vi behöver inte ta den här diskussionen igen, för det är tråkigt nog Oskar...





Kraam




Av Elin - 2 december 2012 20:48

Mwääh, vem gav mig den här förkyldningen? Inte speciellt snällt. Jag hatar att vara sjuk. Citron + honung + varmt vatten = mirakelkur. Testa om ni inte gjort! Man blir mycket piggare, måste jag säga. Har dock tagit 4 alvedon på 2 dagar, för mig som aldrig tar värktabletter är det här fett mycket! Samt 5 strepsils... halsont hej! Kunde inte ens svälja igår. Fast hade det fett mys ändå. Började med att träna, duscha och det årliga "glöggminglet" hos min morbror där kusinerna och mormor var. Följde med på lillebrors simavslutning där diplom delades ut. Köppte en ceasarsallad till middag sen åkte jag till Gabbe. Kollade på 500 days of Summer, det var fett rolig! "Älskling, jag vill inte skrämma dig, men det står en kinesisk familj i vårt badrum..."  DOOOOOG. Hahah tårarna bara rann hahaha! Bästa repliken! Var hemma straxt efter 2 så deckade vid halv 3. Idag har jag läst rätt många sidor i svenskaboken och bakat lussebullar. De blev helt perfekta! Soppi sitter här bredvid, har haft lite girltalk och lussebullsmys. Nä ska snicksnacka vidare. Cheers!




Bara för att du är så grymt fantastisk och för att jag älskar låten och sett uppträdandet minst 25 gånger bara idag...


Kraam






Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards