elinelvira

Alla inlägg den 8 april 2013

Av Elin - 8 april 2013 23:48


Man försöker vara glad. Man försöker vara positiv. Man försöker hinna allt. Helst ska man vara snygg, trevlig, artig, rolig, vältränad, smart, utvilad, duktig i skolan och social. Helst ska man vara allt detta varje dag. Och så går man upp på måndagmorgonen och verkligen FÖRSÖKER. Man fixar sig, äter en stor god frukost, går med hunden, försöker tagga till inför dagen bara för att försöka lite extra sådär på morgonen. Men ibland så går det faktiskt inte, och då slutar det bara med att man sliter upp närmsta bok ur väskan, powerwalkar hem i för mycket kläder och snö bara för att rensa och sedan dränker sig i tankarna. Bara för att koppla bort ALLT. Jag vill ju. Jag kan ju. Jag är ju glad, trevlig, artig och social. Vältränad och utvilad desto mycket mindre, rolig, snygg och smart är väl upp till andra att bedöma, men jag försöker ju. Sen inser man bara gånger tusen att man inte räcker till ändå. För jag orkar inte dränkas i negativa kommentarer det första som händer när klockan slår 09:00, jag orkar inte le som en sunshine girl när människor jag aldrig pratat med och aldrig kommer att prata med igen är otrevliga, och jag orkar definitivt inte försvara allt jag gör. Ibland så ORKAR MAN HELT ENKELT INTE. Blä vilken jobbig dag. Själva dagen i sig med kompisarna i skolan var kul, men herre. Min mage har en såndär konstig känsla, känslan av ångest. Har ni haft den? Så det gör riktigt riktigt ont? Om ni inte grimarserade där så vet  ni inte vad jag pratar om. Har mer plugg än vad jag orkar med just nu, för jag får ångest för att jag har ångest. Kul. Tog iaf mina pollen mediciner. DET HJÄLPTE! Underskatta aldrig droger. LOL. Nej men det hjälper mig verkligen att överleva våren. Ska plugga lite Svenska innan jag ger upp. Får komma nästan oförberedd till Svenska redovisningen imorgon för jag tror jag kommer svimma snart. Hälsan går ju före allt!



Vill njuta av livet med bästa vännerna! Bild från Singö i sommras



Kraam



Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards