elinelvira

Alla inlägg under juni 2013

Av Elin - 4 juni 2013 23:15


Sommaren är officiellt här och de flesta får sommarlov antingen i dagarna eller under nästa vecka. De första semestrarna har börjat trilla in och Midsommarplanering är i full gång. Studenter börjar synas på stan och antalen myggbett ökar ständigt, fast inte på mig dåra. (Är inte så poppis bland surrande saker) Det är helt enkelt... sommar!


Förra sommaren hörde jag talas om"Summer bucketlist" så jag och mina kompisar blev sjukt pepp på att göra en egen, so we did! Jag märkte att det var sjukt motiverande och peppande till att faktiskt göra saker, så det blev en höstlista och en vinterlista också, hehe. Dock myyycket kortare. Och nu är sommarlistan tillbaka! Det är sjukt kul faktiskt. Jag har listmani av rang och blir ju helt överlycklig när jag kan kryssa i något på min lista. Det behöver inte vara stora saker; bara något man liksom VILL göra under sommaren! Hitta ny musik, resa någonstans, göra något oplanerat, cykla in till stan, ta fula bilder med sina bästa kompisar, titta på stjärnorna, plocka blommor, äta glass vid vattnet... vad som helst. En hjälp på traven till en schysst sommar liksom. Gå lite från planerna och skriv istället vad ni VILL göra! Paddla kajak? Sova utomhus? Gå på festival? Gå på dejt? Lära dig franska? Läsa tjugo böcker? Överkomma en rädsla? Make a bucketlist!




Kram

Av Elin - 2 juni 2013 23:15


Har jag någonsin nämnt att For The First Time med The Script är alldeles fantastisk? Förmodligen. Det är den, i alla fall. Måste ju lyssna på lite The Script låtar nu när Soppi drar med mig på deras konsert i sommar hahah. Igår kväll var jag med min Gabb, vi spelade tvspel (och ja det var hans ide och ja jag ställde upp med det eftersom jag tycker om honom) som jag sög på, hahah även fast vi var i team! Sedan åte vi hem till honom, där han somnade på dirr. KUL. Nä haha men jag låg vaken i nån timme bara efter det. Sömn är överskattat! Vid 12 imorse åkte jag och Sofia till Kista för att köpa lite presenter men fick även med mig ett par vita byxor hem, hehe. MEN har sucktat efter ett par i säkert 3 månader nu. Har inte heller pluggat något idag, wäääääääääääh, men jag fortfarande svinont i huvudet och så har jag zero motivation. Vill bara sola, gosa med Gabbe, ha kul med kompisar, äta jordgubbar, fota och vara lycklig. Denna konstanta ångest och press på att vara så duktig kan ta och köra upp något. 4 inlämnings uppgifter och 3 prov kvar innan sommarlov. JAG. SKA. KLARA. DET! Men ibland tvivlar jag... Det är iallafall dags för en Söndagsblogg!


Måndag: Spanska skrivprov, plugga SVENSKA och om jag hinner idrott

Tisdag: LEDIG. Tandläkaren vid 14:00. Plugga Svenska (?) Idrott, Engelska

Onsdag: Gabbe tar studenten!! GRATTIS FINASTE ♥ Ledig

Torsdag: Ledig, plugga Idrott, Samhällskunskap, Engelska

Fredag: Calle fyller 10 år, min bebis blir en stor bebis! ♥

Lördag: Plugga samhällskunskap och det som behövs av det andra

Söndag: PLUGGAAAAAAAA för jag har inget liv.



Asså förutom panikplugget så ser det ut att bli enfin vecka!OCH VET NI?! Om nio dagar sitter jag och väntar på första avsnittet av Pretty Little Liars säsong fyra! NIO DAGAR! SJUKT. Måste också lägga till att mitt rum är som en bastu, svetten rinner PÅ MINA BEN?? hahaha.




To whoever made this, i love you.


Kraam







Av Elin - 1 juni 2013 20:32


Gooooodkväll Sverige!


Första juni och första dagen på hela veckan som jag inte kännt att jag befunnit mig på en båt, well, i alla fall fram till klockan 4. Idag är det även 13 dagar tills jag får sommarlov. Helt, helt fantastiskt, faktiskt. Jag trodde liksom inte att den här dagen skulle komma. Framförallt inte när jag i vintras gick halkandes i snöstorm med en telefon i ena handen och en överfull väska i den andra, intensivt kämpandes för att inte komma försent till skolan. Och nu är det helt plötsligt linne, shorts, bikini och isvatten. Snacka om att detta land ger belöning efter årstiderna. Idag har jag mest suttit inne och pluggat dock, gjort 1/3 del på min svenska upsatts, borde iaf gjort halva MEN jag fick typ ett migränanfall och höll på att svimma så var tvungen att sova lite ligga och gråta för jag hade så ont. Men mår lite bättre nu. Igår kväll vid 11 kom Gabbe hit, han hade varit på någon grej med sin klass och "behöver nånstans att sova inatt...... och så vill jag träffa dig " la han till sen, men det sista var bara bullshit. Hahah! Vi somnade rätt tidigt så det blev lite gos på morgonen istället Eftersom vi ursprungligen planerat att träffas idag så... så tja ska vi det också. Har fixat med bilderna från Elins student som var i förrgår, som föresten var så fin och mysig, så de kommer upp på Facebook och andra bloggen när som! Puss.




Bara för att det var exakt 2 år sedan idag sen vår 9:ornas bal. Gillade att vara 9:a.



Kram








Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards