elinelvira

Alla inlägg den 23 juli 2013

Av Elin - 23 juli 2013 15:35


Hej bloggisen! Vaknade vid halv 12 (sommnade vid straxt över 5... heh) och gick ned och åt en brunch i form av min nya obsession; Bananpannkakor! Började med att jag ville ha pannkakor men kan inte göra sånnadär vanliga tunna så hittade på mitt egna recept. Och de är så sjukt gott plus att de är nyttiga och man blir riktigt mätt på dem. Igår gjorde jag 4 stycken men orkade bara med 2 så mamma och Michael fick de andra när de kom hem. Haha mammas första reaktion var " Åh Elin, du kommer klara diiiig"  asså haha så ond. Detta är mycket enkelt att tilllaga annars skulle jag aldrig palla fixa det varje morgon. LOL.


För 4 stycken pannkisar;


- 2 bananer (helst inte gröna)

- 2 ägg

- 3 rätt stora klickar kvarg

- några nävar kokos

- mycket vaniljsocker (hahah alltid jag och mitt jävla vaniljsocker)

- lite havregryn om man vill

- en stor näve rågmjöl


Börja med att mosa bananerna, enklast med en gaffel, knäck äggen och tillsätt sedan resten av ingredienserna. Blanda ihop allt med en elvisp. Stek i lite smör och voilà de bästa pannkakorna ever! Servera med resten av kvargen, vaniljsocker och lite bär istället för sylt då det innehåller så sjukt mycket socker. Om man inte orkar 4 stycken (det gör inte jag) så kan man bara halvera ingredienserna. Bilderna ovan blev inte så fina men jag orkade inte hämta min riktiga kamera och ta sattsiga bloggbilder, men tror ni överlever.




Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards