elinelvira

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Elin - 19 augusti 2013 22:04


Måndagkväll. Inte vilken måndagkväll som helst. Den nittonde augusti tjugohundratretton. Igår var det min 18 års dag. Jag fick äntligen bli 18. Den blev inte precis som jag hade hoppats på, men i det stora hela umgicks jag med några av de finaste personer som finns. Och ibland är det bra nog. Fick även en superfin present av min pojkis. Bästa du! ♥ Sedan, precis som den började, fick jag gosa ner mig i världens mysigaste famn. Kan även tilllägga att festen blev lyckad, inget gick sönder, knappt nån mådde dåligt och vi höll på fram till klockan 3-halv 4. Score!


När den här sommaren började var jag trasigare än jag varit i hela mitt liv. Jag trodde att jag var stark och mådde bra. Jag åkte till landställen, omringade mig konstant med människor och njöt av varenda sekund. Levde. Såg. Upptäckte. Jag satt på en gräsmatta och sa högt att fyfan vad jag älskar livet. Sen åkte jag hem och gick käpprätt in i en betongvägg. Det var ett bevis på att man måste läka för att kunna bli hel. Jag visste bara inte hur.


På några dagar ensam med mina tankar var det dags att försöka tussa ihopp känslorna med tankarna och hitta sin egna väg ut genom den enorma skoltröttheten, nån slags konstig depression och den djupa ångesten inför livet. För när allt kommer omkring är livet bra underbart! Den här sommaren går till historien som kanske den bästa någonsin. Jag har aldrig haft såhär roligt! Jag har skrattat så jag har haft ont i käkarna, varit så lycklig att jag nästan blivit irriterad på mig själv och jag har mått så bra att jag undrat om det ens är möjligt att känna sådär. Glädje, lycka och fylld av inspiration. Jag har fått spendera hela sommaren med en människa som är så otroligt okomplicerad, härlig och levnadsglad. En människa med passion och driv för det han gör, en som får en idé och ser till så det blir verklighet. En person med kämparglöd och med otroligt stort hjärta. En person som hjälpte mig ut ur den där tjocka dimman. En person som ser det som en självklarhet att jag "kan allt". Och jag som alltid sett mig själv som något bottenskrap som man kan tussa runt där det behövs för utfyllnad, kände mig för första gången helt plötsligt viktig, bra och genuint omtyckt. Sen att att ha en liten groda på den hela är inte fel det heller. Att få höra att man är bra, fantastisk, det kan vara något utav det mest värdefulla som finns. Ni är så värdefulla för mig, ovärderliga. Tack för att ni finns. Tack för allt. Jag kommer aldrig kunna tacka er nog.


Den här sommaren har varit helt galen! Det är det som är så läskigt. Jag har läkt, jag känner mig hel. Men vad gör man när den personen som håller en samman inte kommer finnas där varje dag under en lång tid? Om jag börjar gå sönder igen, kommer jag då klara av att  läka mig själv? Det finns dagar jag tvivlar, dagar då jag går sönder av själva tanken på att vara utan dig. Men det du har bevisat för mig om och om igen (även fast jag säger att du har fel) att jag kan. Jag kan nog faktiskt! Jag är stark och så länge jag omger mig med människor jag älskar och som älskar mig, så kommer jag klara av det här. För jag kan. Det är väl dags nu att stänga fönstret. Att tända lite ljus och ladda inför höst. Med stärkt självförtroende, värmt hjärta och ny energi. Framförallt är jag fylld av inspiration. Inspiriation till att aldrig ge upp, till att kämpa för det jag vill och en nyfödd tro på att jag kan. Vill jag någonting tillräckligt mycket så kommer det att gå. Att ge upp finns inte på kartan. Det löser sig. Man får köra på feeling. Vi fixar det. Många bra saker har jag fått lära mig. Hej då sommaren 2013. Tack för allt du lärt mig och för att du läkt mig. Nu går jag med huvudet högt in i hösten











Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards