elinelvira

Alla inlägg under januari 2014

Av Elin - 15 januari 2014 23:23


Att en sådan skitdag kan vändas till en rätt okej dag! Jag har varit helt lost sen jag vakande och redan på förmiddagen berikades mitt huvud med en fruktansvärt påfrestande huvudvärk. Kul att man ska ha prov då också. Verkligen. Sociologin gick nog helt okej, blir ett mittenbetyg eller nått. Men jag är nöjd, så länge man gör det bästa man kan under sina egna föutsättningar så ska man vara stolt. Mina förutsättningar är att jag inte kan sova om nätterna. Så har jag alltid varit, redan som bäbis jag sov nästan aldrig, så min kropp är van att sova 5 timmar varje natt (sen ibland lite extra på helgen) men när man inte kan sova på grund av yttre faktorer är det jobbigt. Det är lite ironiskt faktiskt, innan jag träffade Gabbe så kunde jag inte sova med någon annan i sängen. DET GICK FAN INTE. Brukade alltid sparka på mina kompisar i sömnen, sov dåligt och snodde allt täcke haha. Men nu efter ett år med min finaste så KAN JAG INTE SOVA SJÄLV. Gabbe, en kompis, Callebebis vem som hellst, nån måste vara med mig, i need people. Oh how sad.  haha! Sängen är för kall, stor, obekväm, för mycket täcke osv. Herre vilka I-landsproblem egentligen. Men tack älskling för att du lärt mig att om man delar med andra så blir man lyckligare, haha! Well, nog pratat om min säng och mer om att jag fick fina kommentarer av Malin som jag ska svara på, blev så glad. Även en liten tårfylld pratstund med Gabbe förgyllde min dag, fast det är klart, vi skrattade rätt mycket också. Hade tänkt se Pretty Little Liars men jag orkar inte, det får bli imorgon efter le school. Godnatt gosisar.


                                  



Du är min ♥



xx



Av Elin - 14 januari 2014 22:57


Först: HAPPY PRETTY LITTLE LIARS DAY!!!!!!!!! ...dör lite!


Annars vet jag inte vems dag deet har varit idag, min har det defenitivt inte varit! Vaknade klockan 6 med

att jag höll på att frysa ihjäl med pjamas, täcke och filt på mig. Kunde snabbt konstatera att jag hade feber. Kul. Inte nog med det så hade jag en stor fet vagel i mitt öga, en vagel så stor att om man satt bredvid den på flyget skulle undra varför den inte bokade två stolar. Det är en stor fet vagel. Så ni kan nog förstå vad jag vill komma med detta; hade min första "lediga dag" från skolan. Vet inte om jag är så stolt över det men hann iallafall plugga rätt mycket inför provet imorgon. och se det nya How I met your mother avsnittet.  Och TÄNKER INTE VAKNA UPP MED FEBER DÅ IGEN. Det blir så jobbigt att tänka. Vill också klippa mina toppar. Det var ju ett tag sen nu, dock tror jag att jag väntar ett tag till så att det kalla vädret kan passera någorlunda (kyla sliter ju som fan) Nu hade jag tänkt att se Stolthet och fördom (den från 1995) mysigaste filmen EVAH! Puss på er.





Saknar dig mitt hjärta.



xx






Av Elin - 12 januari 2014 22:52


Vilken DAG! Hela huset har blivit uppochnervänt! Eller snarare; vi har städat ut julen. Och storstädat. Så nu är det jultomt och rent överallt. Konstig känsla. Julen gick sjukt fort. Hela 2013 gick fort. Det känns fortfarande som max 3 månader sen det var förra våren. Och sommaren. Hösten bara försvann. Snart 7 månader sen vi slutade tvåan. Och jag borde verkligen, verkligen sluta räkna tid.  På tal om det så hänger ett utav mina (väldigt många all of sudden) Nyårslöften ihop lite med det där. Att sluta fokusera på det som varit, hänga kvar i minnen, och istället fokusera på nu och vad som komma skall. Det är svårt som fan, framförallt när allt man vill är att allt ska bli som vanligt, med de människor man brukade omges av... Men det kommer inte att bli så, det är omöjligt att det ska bli så, så därför gäller det att hitta ljusglimmar i nu och snart. Att ta vara på varenda minut och göra varje sekund viktig för att nå framtidsmål och ta mig dit jag vill. Katching.

  

Måndag: En vanlig hederlig måndag med lång dag och högar med plugg

Tisdag: PRETTY LITTLE LIARS BITCHES!!!!!! (eller ja, jag lär väl se det på onsdag.. men ändå) plugga

Onsdag: Socioligiprov

Torsdag: Nothing special. Plugga I guess, måste in med svenskan innan helgen!!!

Fredag: HELG ♥

Lördag: Säkert myspyslördag.

Söndag: ...och myspyssöndag med plugg.




                   

                   


it never fails



xx




Av Elin - 9 januari 2014 21:14


Så var det tillbaka till rutiner. Hyfsat i alla fall. Första dagen tillbaka till skolan är ju alltid one of a kind! Framförallt när man inte somnar förrän klockan 04 och ändå måste gå upp klockan 07:45. Men dagen har varit lagom fin ändå, trots zombiemode! Nu ligger jag i sängen med hörlurarna inpluggade, lyssnar på favoritmusik och gör ingenting. Funderar på om det är något viktigt jag måste avklara innan dagen är slut, men eftersom listan verkar ganska tom för närvarande (except saker som tar mer energi än jag har, som tex skriva på svenska uppgiften) så ska jag nog bara slappa, gamea lite, dricka té och sen lägga mig i tid. Det behöver jag. Måste också förbereda mig inför imorgon, då har jag ingen sovmorgon... oh shit. Att ta bussen vid 07:40 är inte speciellt kul.





xx




Av Elin - 8 januari 2014 22:35



Sista lovdagen. Sovmorgon. Göra bruschetta till brunch (bästa). Mysa med mami och min gulle Fletcher. Gå en promenad i novembervädret. Gå hem till Kajsa och se film. Umgås med Vilma medans Kajsa lagar mat. Äta god middag. Skype med finaste personen i hela världen. Duscha och göra en välbehövd inpackning. Plugga. Skypea lite mer med älsklingen. Läsa bloggar. Lyssna på musik. Se nya Pretty Little Liars avsnittet. Sova.


Min dag i meningar. Sista lovdagen har varit rätt så mysig, hade tänkt gå en längre promenad men det blir till helgen kanske. Vill även testa mina nya tränings kläder. Vill börja springa. ÅH. Och ha kjol utan strumpbyxor. Hatar strumpor. Fast utan strumpor så får jag ofta skoskav. Och jag hatar blod. Får en känsla som inte går att beskriva riktigt, den är inte mysig iaf. På tal om mysigt så har jag sjukt mysiga sockor på mig just nu med rosa hjärtan. Jag gillar rosa...eh hur hamnade jag här?  Hahaha. Min tankegång i ett nötskal. God natt.



xx



Av Elin - 6 januari 2014 18:09

shephards:And now we can that she’s EMOTIONAL. Her eyes filling. Not with sadness but with PURE UNADULTERATED JOY as she stepsforward and touches his FACE.“I missed you so much.”-LOST Series Finale Script



"I’ve missed you so much"







Av Elin - 6 januari 2014 17:32


Vart går gränsen mellan trygghet och att ta för givet? Hur hårfin är gränsen? Hur gör man för att inte ta för givet? När tar man för givet? Ska man alltid behöva vara på helspänn, smyga på tå och vara orolig? Orolig att ingen finns där för en när man behöver dem som mest. När man är ensam. Ska man alltid behöva undra vem som kommer finnas kvar tills det är så mörkt att man inte hittar ut? Borde det inte vara självklart? Borde inte personerna som betyder allt och lite till finnas där? Eller tar man det bara för givet?


 Jag är så rädd för att ta för givet. För att tas för givet. För att ni ska tro att jag tar er förgivet.


  


   Untitled | via Tumblr Untitled | via Tumblr

xx



Av Elin - 1 januari 2014 23:08


Nämen hej 2014! Herregud vad konstigt. 2014. Och oj vilken fin start jag fick! Vaknade visserligen lite sur efter en incident igårkväll/natt men efter att ha sett Ivanhoe (ett måste på nyårsdagen) med älsklingen invirad i en stor filt samt fått ett bad upptappat med bubblor, min favorit choklad i en fin skål och cahampange (Jag vet, han är så fin) kan man inget annat en att tycka att dagen har varit fantastisk! Efter en obligatorisk pizza och sallad middag, det är ju ändå liksom internationella pizza dagen haha, så såg vi på Atlantis och gosade. Nixelmegapixel, nu ska jag äta upp mina choklader och pussa på min älskling. Cheers!

 

 

 

 

Tog inga fest bilder i år, vågade inte ta med mobilen in ifall den skulle bli snodd. Haha va hemskt det låter, men sånt är ganska vanligt på vissa fester...



xx



 

 

 

 

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards