elinelvira

Alla inlägg den 2 mars 2014

Av Elin - 2 mars 2014 23:45


Jahapp, så var lovet över. Mitt sista sportlov någonsin.  Det känns ändå så bra även fast en del av min tycker att det är lite sorglit. Bra saker som hänt idag är iaf att jag nästan har läst ut min bok och herregud vilken fin film det kommer att bli sen. Ska så gå och se den på bio och böla ögonen ur mig. Mormor och Bert var på besök idag med Sally och det bjöds på bullar och kakor tur att jag och mamma tog en PW efter frukosten haha. Sen nu ikväll så har jag Skypeat med min älskling, tänk att man kan sakna någon så mycket. Sådär rakt av låter det ju som en bra dag, men ångesten imellan förstör allt. 95 dagar kvar. Åh. Ska läsa i min bok nu och somna till Vänner innan tankarna börjar fladdra iväg. Puss.



Måndag: Plugga; Svenska, Engelska, Historia, SocRel (Skjut mig)

Tisdag: Plugga; Svenska, Engelska, Historia, SocRel (Hoppas att du träffade)

Onsdag: PLUGGA TYP VARJE JÄVLA ÄMMNE

Torsdag: Läkarbesök klockan 10:30 på Astrid Lindgren, plugga

Fredag: ANDAS

Lördag: Mysa och träna

Söndag: Plugga





Anledningar att vakna upp imorgon bitti: 0

Anledningar att fly landet: 8

Anledningar att inte plugga: 1930889



xx





Av Elin - 2 mars 2014 23:37



Varför bloggar jag alltid så sent? Kanske för att livet leker för fullt på dagarna. Fast leker låter som att man njuter, jag hatar livet just nu. HATAR. Så mycket skolångest att jag inte vet varken in eller ut. Är så himla done med skolan haha. Okej, våren är officielt här nu och alla vinter kappor och tjocka tröjor hängs undan så det är väl en liten glädjespridare. Min hy tycker också att det är skönt att det är vår  (inte näsan och ögonen dock, jävla pollen) för jag är en riktig liten torris. Men det kanske inte märks alla gången eftersom jag är ganska noga med att smörja in mig och ha vantar på mig osv under vintertid. Tycker det ser så ovårdat ut med riktigt torr hud typ på händerna eller runt käkpartiet (min haka är dock obotlig, alltid torr även på sommaren... haha) Och den bästa ansiktskrämen, som inte kostar en halv förmögenhet, är en från Eucerin. Har haft den i flera år nu och gör min hy alldeles mjuk. Jag är ju fortfarande rätt ny när det kommer till hudvård (brukade tvätta mitt ansikte med tvål och vatten, heh) men tycker att denna är bland de bättre. Sen har jag läst om att Chanels krämer är bra....



Duttar bara en liten klick på fingret då salvan är lätt istället för fet. Brukar apliccera på morgonen innan sminkning, efter att jag duschat och innan jag går och lägger mig. Och nej, jag duschar inte varje dag haha. Inte så svårt och tar 30 sekunder. Den är köpt på Apoteket.






xx







Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards