elinelvira

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Elin - 9 mars 2014 23:13


Söndags kväll och ångest i magen. Ingen mysig kombination. De får faktiskt hålla sig var för sig, annars går det inte att få ur sig något vettigt. Dagen har spenderats med plugg. Så, kul helg. Har knappt träffat någon, varit utanför huset eller gjort något för nöjets skull. Tur att det bara är 88 dagar kvar till studenten. DET är något som jag längtar till så mycket att alla mina celler i kroppen sjunger av lycka av bara tanken!  Har också sånna cravings efter nya kläder men har varken pengar (juste du ska få pengar för resan älskling, påminn mig!!!) eller plats i garderoben. När man hänger minst 3 saker på varje galge och saker över hela stången i gaderoben då är det illa... fast min garderob är faktiskt pytte. Oskar har en större till och med... Så har man såklart problemet att man aldrig har någonting att ha på sig... I-landsproblem. Haha. Men ska inte köpa några onödiga kläder denna månad, köpte dock ett par välbehövda vårskor, har haft mina enda vårskor,converse, sen jag var 13. Mm man ska vara försiktig med sina saker (converse) så håller det, blink blink till Sofia. Fast de nya skorna är då ett par ankel boots.


fashion


Tänkte även svara på en kommentar från fina Adina (skulle svarat på din blogg men du bloggar ju inte längre sattäääh... haha) om Engelska 7 kursen. Asså jag vet att jag klagar väldigt mycket om den men i grunden tycker jag att det handlar om vilken lärare man har. Som Historia 1 var ett helvete för att jag ogillade min lärare, men Historia 2 som jag läser nu är rätt kul, för att min lärare är enligt mig suverän. Så det handlar väldigt mycket om vad man tycker om läraren och det är väldigt individuellt. Min Engelska lärare kan jag helt ärligt säga att jag hatar (och jag brukar inte gå runt och kasta ur mig det till allt och alla) jag tycker hon är riktigt dålig som lärare och så gillar jag henne inte som person (vilket är helt två olika saker) Så kursen i sig är kanske kul (eller aa nu ska vi inte överdriva höhö) så vi använder givande istället, men jag ångrar att jag valde denna kurs. Men jag hoppas att du får turen att få en bra lärare om du nu väljer till den kursen. Ha det så bra, och njut innan du börjar 3:an haha ... kram


Imorgon börjar en ny vecka och därför... söndagsblogg!


Måndag: Vara hemma och plugga ( måste man så måste man)

Tisdag: Svenska redovisning, lämmna in historian, plugga engelska

Onsdag: LÄMMNA IN ENGELSKAN GUD HJÄLP MIG ATT BLI KLAAAR (så desperat liksom) ingen spanska

Torsdag: Andas i 2 sekunder... plugga SocRel

Fredag: Tilda mysa?

Lördag: plugga SocRel, hinna träna

Söndag: plugga SocRel


Herregud, måste börja bli effektiv och inte bara sitta och gnälla och bryta ihop hela tiden. Lättare sagt än gjort... Har fullständigt sprutat ut tårar större delen idag så mina ögon är alldeles svullna. Snart blir livet enklare. Vårkänslorna bidrar lite faktiskt. Mils långt inlägg som egentligen skulle blivit två-tre för skulle bloggat lite under dagen men aa ni ser ju själva mitt hektiska schema, hinner inte ens gå på toaletten liksom... jävla skolan tar ifrån mig mina rättigheter haha. God natt och jag önskar er glittriga drömmar.





Kram




Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards