elinelvira

Alla inlägg den 22 mars 2014

Av Elin - 22 mars 2014 22:38


1. Hur gammal är du? 18 år.

2. Hur gammal känner du dig? Aldrig äldre än jag behöver mig. Men tillräckligt. Jag är väl ibland ganska "mogen för min ålder" (seriously, dock, hur länge kan man vara det? Tills man är 25? 30? 45? 80?!) och ibland är jag superbarnslig.

3. Vad har du gjort i dag? Började dagen med en god frukost (dock inte alls sugen på mat) sprang spåret med mamma och tog en dusch. Köpte tråd för att sy upp min klänning imorgon. Volontär arbetade i stan med mina fina för vårt projektarbete. Åt en god middag (liiite mer hungrig lol) och myste i soffan med familjen. Skypade nyss med mitt hjärta och ska läsa bok.



4. Vilken film såg du senast? Öhh... ingen aning. Måste varit Frozen.

5. Vem ringde du senast? Min mobil ringde upp Patrik på tunneblanan idag.

6. Är du besatt av någonting? Beroendemänniska! Ord, musik och serier hör väl till dessa grejer. Annars går det i perioder.

7. Är du rädd för blod? "Ja" är väll en underdrift?

8. Var sitter du just nu? I min säng. Nedbäddad under täcke och filt. 

9. Vilken färg är dominerande i din garderob? Är en varierad själ.

10. När vaknade du i dag? 09:22.

11. Vilken är din favorithögtid? Pretty Little Liars säsongsfinaler...vadå GILLS INTE?! Julen, då. 



14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Det enda som hade kunnat göra livet bättre just nu vore att få somna i min pojkvänns armar.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Öhhh... Jag är inte så petig. Jag vet inte riktigt? Turkiet?

16. Hur vill du tillbringa din pension? Med människor jag älskar, förhoppningsvis väldigt pigg och frisk, och resandes!

17. Vad lyssnar du på nu? Precis just nu? Annars gillar jag Emeli Sandé för tillfället.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Yes. Min högra arm.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Mjölk, yogurt, té, müsli, frukt/bär.

20. Vem är din favoritkändis? Gillar inte människor för att de är kända, utan vad de är duktiga på. Så jag vet inte.

21. Vad är du på för humör just nu? Trött, ledsen, glad, längtandes...

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Asien, Nordamerika, Afrika, Mellanöstern (är det en värdsdel lol)



23. Snarkar du? När jag är förkyld!

24. Vilka yrken har du provat på? Oj. Att städa mitt rum....? Hahah men har jobbat på lager.

25. Hur går du helst klädd? Boots, strumpbyxor, känning. Typ.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Lejon.

27. Vilket är ditt favoritgodis? CHOKLAD!!! Chokladfrossa är mitt liv. 

28. Vad sa du senast? "Okej vi hörs efter det, puss" till världens finaste person

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Betygsmässigt: Psykologi 2 och Ledarskap fick A i båda. Säger nog ganska mycket om mig som person hähäh.

30. Vad har du på dig just nu? Pyjamasbrallor, underkläder och ett pyjamaslinne. Och täcke och filt.

31. Vilken är din favoritaffär? Tycker bättre om att nätshoppa. Finns större utbud och det kan man göra när som hellst.  Annars Bikbok och VS.

32. Vad har du för storlek i kläder? Det beror på vilket klädesplagg. Ibland xs ibland m. Har en tröja i xxs...?

33. Vad har du i dina fickor? Ingentiiiing! 

34. Vad köpte du senast? En tröja och en byxdress påväg hem till mig just nu.

35. Hur många gånger har du flyttat? Hemifrån? zero. Till olika hus? 6

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med (inte saker för att ta sig därifrån)? En riktigt bra bok, en gitarr och någon som var en jävel på att spela gitarr.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Föddes som nattuggla.

38. Senaste filmen du såg på bio? Hobbit filmen del 2.

39. Har du blivit sydd någon gång? Jaa när jag opererade ögat hade jag lite stygn.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? JAHADU!

41. Vad åt du till frukost? Ägg, en kopp te och en smörgås.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Elin 8 år. Hade precis fått en till liten söt lillebror, gick på Berghemsskolan och trivdes som en fisk i vatten. Åkte på min första riktiga utomlandssemester (Danmark räknas ej) till Bali och lekta varje dag med min bästa kompis Johanna. Det var tider det.



43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, jag har ju inte tagit det där förbannade körkortet än... men jag kör som en gud! (Säg inte emot pappa!)

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Min pojkis.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På golvet så att jag vaknar av vibrationerna.

46. Vad var det sista du åt? Choklad!!!

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Det är söndag imorgon. I don't move on Sundays.

48. Är du blyg? Njää inte blyg. Ibland mer tystlåten än vad jag är egentligen.

49. Har du något tatuering? Nej.

50. Har du varit med om en bilolycka? Nej, tack gode gud för det.

51. När flög du senast? Hem från Schweiz för 3 veckor sedan eller nått sånt. Vill tillbaka....



52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Har inte alla det?

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Springa och simma.

54. Har du några husdjur? Jaa min bebis Fletchi, prinsessan Moa och Alleballe. Älsklingarna.

55. Vill du gifta dig? Ja det är klart. Kanske inte precis imorgon men när jag är vuxen nån gång.

56. Var växte dina föräldrar upp? I samma kommun som jag.

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, några gånger i veckan ;) haha.

58. Vilka är dina största svagheter? Min förmåga att inte kunna säga nej för att jag inte vill göra folk besvikna.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Elle är ganska poppis bland kusinerna. Mamma kallar mig Fia av någon konstig annledning och Kajsa kallar mig Belly. Annars går det inte att hitta på så mycket med 4 bokstäver. Min Gabbi använder älskling ibland osså...

60. Vad ska du göra imorn? Sy upp min klänning, sova, plugga och städa. Hepp!




Jag har föresten börjat läsa " Fifty Shades of Grey" spännande.....



Kram



Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards