elinelvira

Alla inlägg den 28 maj 2014

Av Elin - 28 maj 2014 23:10


Idag somnar jag utan panikkänslan i magen. Är klar med gymnasiet. Är officielt klar med allt vad skolarbete heter. Det känns galet, fantastiskt och framför allt väldigt, väldigt konstigt. Oh Lord. Nu ska jag bara sätta på mig den där vita mössan och spriga ut genom de där dubbeldörrarna nästa vecka och aldrig vända mig om. Men vill ta vara på den här tiden, denna sommar. För snart kommer man vara vuxen och börja glömma. Snart kommer kroppen vara fullt utvecklad, man kommer ha förlåtit sina föräldrar och börja tycka om saker som inlagd sill, tyska dramafilmer och ett glas röttvin till maten. Känslorna kommer inte skava lika mycket som nu. Man kommer inte känna sig tvungen att ge sig ut i regnig nattluft med så hög volym i lurarna att kylan knappt känns. Det känns lite jobbigt att tonåren snart är förbi, men samtidigt är det lite häftigt att vi är fria. Fria att göra vad vi vill!


Vad har annars hänt den senaste tiden? Har pluggat, ätit glass i solen, pratat med min älskling (7 dagar kvar!!!) haft oräkligt många myskvällar med mamma, lämnat tillbaka skolböcker, börjat göra pajer till min mottagning när 45 pers kommer behövs det mat, sett mycket på Grey's anatomy, solat och ätit god mat. Livet rullar på helt enkelt.


 

      









Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards