elinelvira

Alla inlägg den 10 juli 2014

Av Elin - 10 juli 2014 18:16





JAAAAA! Asså blev så fruktansvärt glad när jag såg att en av mina favorit böcker från högstadiet kommer ut på film den 5 September i Sverige i år. Och att duktiga Chloe Grace Mortez spelar huvudpersonen Mia. Blir alldeles tårögd av att bara kolla på trailern. Tycker det är så roligt att iprincip alla böcker jag läste och älskade (och hatade, som Wicked Lovely, ahahah eller hur Andrea?) kommer bli film under 2014-2015. If I Stay handlar iallafall om Mia, och i boken börjar det med en bilolycka sedan i flashbacks får man reda på massa saker om Mia och hennes liv. Boken, och filmen antar jag, går alltså ut på att Mia hamnar i koma men genom ett "out of body experience" så måste hon bestämma sig om hon ska dö tillsammans med hela sin familj, eller leva utan dem. Jag tyckte att boken var väldigt skickligt skriven kommer jag ihåg och den tog upp många stora frågor om döden och livet. Rekomenderar den hur som helst! Är så taggad på filmen ååh.



 

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards