elinelvira

Alla inlägg den 26 september 2009

Av Elin - 26 september 2009 23:40

Hellusjan!

Nu ska jag sova eller jag ska byta om och kolla på tv:)

Disneychannel, haha det är faktiskt ganska kul(vissa program)

Jag skulle bara säga God natt och Sov gott:)


Dagens mening:

Beauty is living a life you love.

 

Hoppas ni kan sova i natt:)

Sov Gott

kram elle

Av Elin - 26 september 2009 22:50

Hejsan!

Jag och min storasyster har suttigt framsör min tv och sappat mellan alla kanaler.

det finns seriöst inga program på Lördagar, det suger!!

men vi har pratat och sett repriser på Idol på datorn:)

Det var ju helt okej på en Lördag-not, men det var ju ändå lite mysigt, hon är aldrig hemma på helgerna nuförtiden:)

Gästerna är kvar men de är inte så roliga, så vi gick upp:)

Kollar in senare min syrra suckar att jag måste skynnda mig


ciao

kram elle

Av Elin - 26 september 2009 18:49

Hellujsan!

Nu har våra gäster kommit men jag ville bara säga att en jätterolig film på 5an har börjat

det är She's the man med superroliga Amanda Bynes!

Jag och min stora syster ser på den just nu men det är reklampause

kram elle

Av Elin - 26 september 2009 16:00

 Hejsan!

Nu har jag tråkigt, min kusse är inte hemma och min storasyster är ute och powerwalkar. Mina kompisar vet jag inte så jag kanske får skylla mig själv att jag har tråkigt:)

Här har jag gjort en scrapblog med twilight tjejerna:)

Jag blev ganska nöjd faktiskt:)

Ha det bra


Kram elle


Av Elin - 26 september 2009 15:00

Hellujsan!!

haha det låter så roligt:P

Nu hade jag tänkt svara på en fråga.


Fråga:

Förut la du ut dikter och sånt, det var ett tag sen du gjorde det.

Jag visade en för min kompis och hon tyckte att den var jättefin. Varför gör du inte det längre?



Svar:

Hejsan du!

När jag skrev dikter var jag depremerad, jag hade blivigt sviken och mycket sårad.

Dikter var ett sätt för mig släppa taget och gå vidare.

Nu har jag nog släppt det och då skriver jag inte mer.

Det går bara inte, jag kan inte skriva glada dikter om jag inte är 100% lycklig, och det är jag inte. Men jag är inte heller olycklig så jag vet inte varför men det går bara inte, känslorna i dikten känns inte äkta för mig då.

Men jag måste erkänna att jag saknar mitt svarta block, men inte det anndra.

Kul att ni gillade dem:)

hoppas att det var ett bra svar nog:D


kram elle

Av Elin - 26 september 2009 14:45

hejsan nu har jag följt med pappa och handla,vi får gäster ikväll.

Nu kommer bokresentionen på räcker det om jag älskar dig.


Räcker det om jag älskar dig?

Fanny går sista terminen på gymnasiet och är mitt uppe i sin första relation. Pojkvännen Johan går under smeknamnet Mr P bland hennes vänner-Mr Perfect. Fanny bor mest hos honom och allt är verkligen perfekt, ända tills en dag då hon märker att det är något som inte stämmer.

Fanny slits mellan pojkvännens lögner och problem hemma. Men vem ska hon tala med, vem kan hon anförtro sig åt? Det bli den unge So-läraren Finn som till sist hjälper henne-vilket trasslar till det ytterligare....


dadada!!

Nu blir ni väll sugna på att läsa den!?

 Boken är sorglig och man blir ganska irriterad på Fanny, men tillsist blir allt bra och det är bra.

min kompis hade läst boken och hon sa att den var jätte bra, så jag fick lite för höga förväntningar och den uppnådde inte alla. det var synd, men boken handlar om att hitta sig själv mitt i ett kaos.

jag tycker ändå att den var helt okej och jag gillar färgen på boken:)


 7/10hallon  


Författare: Katarina von Bredow

sidor:ca 270

utgiven: 2006    

  





Av Elin - 26 september 2009 10:34

Hejsan!

Nu har jag varit ute med de två äldsta hundarna, det blev en ganska långsam promenad, men då fick jag ju chansen att fotta lite:)

Jag orkar inte plugga på son för jag tycker att jag kan den bra, och det viktigaste är ju att man gör sitt bästa. Och jag vet att jag kommer bli godkännd, för så dålig på so är jag inte:)

haha nu ska jag ringa min kusin.


Kram elle

  

Av Elin - 26 september 2009 08:38

God morgon alla morgonpigga!

Idag måste jag öva inför ett so prov, det är jur många sidor som hellst.

Men när jag är klar med det ska jag gå ut i det fantastiska vädret och fotografera:)

Och det ska bli kul iallafall


Senare idag kommer bokresentionen och lite Twilightstuff:)


Ha det bra så länge

Kram elle

Ps: det här är mitt 100ade inlägg, Aww!
Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards