elinelvira

Alla inlägg under november 2014

Av Elin - 30 november 2014 20:43



Keep your face to the sun and you will never see the shadows.





 " But I miss screaming and fighting and kissing in the rain 
And it's 2am and I'm cursing your name 
You're so in love that you act insane 
And that's the way I loved you 
Breakin' down and coming undone 
It's a roller coaster kinda rush 
And I never knew I could feel that much 
And that's the way I loved you "

 

 

 

Av Elin - 30 november 2014 14:54


Åh dagen igår var så mysig! Julbasaren var fullproppad med människor (svenskar, jag förstod äntligen vad folk sa!!) skratt, barn som sprang omkring, svenska matvaror (svensk mat är underskattad!) och varma leenden.  Annars mina vänner, är det idag äntligen den sista november. ÄNTLIGEN. Imorgon sveper December in oss i sitt vita täcke. Rykande het glögg, lussebullar, Lucia, julmusik, glitter, presentpapper, pepparkakor, varma filtar, doftljus, Julkalendern, pynt och pyssel... Jag älskar December. Det gråa, instängda, kvävande, deprimerande november får äntligen gå och gräva ner sig igen tills nästa år. December är klarare. En månad av värme och kärlek, slagsmål i butiker och glittrande julklappspapper. Efter mängder av julkonserter så blir det tillsist den 31 december och alla samlas ute på gatorna. Vi tjejer i våra lite för tunna och för korta klänningar, lite för höga klackar och skrattar åt att ännu ett år gått. Vi fryser så vi skakar, men vi ska bannemig stå där och skrika och skåla vid tolvslaget! Jaharru, December är en bra månad! Ska fira att det är sista November ikväll med lite Lindt's finaste apelsin choklad och mysiga serier. Puss. 



Make it perfect... Snow box


 

Av Elin - 28 november 2014 23:25


     



Tröja från Benetton / Kjol från Vero Moda / Skor från Mint Velvet / Väska Michael Kors




Önskar att jag hade klätt mig såhär i höstas. Vill ha allt! Har i princip haft samma kläder på mig sen i September då jag såklart inte kunnat ta med stora delar av min garderob till Schweiz.  Uh. Har tröttnat så extremt mycket på mina favorit kläder (de jag tog med) haha mina i-landsproblem. Pratar just nu med Kajsa på kik och vi börjar tagga inför nyår. Tycker ofta att folk har alldeles för höga förväntningar på nyår. Förra året ville jag & Osten bara ha en liten fest med personer som vi faktiskt kännde och tycker om och dricka drinkar (vuxet right?) haha men ingen annan ville det. Förhoppningsvis blir det lite mer så i år. Aja, det är långt kvar till nyår, först ska vi tagga till inför julen!!





xx



Av Elin - 28 november 2014 22:54


                               

                                

                                

                             

Monica & Chandler, Tv historiens bästa kärlekshistoria



FREDAG! Och det har nog aldrig varit så skönt med helg. Denna vecka har varit stressig deluxe och det ska bli så otroligt skönt att bara få mysa i mitt rum denna helg. Förutom imorgon på dagen, då ska jag och Daniella hjälpa till på Basaren som Svenska Klubben håller i här i Basel. Vi har ingen aning om vad vi ska göra, vart det är eller om de ens behöver vår hjälp haha så det blir ett litet äventyr. Har varit extremt trött de senaste tre dagarna, har liksom ingen ork till något eller har typ inte ens lust att göra något. Så vet att jag borde sova men såklart när man ligger i sägen och bara vill sommna då så får man lust att göra hur mycket som hellst haha. Längtar till på söndag då jag får prata med mitt hjärta igen!  Han har varit upptagen denna vecka och hela helgen så vi har inte pratat på ett par dar nu och saknaden är enorm. Stört att jag kommer hem om 22 dagar! 




Av Elin - 26 november 2014 16:20


Åh herregud jag vet inte ens hur jag ska börja beskriva dagen igår....?! KAOS. Elias hade trillat på dagis och fått en enorm bula precis mellan ögonbrynen, så när jag hämtade honom var hans tröja i rygsäcken full med näsblod. Sedan vid 9-tiden ringer Hanna till mig och säger att hon tror att Elias har fått en hjärnskakning och måste åka (okej gå, sjukhuset ligger typ å andra sidan vägen haha) och mycket riktigt så har han fått det. Så de måste stanna över natten och eftersom Peter är i Sverige fram till helgen så fick jag sova här nere i lägenheten med Julia. Så ingen av oss fyra har sovit så bra. Julia vaknade seriöst varje halvtimme och kännde på mit ansikte och gosade in sig vid min sida. Sen vaknade hon och grät efter mamma sedan rullade hon upp på mig osv osv hahaha. Så just nu sover en totalt utmattad Elias och jag vaknade precis från min power nap och allt är bara en enda röra här. Såklart måste han vara hemma från dagis i typ 2 veckors tid IGEN. GWAAAH. Men försöker fokusera på de positiva sakerna som kommer hända de 3 veckor (?????) jag har kvar här nere, som ikväll är det Au pair träff och lucia övning, nästa vecka bjöd Marta med mig på nån båt grej osv. Juste borde kanske säga att jag åker hem den 20 December mitt på dagen. WIHOOO. Har fått sån hemlängtan! Känner att detta inlägg blev precis som dagen igår hahah - en enda röra. 






Ska prata med min älskling ikväll. Åh 24 dagar tills jag får krama dig!








Av Elin - 24 november 2014 22:56

    




Åh skulle gärna vilja ha alla dessa i min garderob! Klänningarna är ifrån Nelly.se



Haft en stört crappy dag och min såkallade pojkvän har inte precis gjort dagen bättre. Mår för tillfället inte så bra och det är tydligen väldigt svårt att få lite empati från människor atm. Hemlängtan har aldrig varit större och så lite andra saker som skaver. Hoppas att tisdag har bättre saker att erbjuda så ska somna framför mina favorit vänner nu. Puss. 









Av Elin - 23 november 2014 23:45




Söndag. Det brukar ofta vara en seg och lite småtråkig dag. Eller så är den sådär mysigtliggaisängenheladagen&ätachoklad&kollapåfilmgosigt. Eftersom alla affärer är stängda på söndagar här, precis som resten av Europa, av någon mycket märklig anledning??? Så kunde jag inte ligga i sängen och äta choklad. Men träffade Evelina och Marta istället, och det är ju också mysigt! Vi promenerade runt och satte oss vid floden i solen och njöt, ja vi har fortfarande behagligt höstväder här. Sedan träffade vi en dansk au pair och satte oss på Starbucks och fikade i flera timmar. Söndags glitter. Kom hem till middagen men mådde illa så skippade den och drack vatten och åt två mandariner istället. Spelade lite sims och mådde mycket bättre. Sedan fick jag nöjet att prata med min kära mami och lilleskruttbror ett litet tag. Han var arg hahah som vanligt. Min lilla chiliräka  ♥ 

 

 

 





Av Elin - 23 november 2014 22:28



                           

                          

                         




Monica & Chandler 

 







Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards