elinelvira

Alla inlägg under november 2013

Av Elin - 29 november 2013 22:23


Rikstrött brud tar helg. Vi snackar pjamas, One tree hill, doftksljus och kanske lite candy crush gaming. Det är min kvällsplan, det. Tyck inte synd om mig, imorgon så blir det drinkar och utgång, så idag vilar jag upp mig. Förövrigt så drar vi ett sträck över den här dagen, konstaterar att vissa människor är omognare än andra och att mina powerpuffpinglor är bäst. Saknar även min pojkvän så mycket att jag vill gråta. KAN DET BLI DEN 23 DECEMBER SNART!?? Säg till vilken Gud jag ska be till så gör jag det. På tal om Gud så har jag en fet religions upsatts att skriva i helgen, kul. Har börjat på min julklappsinköpslista. Mycket stolt. Är klar med Kajsa, Sofia, nästan Tilda, Andrea, nästan mamma, Sara, Bianca, Mickan, nästan Elin, nästan pappa och nästan Calle. Skönt att ha fixat lite sånt innan December då alla får panik Haha. Och just nu tar jag ut mina agressioner ut på Gabbe genom kik, inte meningen älskling. Okej jag borde gå tillbaka till OTH innan jag slår min nalle (jag vet inte varför jag skulle slå den faktiskt) Puss



"And you just might find who you're supposed to be
Didn't know who i was supposed to be, at fifteen."


Föresten så fick jag B på historiaprovet jag skrev om under, har tydligen inte så bra självinsikt som jag tror.... eller jo det har jag.  Prov gills inte bara.




xx





Av Elin - 26 november 2013 23:30


Det finns en sak jag verkligen hatar, HATAR, med November. NovemberFuckingJävlaVäder. Kan det inte börja snöa eller nåt så jag slipper det här skitvädret? Tack på förhand! Har haft en helt okej dag i skolan, dock ett historia prov som kan ta och köra upp nått, men förutom det bra dag. När jag kom hem agerade jag sjuksöterska/mattant/hunddagis haha. Mamma är sjuk så det blev att gå med vovve, springa och hämta skorpor titt som tätt, te som bränner ned mina händer och göra mumsiga nudlar. Ja, men ni hör ju själva. Lite småkaos. Inte mycket plugg har blivit gjort heller, men är iaf klar med min spanska redovisning till imorgonbitti. Har religionen kvar.... blöööp skulle ju svara på iaf första frågan idag. #hataskolan. Ska prata med Gabbe på skype om 15 min, det är vår 10 månadersdag alldeles snart. Vad händer annars? Jag har hittat typ alla julklappar till mi familia och till alla mis amigos, taggii på jul!







Kom igen PLL börja NU.


xx


Av Elin - 24 november 2013 21:27


HA, tror ni jag fick något vettigt gjort idag? Näe då. Så fort jag vaknade så åkte jag ned till Täby Centrum för att möta upp Tilda. Vi letade present till hennes pojkvän sen gick vi hem till henne, bytte om för en PW och sen gick vi 7,5 km. Känns bra efter denna tjockis helg, haha. Måste börja röra mer på mig, men är mest ledsen hela tiden så då låter "ligga i sängen och se serier" mycket mer roligt än " springa och tänka på mitt sorgliga liv". Men ska verkligen börja ta tag i det där nu. Åt även god taccos middag hemma hos Tilda innan pappa hämtade mig. Så nu såg jag nyss ett av de sista avsnitten av The Mentalist ( I KNOOOW panik det får inte sluta uhuhuhu) och det var så spännande så ska se nästa också thihih. FAN jag skulle pluggat arslet av mig idag... woops. Får bli imorgon. Föresten så pratade jag och Gabbe i 5 timmar igår, rrrrekord! Haha.


Måndag: Spanska läxförhör
Tisdag: Historia prov

Onsdag: Spanska redovisning, kommunikations redovisning, 10 månader med min älskling

Torsdag: Tingsrätten med skolan

Fredag: Sako - mässan

Lördag: FÖRKRÖK & UTGÅNG MED KÅMPISAR! sååå taggii

Söndag: 1 Advent hyyypee







Är såååå taggad på JUL, 30 dagar kvar....



xx



Av Elin - 22 november 2013 14:46


Är det någon som vet om det var någon form av obligatorisk insomnianatt inatt? Det verkar inte som att någon har sovit. Inte jag heller. Jag har bara drömt massa konstigt och vaknade svettig med halsont och nageltrång. Inte najs. Sen så var en bidragande faktor till min sömnlöshet att jag saknar ihjäl mig efter min gos. Så sjukt jobbigt att inte ha setts (eller knappt hörts) på 3 veckor nu. UHUH. Låt mig va jag tycker synd om mig själv. Idag har jag varit hemma från skolan och vilat. Känner mig inte lika varm och dålig längre. Mycket skönt. Och så har jag legat och tittat på halva första säsongen av One Tree Hill, det är faktiskt bra. Synd att de nyare säsongerna är så dåliga (sett på TV) men det är  ändå 10 gånger bättre än O.C Ikväll ska jag mysa med Tilda. Så taggi.



One Tree Hill




xx












Av Elin - 19 november 2013 22:36


Tisdag nittonde november tvåtusentretton i korthet;


Vaknade, låg i sängen och hade en innredebatt ifall jag skulle till skolan idag eller ej, krigade mig upp

Åt frukost

Höll på att svimma

Sprang till bussen

Höll på att svimma

Fick tillbaka lite betyg

Hade två ganska dåliga lektioner innan lunch

Samma diskussion i två års tid nu, come ON

Höll på att svimma

God lunch, "Keso klubben" haha bästa

Telefonsamtal med min fina

Två lektioner till varav en redovisning på ena

Svimmade typ, orden på mitt papper hoppade ur blocket och jag känndes 20 kilo lättare som om jag halvflög.

Fick åka hem 45 min tidigare av min svenska lärare

Krachade i soffan efter den snabba promisen med Fletch.


Livet som en sjukis. Denna dag har varit ganska dålig (förutom mina fina A: jag fick tillbaka) och är så himla himla glad att denna dag är över. Skickade nyss in två arbeten i tid så har bara ett stort arbete kvar som tyvärr kommer bli lite sent, men tur att Perkish är rätt snäll med sånt. Och nu innan jag ska bokstavligt kasta mig i sängen så måste jag läsa igenom min spanska läxa som är till imorgonbitti. Har inte ens öppnat boken förens nu. DAMN. Hatar spanska. Men om man har 3 arbeten på 3 dagar så hamnar en liten läxa längsned i högen. Så nu ska jag fortsätta med alla tråkiga grejer på min lista så att jag kan få se lite HIMYM. Puss.






Drömmer mig tillbaka till sommaren, den var den bästa hittills.



Kraam



Av Elin - 17 november 2013 23:20


Sunday night och jag har tänt ljus. Iklädd pjamas och favoritmusik är på i bakgrunden. Fint skareva. Idag har jag och mamma åkt en sväng till Outlet sedan släppte hon av mig hos Sofia. Vi skulle ha pluggat Svenska, och det gjorde vi också... bara inte så mycket som planerat haha. Det blev mest prat, fangirla över Taylor Swift och läsa bloggar. Rätt bra det också. Under helgen har jag skypeat en hel del med Gabbe, lite delvis för att det var hans födelsedag igår och för att jag håller på att sakna sönder mig efter min gos. Det är ungefär 2 veckor sedan vi sist sågs och det börjar bli jobbigt igen. Söndagsblogga ska man visst göra!


Måndag: Svenska redovisning? I dunnoooo vilken dag det var. Slutar 11:25, älskvärt!

Tisdag: Religionen in, svenska redovisning? I hope soo

Onsdag: Spanska läxa, exakt 1 månad till jullov ♥, Slutar 11:25, wäääh!!

Torsdag: Tja, plugga till allt nästa vecka i guess, UV- samtal

Fredag: SOVA.

Lördag: Leka med nån skojjig, Tilda kanske?

Söndag: 1 månad till julafton ♥


Jaa, ser väl ut som en spännande vecka? Inget speciellt med andra ord. Men man vet aldrig. Tycker att jag har lyckats förgylla mina veckor ganska bra hittills! Nu ska jag borsta tänderna och ladda inför en ny vecka, sen blir det bums i säng. November är liksom till för att man ska sova sig igenom det...


Quotes



xx






Av Elin - 15 november 2013 10:06


Tillfälliga livsproblem:


1. Pretty Little Liars börjar inte förens i Januari. JANUARI!!!

2. Jag saknar det gamla Ezria

3. Och jag vill inte att Haleb gör slut

4. Att Sebastian och Carrie inte kan bestämma sig ifall de ens gillar varandra

5. Jag har inte hunnit se Ravenswood än

6. Att jag inte kan sluta gråta åt alla sorgliga Tv program just nu

7. Och mina ögon är alldeles rödsvullna

8. Det är inte 100% säkert att Taylor Swift kommer till Sverige nästa år

9. Och om hon gör det så är det minst 4 månader kvar

10. Jag är hungrig men är inte sugen på nått


   

Mitt liv är tragiskt, visst är det?


Började dagen med lite blodprover så inte precis min idylliska morgon men det behövdes göras, tyvärr. Det gick bättre än förväntat eftersom jag fick, för ovanlighetensskull, en snäll sköterska. Hon fick mit till och med att skratta under själva blodutsugningen (jag vet, men jag visste inte vad jag skulle kalla det) Men är fortfarande lite skakis så jag ligger hemma och kollar på Extreme Makeover, love it! Gråter alltid floder. Väldig typiskt Amerikanskt med plinkeliplonk musik och folk som gråter osv, men när de gör det så börjar jag också att gråta hysteriskt.... hahah story of my life!


  




Lagom söt bild från förra Mars.



PS: Just nu ligger Fletcher och drömmer så han voffar och sprattlar med benen i sömnen. Totes adorbs!!






Av Elin - 13 november 2013 22:23


KORS I TAKET, en bra Onsdag! Riktigt bra! Jag är tillbaka på banan, people. Skolan känns kul för första gången på säkert en månad eller två, jag har skrattat och livet känns inte för stunden som en jätte stor panikångestattack. Tack Onsdag. Det behövde jag. Åkte förövrigt till vårdcentralen efter skolan sen väl hemma kom Sofia över för att vi skulle fixa klart med vår redovisning som vi har imorgon, just nu är den lite mindre än 40 min och den ska vara max 30 så lite ångest men äsch. Den får vara så! Hon åt även här och så har jag nyss duschat. Nu är jag tröttast i Sverige, har precis satt på mitt alarm och fixat HIMYM säson 5 till datorn och kommer snart att somna sittandes. Puss.



För nån vecka sedan var det CMA och Taylor blev hedrad med Pinnacle Award och Alla artister som Taylor var förband till i början av hennes karriär gick upp på scenen för att hedra henne. Blir så tåröggd av videon varje gång, määäh!


 




 xx






Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards