elinelvira

Alla inlägg under april 2015

Av Elin - 27 april 2015 11:29



                    

                    



Så bra.

Läskigt att fler och fler patier ( i Sverige nu då) vill införa att sjukhuspersonal kan vägra utföra aborter, whats's up med det liksom? Min kropp, jag bestämmer. Punkt. 






Av Elin - 27 april 2015 11:06


När man efter en mysig lugn helg vaknar på Måndagen efter och har sovmorgon till klockan 1. SÅ SKÖNT. Älskar sånna här måndagar hahah. Har förövrigt bara jobb i 3 timmar idag, och även fast det ger mindre pengar än en heldag såklart, så är det såå skönt. Perfekt sätt att starta veckan på! Har också sådanna cravings efter Gabbe, vi har knappt pratat sen i Onsdags/Torsdags på grund av att de har CM i sittning i helgen (fråga inte ens vad det är haha fattar knappt själv) så han har varit suuuper upptagen. Så förväntar mig mycket upmärksamhet nu när jag varit så tålmodig och förstående hahah. Plus att idag är det 2 år och 3 månader tillsammans, whii. I alla fall, i går kom Kajsa över en liten stund då vi inte sågs i lördags, och pratade och åt hallonpaj, nom nom. Har även fått min lön idag!!!!! Min första lön från det här jobbet och det känndes så skönt efter att ha jobbat i snart 2 månader utan (började jobba i början av Mars så får då inte lön förens i slutet av April) Så nu ska jag straxt åka till jobbet och kick some ass. Puss.




 

åh vackra Zakhyntos.






Av Elin - 21 april 2015 20:02




Tänkte bara kika in här och berätta hur otroligt sköna dagar denna vecka än så länge har bjudigt på. Börjat klockan 1 både igår och idag och man får verkligen så mycket gjort på den "sovmorgonen".  Annars kommer man hem från jobbet  på eftermiddagen och är  H E L T  S L U T och ska då börja pyssla med grejer. Nope, känner jag bara nu, för jag gjorde dem imorse. Så skönt. Ska därför mysa framför Modern Family säsong 6 som jag ej har hunnit kolla på. Har därför nästan hela den säsongen framför mig nu utan massor av uppehåll i flera månader, me like!  Ska sen prata med min älskling innan jag somnar, bara 18 dagar kvar tills han kommer hem i nästan en hel vecka, iiih!







Av Elin - 19 april 2015 20:13


Oj, oj, oj. Det var inte igår alltså. Ibland är jag verkligen en hopplös själ. HEJ!


En vecka har passerat sen sist och jag har knappt hunnit blinka. Jag har hunnit med ytterligare en jobbvecka och ett fantastiskt fint Göteborg besök med gos, fest, skratt, pussar, skratt, goda middagar, skratt, filmkvällar och mysiga mornar. Ibland har man verkligen sån himla tur här i livet. Men varför kan det inte alltid vara såhär? Åh bara 20 dagar tills du kommer hem till mig sen ytterligare 3 veckor sen hela sommaren tillsammans ♥ Can't wait! Mötte Kajsa på tåget hem (inte det från Göteborg haha utan från Stockholm C ) och hon är min på Lördag. "Hon är min hon är min nananana hon är min hon är min nananaNA" Haha barndoms nostalgi. Iallafall, så vi ska väll mysa till det på något sätt i think. Just nu smaskar jag på resterna av mitt påskägg och funderar på vilken serie eller film jag ska titta på. Slutar ändå alltid med Vänner eller Bones så why ens anstränga sig haha. Puss.  

 

 

    

 

 

 

 

Until next time.

 

 

Av Elin - 13 april 2015 23:02


Hej bloggisen. Var så länge sedan sen sist jag bloggade har typ glömt bort hur man gör haha. Nä, men nu är vi tillbaka från Rom (& Danmark) efter några fina dagar i vackra Italien. Och herreguuud så vi har ätit! Och GÅTT! Tror lätt vi har gått upp mot 4 mil under dessa dagar. Men vi har haft det så bra och vädret var on point. Har till och med bränt nästippen lite grand. Men bara halva så det går ett rött streck över så övre havlan är röd och andra vit haha. Thank God for make up! Vi har också sett så otroligt mycket spännande saker, vissa saker mer spännande än andra höhö, så kan skriva ett helt inlägg och bara gammla byggnader och vackra gator och goda glassar men det har jag inte tid med. Har jobb imorgon tidigt haha. Men de två bästa sakerna vi såg var lätt Colosseum och Pompeji som då ligger en bit utanför Rom. Colosseum vet väll de flesta vad det är men om ni inte vet vad Pompeji är så googla det. Asså helt seriöst blev jag helt blown away av hur häftigt Pompeji var. Trodde typ det var lite gamla ruiner eller nått MEN OM JAG HADE FEL!!! En hel jävla stad från 2000 år sedan stod i princip kvar. Det var pampiga byggnader, mosaik, vackra antika målningar och badhus osv osv som vittrade om dess forna storhet. WOW säger jag bara, om ni någon gång får möjligheten att åka dit gör det! Även om man kanske egentligen inte är ett stort fan av historia för detta var helt otroligt. Kommer lägga upp lite bilder där ifrån (även fast det var ett sådant ställe som en kamera inte kan fånga) Nu ska jag sluta proppa i mig mitt påskägg så kan sova om ett litet tag. Puss





2 dagar kvar  ❤️  Ä N T L I G E N

 

 

 

 

 



Av Elin - 3 april 2015 19:32


My dream ❤️



Hela dagen har bestått utav packning inför Rom. ROM!!! Imorgon ska vi bila ned till Danmark och lämna Fletcher hos släkningar för att sedan på Måndag åka till Italien. Åh längtar så mycket. Visserligen var jag utomlands hela hösten men det var ju inte semester. Kommer helt seriöst bli tjock efter denn resa haha först nu massa godis sen  pasta, pizza och italiensk glass assåå nom nom!! Det kommer enligt yr.no att bli fint väder med grader mellan 15-19 grader mitt på dagen och strålande sol. Känns super efter dessa snöiga/hagel / med mol och solglimtar i 10 min väder. Sedan när vi kommer hem så ska jag helgen efter till Göteborg till min älskling. Livet 

 


Talahasse




Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards