elinelvira

Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

filmresention Step up

Av Elin - 13 maj 2010 19:23

Hejhej:)


Jag har köpt en film som heter Step up och jag ska resensera den:D


Den handlar om killen Tyler Cage (Channing Tatum) som får samhällstjänst på en konstskola för att ha tillsammans med några kompisar brutit sig in där och vandaliserat. Där träffar han Nora Clark (Jenna Dewan) en dansare som behöver en danspartner till sin uppvisning. Tyler har en tendens att avsluta allt han börjar på så för första gången får han kämpa för något han vill ha. Tack vare varandra får dem en större insikt i hur livet kan se ut utanför den bubbla dem lever i...

 

"Every second chance begins with a first step"

"Varje andra chans börjar med ett första steg."


filmen skulle först heta "Music High" men regisören bytte namn till "Step up"

Filmen är från Summit och Melissa Rosenberg har varit med att skriva manuset:)

lite skojsigt!


ett litet prat mellan Tyler och hans kompis Mac och hans lillebror skinny:


[after Tyler gets in a fight at a party]

Mac Carter:  You feel like because you're a white boy you gotta overcompensate or something?
Tyler Gage: Wow, like wow, you got me figured out, Montel
Mac Carter: Yeah, well you're the one going Jerry Springer all the time
Skinny Carter: Hey, if you're Montel and you're Jerry, then I'm like...
Mac Carter: Jenny Jones
Tyler Gage: No, like Ellen (Degeneres) 
Mac Carter: Except Ellen gets more chicks than he does!


Vad tyckte jag?

Jag tycker att Step Up var helt fantastisk! Älskar den!Grymma danssteg, flera ögongodis och en mysig handling.Skådespelarna var jätteduktiga och det finns en rödtråd genom hela filmen. Även om man sett liknande förut så ger det än en trevlig good-feeling som man aldrig kan säga nej till.
Se filmen om du inte redan har gjort det!


9/10





StepUp1.jpg image by iamfashion02


2006_step_up-1.jpg step up image by sarahx27babyyy



så duktiga!:)


det blev många bilder men bara för alla bilder är så underbara:D


Kram elle




 

 
 
Bellz

Bellz

13 maj 2010 21:25

O jag älskar den filmen :D SÅ bra är den!
o channing tatum är snygg ^^

Sv: Hehe vilken tur att du överlevde! Ja det är ju så att alla proven kommer vid den här tiden, jobbigt är det :( Men man får ju belöning med sommarlov sen :D Det är ju bra!

Hehe ja endel av Eclipse bilderna var lite konstiga men som sagt jag gillar bäst Edward o Rose. Men Jake o Bella ser också bra ut, blir spännande att se alla i filmen tycker jag :D
Kramar B :)

http://mytwilight.bloggagratis.se

 
Bellz

Bellz

13 maj 2010 21:29

Sv: Skulle vara kul att se Robert rappa x) Han kanske är jätte duktig? han är så härlig, han skojar och det är kanon bra!

Hehe va kul att du också läser böckerna! Jag tycker att första boken är bra men än så länge slår de inte Twilight ^^ Jag har läst ungefär 60-70 sidor, lånade den precis. Men har precis kommit till skolan och så, antar att det börjar hända lite mer då :) Vilket språk läste du böckerna på?

Kramar ;D

http://mytwilight.bloggagratis.se

 
Bellz

Bellz

13 maj 2010 21:34

Sv: Oja jag älskar Ashleys klänningar! Så snygga, vill också få ha sånna fina kläder på mig :D Älskade den gula klänningen, så super snygg!

Hehe håller med dig, kul med lite nytt men det ska vara mest från boken :D De spelar så bra, de är så där läskiga som de ska va!

Jag blev helt galen i en massa Muse låtar efter att de var med i Twilight och sen har jag hittat så många bra låtar va dom :) Gillar inte alla, inte de alldra hårdrockigaste eller vad man ska säga, men denna verkar vara kanonbra! :D Håller med dig, vill se filmen nu längtra så mycket!!

Men som sagt inte så länge kvar nu ^^ Wiii nedräkningen börjar närma sig målet sakta men säkert :D
Kramar B :)

http://mytwilight.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marre

13 maj 2010 23:57

åå vill se den verkar bra:)
channing är sjuuukt snygg!!!!!!!!:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 januari 2016 14:08

  Jenna Den riktiga dansen. Hahahah asså typ det bästa jag sett! Channing Tatum och hans fru Jenna var med i Lip sync battle och hon gjorde hans nummer från Magic Mike XXL! Måste medge att hon nästan var bätrre haha. Det roligaste är j...

Av Elin - 19 januari 2016 15:56


  Hallihallå! Här sitter jag en Tisdag och äter choklad. Ajjabajja mig hahah. Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen!! Ska gå till gymmet, duscha, tvätta sängkläder, tvätta mina smink borstar, städa rummet och kanske börja plugga lite. ...

Av Elin - 10 januari 2016 00:27

          ASSÅÅÅÅ JAAAAAA. När jag såg detta blev jag såå glad. Den här sången var min absoluta favorit i början och är fortfarande en av de bästa på albumet according to me. Och musikvideon hallå??! Hur bra? Till och med Gabbe blev imponerad h...

Av Elin - 9 januari 2016 23:49

  Herregud var det snart en månad jag kikade in här sist? Känndes som förra veckan. Har uppenbarligen ingen känsla för tid ahah. Vad har hänt sedan sist jag skrev? Tentade innan jul (fick högsta betyg wihooo) sedan bar det hemåt för julfirande med ...

Av Elin - 14 december 2015 21:34

      Denna måndag - 14 december 2015 - är första dagen på hela terminen jag är FULLSTÄNDIGT slut både i kropp och knopp. Var och gymade själv igår och idag var det förelsäning sedan gym med Chrissie.  Och herregud min kropp gör ont överallt...

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards