elinelvira

Alla inlägg under december 2014

Av Elin - 24 december 2014 12:15






GOD JUL ni fina.

Vi har haft en mysig julmorgon här hemma med låtsas brasa och lite julklappsöppning och nu är det dags att fixa det sista inför dagen. Ikväll kommer mormor och Bert och firar med oss och så ser jag fram emot all god mat. Ha en bra dag och njut av årets mysigaste dag. Pussar. 






Av Elin - 23 december 2014 15:20


Av Elin - 23 december 2014 14:46


Tiden bara flyger förbi och jag har redan varit hemma i Sverige i tre dagar nu. Galet. Har precis packat ur allt och äntligen börjat lugna ned mig från stressen att hälsa på alla haha. Äntligen lite julefrid! De senaste dagarna har som sagt varit stressiga men hemresan var nog det värsta, haha historien är för lång för att berätta här men kan säga att jag checkade in min väska 30 min innan planet gick. Sedan från bagage drop till att jag var på flygplanet tog mig 15 min (seriöst det MÅSTE vara världsrekord???) Jag skulle inte klarat det utan många peptalk från personalen "YOUR BAG IS NOT GONNA MAKE IT. BUT. YOU. STILL. CAN!!!" och "JUST RUN, RUUUUN!!!" till många otrevliga "EXCUSE ME!!!" fån min sida så hann jag haha skrek dock sönder min röst. Asså det gick 5 flygplan till Stockholm 11:10 och mitt plan var det flyg som var 10 min sent, asså vad är oddsen? Blev typ religös där ett tag. Eller så hade jag en bra karma som Kajsa sa haha. Men tror jag glömde en del av mig på flygplatsen, varit uppe i varv i flera dagar efteråt. Men igår kände jag att jag äntligen kunde andas ordentligt. Så när jag landade så stod hela familjen och överaskade mig med svenska flaggor och kamerablixtar och en stor skylt med mitt namn på. Gullisar. Just nu sitter jag hos Gabbe och han pluggar med Erik, så lyssnar på julmusik och bloggar. Ikväll ska vi fixa julskinkan hemma hos mig och jag måste slå in alla julklappar.







älskar detta. 





Av Elin - 16 december 2014 23:17





Taylor har en hel del osläppta sånger, så kallade "Rare songs" tror det finns typ 250 av dem, och Dark Blue Tennessee är helt klart en av mina favortier (andra favoriter är I'd Lie, Tell Me, Welcome Distraction, Thirteen Blocks, I Need You Know jaa det finns hur många bra som hellst uppenbarligen) Tycker att den borde ha varit med på hennes första eller andra album. Då den är en contrysång.  Så vacker.







Av Elin - 15 december 2014 22:05


 


Tröja - Nelly.se / Vantar - Monki / Snodd - H&M / Små prylar från Lagerhaus, Lancome, Apple, kicks

Kommer ej ihåg kjol & skor

 

Grått och silver har blivit min nya favorit färg på saker den senaste tiden. Så fint och passar till allt. Har craving efter en liknande kjol som denna, rak eller ej spelar ingen roll. Hittar dock bara liknande i många prisklasser över min budget (förutom den liknande från Vero Moda som jag la upp för ett tag sedan, men den är slutsåld) Morr.


Uschig måndag med regn hela dagen. Så skönt att jag är ledig imorgon, men lite tråkigt att detta var min sista måndag vilket är lika med Julia-tid. Åh lilla gulle. Kommer sakna de här barnen så otroligt mycket. Elias verkar inte ha fattat att jag inte kommer komma tillbaka även fast vi berättat de för honom massa gånger. Som han sa igår "Elin vet du om hur mycket jag älskar dig?  Det är så bra att du bor här nu. Du är min bästa vän, du är mycket bättre än barnen på dagis som inte tycker om mig. Jag älskar dig mer än lucia och godis och tomtenissar och julafton" asså. ASSÅ. GULLE. Vad har gjort för att vara mer omtyckt än julafton? 







Av Elin - 14 december 2014 22:24





Jack:Fuck you dad
Sawyer:Listen here, SLIM JIM, i do whatever the hell I please
Charlie:I just want mah bloody drugs
Claire:MAH BAYBAY PAYNUT BUTTAH
Hurley:woah like dude man did you say 4? that's one of the numbers! that's one of the numbers! woah like man dude that's evil!
John Locke:It's like the ancient Hawaiians say.....
Kate:It's not like I killed him THAT hard
Michael:WAAAAAALLLLT
Jin:MOOOOOOOOST DISRESPEKFUUUUU (throws sea urchin)
Sun:sorry about my husband
Jacob:What the fuck was I thinking

 

  

  




Asså. ASSÅ saknar mitt Lost. Bästa feelsen ever. 









Av Elin - 14 december 2014 12:31


Trejde advent. Och jag ligger i min säng och lyssnar på julmusik och äter choklad. Man måste ju passa på innan jag åker hem om 6 DAGAR??? Tiden. Jag förstår inte. I fredags så hade jag och mina vänner förfest hemma hos mig sedan skulle vi ut men vi hade så kul att vi fortsatte festa här istället. Som Evelina sa "Bättre att vi stannar här, 75% av gruppen är inte singlar" haha. Helt ärligt så tror jag man har roligare ute på krogen då. Men vår fest här var superkul till straxt över 2 hahah, då gick det utför. Inte för mig dock, men vid halv 4 så fick jag krypa ner i min sköna säng. Sen så sov jag hela lördagen. Japp. Och pratade med älsklingen en lång stund. Gabbe har kommit med i Chalmers sexmesteri (nej det har inget med sex att göra, som jag trodde hahahahah) så är jätteglad för hans skull! Sedan gick jag och handlade litte gottit och spelade sims. Bra halv bakisdag. Idag har jag än så länge skickat bilder till mamma och ska nu se serier och sedan ner  å duscha. 





Kanada 2013






Av Elin - 11 december 2014 20:59










AHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHA.





Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards