elinelvira

Alla inlägg under januari 2010

Av Elin - 31 januari 2010 21:42

God natt:)


nu ska jag snart sova, ska upp kl 6 imorgon bitti det är inte så tidigt gämfört med vad jag brukar gå upp men bara att höra " jag ska upp kl 6" så blir man trött:P


men innan så kommer en ny/gammal (?)  nyhet


Cullens hus i Twilight är till salu, iallafall om man ska tro den här artikeln;


Här kommer en stort scoop för alla er Twilight-fans! Nu är nämligen familjens Cullen hus till salu... för ynka 23 miljoner kronor! Ok, det är mycket pengar men på köpet så får du sova i samma säng som Robert Pattinson och Kristen Stewart kysstes och känna mystiken av där allt drama utspelade sig. Detta är alltså ett unikt tillfälle och vi har hört att Robert och Kristen själva är intresserade av huset. Ta en titt, vi tycker huset ser fantastiskt ut!


aa delen med att Rob o Kris ska köpa det är nog inte sant men resten, vad tror ni?


Kram elle

Twilight-huset till salu för 23 miljoner!

men är det här verkligen Cullens hus?! det är ju verkligen fint men det känns inte som det är "det" huset.

Av Elin - 31 januari 2010 20:47

hellu:)


som ni har märk så har det inte blivigt något bloggande i veckan här är förklarningen:


Måndags; vänta då bloggade jag ju:P


tisdags; hela familjen hade städdag (aa alla hjälpte till ska jag säga, det var inte bara jag och mamma, nej nej)


Onsdags; jag beställde 2 skivor från cdon.com sen krachade internet-.-


Torsdags; jag mår illa hela dagen, och på kvällen kräks jag 5 gånger (va det för mycket information? )


Fredag; jag är hemma och sover i prinsip hela dagen och önskar att någon ska komma å skjuta mig (jag mår riktigt illa hela dagen) fast mina skivor kommer och jag vill fortsätta leva:P


Lördag; mår lite bättre men mår illa av att se bokstäver


Söndag; aa vi har haft gäster och mamma tvingade mig att vara med hela tiden-.- sen gick jag en liten stund över till min kusin


japp där har ni min härliga vecka.


och imorgon ska jag praova i 2 veckor (en skol grej asså) hos mig kusins mamma :) det ska bli kul men jag är lite nervös, men det bästa är ; ingen skola på 2 veckor:D


kram elle



Av Elin - 25 januari 2010 21:10

Hejsan:)


Idag fick jag tillbaka min engelska uppsatts om filmen Adventureland, jag fick VG:P det är ganska bra med tanke på att jag inte han klart (vi skulle öva inför nationellaproven) så här skrev min lärare;


Elin VG

First of all I want to say how impressed I am by your writing. Your English is fluent, lovley to read and seen to be confident in most basic grammar. Very good!


Yeey me! så det känndes bra:)

Just nu sitter jag och smaskar ostriskakor och ser på spårlöst, älskar spårlöst:D

god natt och sov gott<3


kram elle


och idag fyller Alicia Keys 29 år, grattis grrattis:D

Av Elin - 25 januari 2010 19:11

Hejsan:)

Ibland blir jag riktigt sur när man hittar saker som;


ROBERT PATTINSON MYSER MED MYSTISK BLONDIN!?

Robert Pattison myser med mystisk blondin?!
det blir liksom att man bara ; Va fan!?
och sen så står det;
Oroa er inte, Robert pattinson är inte otrogen mot Kristen Stewart! Det är bara en bild från inspelningen av Roberts senaste film Remember me (som alla vet vid det här laget) i vilken han spelar mot Emelie de Ravin. Filmen kommer ut i vår och eftersom vi vet att det är fler än vi som längtar efter det så får ni ett par bilder här!
 
då är man bara; öö okej, varför då den överskriften?!
aja media är och kommer alltid att vara knäppa!
men när vi ändå är inne på Remember me så kommer trailern här under:P
Kram elle
Rob är så bra på att skådespela!!!

Av Elin - 25 januari 2010 17:26

Tjoo!


Idag har det varit en vanlig dag:) förutom att alla killar i min årskurs är på praov så det var en riktig tjej dag idag, riktigt skönt ska jag sägaXD


Efeter skolan gick jag hem till min kompis Froj och vi gjorde engelska som övergick till att diskutera att Jake och Renesmee skulle få en son som jag ska gifta mig med, och han ska brås på sin Morfar Edward Cullen:P han har inge namn än men Mrs Cullen (haha Bella) är en duktig namn skapare så hon har kommigt på nått bra namn till honom,. och han är ½ varulv och 1/3 vampyr och 1/3 människa:P Bra va!, men eftersom han brås på Edward så är de väldigt lika (samma hår, lika romantiska, men lite mer lättsam som Jake) så ska han vara.:D


Jag tror seriöst att vi diskuterade (okej jag debaterade med mig själv och hon satt och skratta och kom med smarta frågor som var lätta att svara på) det här i 1 timme:)


jepp sen så åkte jag hem till farmor men nu är jag hemma och ska plugga engelska:)


kram elle


En blandning av det här måste bli nästa perfekt (även fast Edward redan är det då:P )


Av Elin - 24 januari 2010 21:50

Hejsan:)


just nu lyssnar jag på Rihannas senaste skiva "Rated R" helt okej faktiskt, fast jag trodde att fler låtar skulle vara bättre än bara 5 men men.

Imorgon är det skola igen, helgerna bara susar förbi

och så ska min hund till vetrenären imorgon, usch.

aja nu ska jag snart sova haha jag har inte gjort nått idag men jag är ganska trött:P

 God natt:)


citat:

Om det är något du inte gillar-ändra på det!

Om du inte kan ändra på det-ändra på din attityd!


kram elle  



Av Elin - 24 januari 2010 20:09

Hejsan:)


vet ni att the host (boken av stephenie Meyer) ska bli film, jo det är sant såhär står det på hennes hemsida;


Hey guys, great news! The Host is on its way to the big screen:

 

I'm so excited to be working with Nick Weschler, and Steve and Paula Mae Schwartz to bring The Host to a visual format. They've all been a dream to work with, so lovely and collaborative, and I feel like we're in a really good place to make a great movie together. And then to have Andrew Niccol writing and directing? Truly awesome. If you've never seen Gattaca, go watch it now. One of my favorite movies of all time. It's such a great example of character driven science fiction, which is ideal for The Host, no? I'm having an absolute blast imagining different dream casts, which I would post if people didn't take my silly blogs so seriously these days. I'm looking forward to seeing the cast lists you come up with in the fansite forums, and if any of them match mine.

So, very exciting. Yay Host!

XO
Steph

 

yaay! spänande spännande:) undrar hur de ska göra med Mel /vandraren:)


kram elle


The Host

Av Elin - 24 januari 2010 18:23

tjoo!

Jag har skrivigt en dikt;


du är min bästa vän och det hoppas jag att du vet
du måste förstå att du är nåt speciellt
du är min egna ängel, som gud har sänt
se mig in i ögonen, där finner du alla svaren
jag älskar dig, och i hjärtat finns du här hos mig

du är den enda som får se mig svag
skulle du dö skulle jag ge dig mina andetag
jag känner en känsla av att jag alltid kommer har dig vid min sida
skulle nån kriga, skulle jag aldrig sluta strida
du kan verkligen berätta vem jag är

 du är mitt allt, min bästa vän, jag älskar dig


Även fast jag är skit jobbig och går dig på nerverna dagligen (oja ja jag gör det med flit ) så ska jag nån gång betala tillbaka för alla glas vatten:)


                        

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards