elinelvira

Alla inlägg under juni 2011

Av Elin - 30 juni 2011 21:45

002.jpg

Obeskrivligt vacker. Bilden är från Speak Now World Tour book om jag inte minns fel


Kram Elin


Av Elin - 30 juni 2011 19:00

Hejsan!


Tja nu har jag varit borta några dagar och förhoppningsvis så har jag det fullkomligt asum! Audrey är säkert jättejobbig ;) Jag ser henne som min tvilling så vi går säkert varandra på nerverna ;) haha! Här kommer iaf Del 2...


Del 2


Någon timme senare var tallrikarna ren skrapade och ett stort leende var på klistrat på mina läppar. Det var länge sedan jag och Adam hade ett riktigt snack.  Jag vet inte riktigt vad som hände men under denna timme hade vi rett ut allt som hänt för två somrar sedan med Lura och incidenten innan med Alea. När det klarnat hur det faktiskt låg till så kändes det som vänskapen mellan oss växt flera mil. Jag förstod äntligen hur saker och ting låg till. Samtidigt gjorde det ont att höra sanningen. Men sanningen svider alltid, det var ingen nyhet precis. Det spelar ingen roll vad det handlar om, den gör alltid så jäkla ont.  Vi pratade verkligen om allt under den middagen. Först missförstånd sedan om gamla minnen. Som den gången vi alla campade och det började ösregna mitt i natten så alla sprang in i panik. Eller den gången jag och Mariam av ett misstag nästan dränkte Adams granne med vattenslangen. Gubben blev inte så vidare överlycklig men vi fick oss ett gott skratt för resten av veckan. När vi gemensamt dukat av och städat undan köket kastade jag mig i soffan. Som förövrigt var den, förutom den stora tvn, enda möbeln i vardagsrummet. Den svarta mjuka soffan var inte stor, tre små personer eller två stora var det enda den kunde erbjuda sittplatser för. Jag la mig raklång och flinade stort när Adam såg mig.

”Hey, och vad tror du att du håller på med? Mova lite nu va!”

När jag vägrade, flinade han bara stort och började kittla mig i sidorna. I vild panik försökte jag vrida mig ur hans grepp men det var omöjligt. Jag var fången under hans kroppstyngd. Det spelade ingen roll hur mycket jag skrek eller bad honom att sluta genom mina tårar. Han fortsatte som om jag inte utgav ett ljud. Efter ungefär 10 år slutade han, granskade noga mitt ansikte. Såg in i mina grönbruna ögon som var tårögda av all hemsk tortyr. Han såg på mig i en evighet. Jag vågade inte säga något ifall det skulle väcka hans kittlings- underhållnings -nerv igen. Mina andetag började återgå till normala, så han släppte mig och flyttade mina ben så han också fick plats.

”jasså, du vågar inte mer. Är du rädd för mina kralliga muskler?” Jag flinade utmanande mot honom.

”Meeh du tigger ju om det!”

”Chicken!!” skrek jag allt vad jag hade, och så var det igång igen.


del 2 blev liite kort men aja...


Kram  Elin


Av Elin - 29 juni 2011 16:30

Hejsan!


Förhoppningsvis så är jag i England just nu (Peppar Peppar) och jag vet att jag har skit kul! Så bara så att ni vet så har jag laggt in ganska många tidsinställda inlägg fram tills den 5 Juli tror jag. Sen tror jag att Sophie eller Kaj skulle gäst blogga när jag är borta. Men kika in iaf det är bara kul för dem! :D Jag kommer hem den 18 Juli så då ses vi då!


dessa fina flickor ska nog hjälpa mig, mest Zoo tror jag det blir ;)


Kram Elin

Av Elin - 28 juni 2011 17:15

Hejsan!


När du läser det här så är jag i England, så detta är alltså ett tidsinställt inlägg. Jag hade faktiskt inte alls tänkt att lägga ut den lilla "historian" nedanför utan tja, det bara blev så att jag gör det nu. Den är inte bra och jag har inte ansträngt mig eller så. Jag bara skrev det som jag lite hade lust med kan man nog säga.




Del 1


Jag snurrade runt framför spegeln. Min gröna tröja matchade min nya bränna och jag nickade belåtet mot min spegelbild. Jag fick alltid en kick av att träffa Adam. Precis som denna gång. Den sista gången innan flytten. Han skulle flytta till Halmstad redan nästa vecka och skulle inte återvända till Stockholm förens till hösten. Jag skulle alltså vara utan min bästa vän hela sommaren. En hel sommar. 3 månader. 12 veckor. En kall känsla lindade runt mitt hjärta och höll ett hjärngrepp om det. Tårarna kröp fram bakom ögonloken. En hel sommar. Tanken ville inte släppa från min hjärnhinna. Hela sommarn utan Adam. Det var sjukt. Fullständigt orimligt. Det är ju Adam som var min sommar. Och nu skulle han lämna mig. Dessa tankar hade jag medan jag vandrade den långa biten till hans gula villa bakom skolan. Jag kunde inte ens minnas hur många gånger jag gått den här vägen. Tyvärr skulle det inte bli många fler. Deras vita syrén häck blommade för fullt på framsidan och spred en varm och trygg doft. Den blommade alltid lite senare än de andra syrenerna på gatan.  Jag knackade lite försiktigt på dörren, precis som man knackar på sin grannes dörr. På en främlings dörr. På sätt och vis var det ju så. Detta var inte längre Adams dörr, den tillhörde några främlingar nu. Därför kändes det fel att bara klampa in som jag brukade göra. Jag hörde hans tunga steg innan dörren flög upp. Han såg lite förvånad ut när han såg att var jag som stod där på farstun.


”Du!? Hej, varför knackar du? Det var typ 100 år sedan någon någonsin knackade hemma hos oss. Bara för din skull bränns kanske pizzorna nu” Han bredde på med sitt retsamma leende som jag hat – älskade så mycket. Jag kände mig lite bortkommen, men klev in i deras tomma stora blå hall. Bänkarna och krokarna var borttagna och det stod flyttboxar lite här var. Han tog min jeansjacka och la den på en brun kartong. Doften av oregano och matos spred sig genom huset och jag insåg hur fruktansvärt hungrig jag var. Jag följde efter honom till det mysiga gula köket med vita skåpluckor. Han hade dukat upp två tallrikar och glas på den gråa lilla bardisken som stod mitt i
rummet.

”Jag tänkte gå pang på med maten så vi kan kolla på filmen sen. Låter det bra? Jag bara förutsatte att du var hungrig liksom” fortsatte han. Jag log, höjde på ögonbrynen och nickade.

”Varför så tyst? Det är inte ofta det händer” han skrattade åt sitt eget lilla skämt, men såg sedan på mig med sina bruna varma ögon. 

”Hallå, jorden anropar!” han vinkade med händerna framför mig.

”Okej, lägg ned.” Jag skrattade högt ”Det känns bara så overkligt, du vet. Med allt. Flytten. Gå ut nian. Det hände så fort. Jag fick aldrig riktigt någon chans att smälta det.” 

”Sant, men det hjälper inte att deppa nu. Så, du hämtar besticken och jag kollar ugnen”

”Vänta, vänta, vänta… vart är salladen?”

”haha du skämtar va?” Han såg nog på mig att jag inte drev så han utgav en dramatisk suck innan han tog fram ett salladshuvud och några halvmogna tomater. Gav mig en kniv och beordrade mig att skynda på. Vi var ju ”skiiit hungriga”

”Tja, man har ju VG i hemkunskap så lite skills måste man ju ha!” Sa jag och log stolt. Svaret jag fick var ett gapskratt.


Kram Elin 


Av Elin - 27 juni 2011 22:16

Hejsan gott folk!


Idag har jag packat om igen, fått en Iphone 4 (Tack Pappa och Petra!!!!!) det är en tidig födelsedagspresent men jag önskar mig inget så dyrt så det är chill. Är super nöjd, haha har ju inte hafft en mobil i 2 månader så är överlycklig! :D Sen så har jag bara taggat inför resan. Fatta, jag åker om typ 10 timmar! Ska upp imorgon vid 4 och ska vara vid Arlanda vid 5 och planet går 10 över 7 på morgonen. Så lokal tid i England landar vi vid 9 på morgonen. Så JÄVLA Taggad :D Nu ska jag och Audrey göra Brighton osäkert!!! Gaad jag kommer inte kunna sova inatt...


Brighton ligger vid Englands södra kust så det finns måga stränder och grejor :D


Kram och ha det bra nu!


PS: Jag har gjort ganska många tidsinställda inlägg så kika in här lite då och då :)



Av Elin - 26 juni 2011 16:59

God Dag kära vänner!


Idag gick jag upp vid halv 2, självklart hade jag varit vaken sedan 8 när vi firade min lillebror. Men låg i sängen sedan dess. Gick upp och duschade, satt vid datorn, packade det sista inför England och nu sitter jag vis datorn igen. Asum! Haha nej men chillar galet innan England så jag orkar med allt skoj :)


Dagens höjdpunkte kommer bli att Pretty Little Liars ska sändas på svensk tv. Börjar idag. Jag har läst de två första böckerna i serien och älskade dem så ser fram emot serien. Ska kanske ta och läsa fortsättningen..?? Gör det efter England. Ska nog köpa DVD boxen sen när den kommer ut :P


Det braiga med att ha läst böckerna är att jag vet vilka alla personer är, det dåliga att nu kan man klaga på hur mycket bättre böckerna är än serien ^^ haha är alltid så, hoppas dock att jag ska ha fel denna gång (a)


Ska någon annan kolla??


Kram


Av Elin - 25 juni 2011 21:21

Hejsan!


Hade en rolig midsommar igår, gjorde dock inte så mycket strosade mest runt med kusinen och Sabina och Philip. Asum. Just nu sitter jag och kollar på "Änglarnas Stad" den är lite speciell men bra antar jag. Meg Ryan är ju duktig på att skådespela. Trailern är ju fett bra, så bra är den faktiskt inte som den kanske verkar. Men sen så har jag ju inte sett hela än, typ halv tror jag :)



Update; Den var skiiiit sorglig, trodde verkligen inte den skulle vara det. Fy fan vad hemsk!!! Grät hysteriskt....


Kram


Av Elin - 23 juni 2011 23:42

Omg Omg Omg Omg!


Läste just att Breaking Dawn slläpps den 16 November istället för den 18 som den gör i USA. Den betyder att vi i Sverige får se den 2 dagar innan alla i Usa! 2 dagar!!! OMG! Twilightnördigheten kommer tillbaka som ett regnväder på midsommar! Jag döööööör! Längtar galet till 16 November! :D


Bara för att vi älskar Teaser trailern så kommer den igen! OMG!



Antagligen Från Smekmånaden....


Kram

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards