elinelvira

Alla inlägg under januari 2015

Av Elin - 31 januari 2015 21:05


 

 

Idag är det den 31 Januari och snön faller utanför fönstret. Så skönt att januari är över, det och november måste vara de längsta och tråkigaste månaderna. Har tagit det väldigt lungt de senaste dagarna, skrivit personligt brev, ätit middag med mormis och fixat med en tavla i mitt rum. Skojsigt. Har dock satt upp lite mål inför kommande vecka bland annat skaffa gymkort och gå ned till arbetsförmedlingen och registrera mig där. Eller vad man nu gör? haha. Så nu ska jag börja ta tag i saker igen. Fast inte ikväll. Nu ska jag se Bones och surar lite över att Gabbe inte ringde mig idag som vi planerat. Men han sover nog forfarande (de arrade sittning igår) så ska nog låta den gå förbi utan surande. Haha. 





Av Elin - 27 januari 2015 16:31




Så gick det sådär lång tid igen. Mycket har hänt sen sist!  Efter mysiga dagar med lugn och ro så är det äntligen dagen jag längtat efter!! För två år sedan blev  den finaste människan min och jag kan inte förstå att tiden har gått så fort sedan den natten då vi pratade till klockan 7 på morgonen. Måste ha gjort någonting rätt iallafall. Har gjort lite ärenden inför ikväll och lite annat idag och just nu sitter jag i min fina nya klänning och väntar på att den där långa jobbiga killen ska komma hem, haha. Blir en mysig kväll inne och så har jag fixat lite mys till senare ♥  Dock har jag haft en jobbig känsla i magen idag då jag åker hem imorgon och vi hinner inte ses på hela dagen tills jag åker hem vid halv 4. MEN det ska jag inte tänka på nu. Puss









Av Elin - 21 januari 2015 11:43

 

Sitter ihopkrupen i en filt vid datorn.  Och försöker komma på något bra att skriva, det blev en liten paus här uppenbarligen. Men i'm back now. Igår spenderades dagen på ett tåg till Göteborg och så blev jag så glad när jag såg Gabbe väntandes på perrongen något som vi inte hade bestämt, så fint! Och eftersom han var så himla söt mot mig igår så blir jag inte lika "arg" för att han ska vara borta hela dagen idag, det är någon stor ovanlig fest som han jättegärna ville gå på. Men jag kan underhålla mig själv så det kommer bli många avsnitt Bones (min nya obsession) idag och så kanske ska jag fila lite på mitt personligabrev. Måste skicka in alla papperna till olika företag nu! Men det är så svårt och tråkigt att skriva dem hahah. 



                          Tumblr

                          Bones


såååå bra. Bästa kemin ever mellan två motskådespelare!!









Av Elin - 7 januari 2015 00:40


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Yesss. STUDENTEN och haft mitt första jobb som au pair bland annat.


Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?

Bättre träningsrutiner, mer pengar (höhöh) och därför ett "riktigt" jobb (jag menar au pair i all ära men jag var inte där för pengarnas skull) Träffa min älskling oftare i vardagen. Annars känns det som jag har det mesta. 


Vilka länder besökte du?
Tyskland, Danmark, Luxemburg, Frankrike, Schweiz, Spanien. Tycker jag var runt hyffsat bra.



Vilket datum från år 2014 kommer du alltid minnas, och varför?

27 Januari då jag & Gabbe firade vår första årsdag, 1 April när vi hade vår skiva, 30 April mösspåtagning och vi var riktiga studenter, 5 Juni TOG STUDENTEN, 16 Augusti firade min födelsedag med fina vänner och kände mig så lycklig och uppskattad, 3 September åkte på mitt första äventyr, för att räkna upp några. 

 

 

Vem har du umgåts med mest? 

Gabbe, Kajsa, min familj, Elias och Julia hahah

 

Blev du kär i år?

Bara om man kan fall för någon igen varje gång han ler mot en.


Har du kysst någon 2014?
Japp. 



Vad var din största framgång 2014?
Studenten, att jag vågade åka till Schweiz helt själv utan att känna någon där. Av någon anledning fått en underbar kille att fortfarande älska mig trots att jag inte alltid förkänar det. 

 

Bästa köpet?

Resan till Mallorca, Jedi morgonrocken till Gabbe för att han blev så glad. Min dator... som gick sönder efter 2 veckor.

Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, resor, och på hösten - mat? Jag liksom? haha.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Sjukt sjukt sjukt mycket gladare. Hoppas det håller i sig.




Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat tror jag. Varit lite bättre på att ringa folk. Och sagt till de människor jag älskar hur otroligt viktiga och fina de är.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit uppe hela nätterna. Hela den där grungy stilen - can't pull it off. 

 

Ångrar du någonting?

Ja. 


De bästa nya människorna du träffade?

Evelina, Daniella, Marta & Giada. Tack för alla fina stunder!!


Bästa minnet från 2014?

Sommarfesterna, kvällarna med fina vänner, vara au pair och träffa finafina vänner, alla gånger jag vaknar upp bredvid min kärlek, studenten, mösspåtagningen, sitta vid Rhen i oktobersolen och bara var så nöjd med tillvaron, att jag har gjort saker i år jag aldrig trott att jag skulle våga, att jag utmanat mig själv helt enkelt.  









Av Elin - 2 januari 2015 16:41



Radiotystnad deluxe.

Tiden har bara flygit förbi, herregud. Jahapp då var det nytt år och nya möjligheter. Jag hade ett väldigt bra nyår som firades med fina vänner och festligheter. Ja, jag hade en bra jul innan också. Fick väldigt mycket fina saker som bland annat en morgonrock, massa ljus. smink, pengar, Taylor Swifts 1989 och en parfym osv. Blev så glad. Haha min lillebror var helt seriöst nervös att han inte skulle få några julklappar iår för han tycker inte att han varit så snäll. SKRUTT GOS. Sen kan jag lägga till att han fortfarande tror på tomten, eller aa han har aldrig sagt något annat.  I mellandagarma har det varit besök hit och dit, massa gos med min älskling som åkte tillbaka till dumma Göteborg, vem vill ens bo där??, och monopol spel. Nu ska jag börja söka jobb och uppdatera mitt CV. Blä.






Detta är helt fantastiskt. Taylor länkade denna för några dagar sedan via sin Twitter. SÅ BRA. 






Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards