elinelvira

Alla inlägg under maj 2013

Av Elin - 31 maj 2013 22:26


Finaste finaste Taylor ❤ Detta är helt klart den mest hjärtslitande och vackra låt hon skrivit. Grät på bussen här om dagen när jag lyssnade på denna, hehe. Och ni som inte vet bakggrunds storyn; En pojke vid namn Ronan dog i cancer för två år sedan, efter att Taylor läst hans mammas blogg så blev hon så rörd av hennes oerhörda kärlek till sin förlorade son att hon kontaktade familjen. Med hjälp från mamman skrev de ihop den här låten som en slags hyllning, inte bara till Ronan, utan till alla familjer som har förlorat ett barn. Alla intäckter går även till standupforcancer, så Taylor eller bolaget får inte ett öre. Förebild!


"I can still feel you hold my hand, little man
And even the moment I knew
You fought it hard like an army guy
Remember I leaned in and whispered to you
Come on baby with me we're gonna fly away from here
You were my best four years"





Kraam


Av Elin - 28 maj 2013 22:37


Jag ber om ursäkt för den totala bristen på engagemang här de senaste dagarna. Jag kan inte påstå att inspirationen eller lusten till att uttrycka mig har funnits i närheten. Det har mest varit komma hem från skolan och däcka i sängen. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte låg i sängen just nu, för övrigt...


Så mycket att berätta har jag nog inte heller. Börjar dagen imorgon med NP i Engelska Muntligt. Inte så kul, fattar inte teamat heller sattäääh! Har skickat in min upsatts i Engelska, bara en engelska till, svenska och idrott uppsattser kvar. Mitt liv handlar mest om skolan just nu och det värsta är att jag känner mig så fruktansvärt omotiverad att göra nått. Måste börja plugga till Ekonomi provet och förbereda mig inför Engelska senariumet. F.U.C.K L.I.F.E Näää men vill ha imorgon kväll då jag får träffa min gos (plus att Engelska NP är klart dååååå, bara ett i matte kvar OMFG LYCKA!!!) Kan även konstatera att min redan halv valkiga mage har fått två nya kompisar, hahah. Börjar snart må dåligt för jag har gått upp sjukt mycket i vikt den senaste månaden, var ju asnöjd i början av våren när den var som den borde för min längd. Fan, bara att springa mer dåra. Men problemet är jag får inte svettas pga utredningen och.... och... och jag älskar mat. #fatgirlproblem. Efter skolan idag så köpte jag även lite presenter till Calle, min bebis blir tvåsiffrig nästa Torsdag. Vad hände med den lilla flintskalliga saken som låg på mage i köket med en stor blöja upp i vädret? I dunoooooo. Ska sminka av mig nu och borsta tänderna och se Vänner. God natt ♥



 


Jag och Tilda, åh va mys det var på Norris! Och herregud, inlägget är kaooos hahahah nämde jag att jag sov 3 timmar inatt?



Kraam





Av Elin - 27 maj 2013 20:49


Det här var den sista måndagen någonsin under Maj 2013 och det kan vara den bästa känslan på hela dagen faktiskt. Vill så gärna ha sommar, även fast jag älskar Maj. Räknade nyss ut att jag ska vara i skolan 7 dagar resten av den här terminen. En liten vecka folket! SEN GÅR JAG UT 2:AN PÅ GYMNASIET! Whiooo. Faaaast har 3 rest uppgifter, 4 prov och en bokrecension kvar. Men äsch jag lever just nu på tanken att gå i skolbyggnaden endast 7 dagar till. Idag var jag inte i skolan (LOL) utan på Karolinska, det gick väldigt snabbt de tog bara bort alla lappar och metallgrejs. Sedan scanade de av min rygg med värsta stora vita manicken, och han sköterskan/läkaren var fett otrevlig. Förstörde mitt glada humör imorsen.... morr. Väl hemma läste jag ut Hunger Games, den var faktiskt helt okej. Lite för lite detaljer om vissa saker som man vill ha detaljer om, men boken fokuserar ju inte på så mycket om kärlek utan politik så romantiker-Elin får hålla sig. Haha! Hade faktiskt tänkt att se filmen nu, varför inte liksom? Har ju tvingats läsa boken, kan lika gärna fullfölja hela processen! Cheers!


             

             


Även om jag nu inte gillar filmen så är Jennifer Lawrence iaf asrolig!



Kraam






Av Elin - 26 maj 2013 23:30


10 timmars sömn, regnigt väder och det är morsdag. Inte nog med det, igår var det världens bästa lördag! Låg förstoch solade på baksidan med Hunger Games i händerna, snart utläst dessutom! Sedan åkte jag till ängen där lite kompisar spelade bränndboll i eftermiddags solen. Hur mysigt? När de var klara så gick vi till Willys och köpte lite mat som vi senare grillade på Davids baksida. En riktigt fin grillkväll med härliga vänner och bra väder! Man kan inte be om mer. Sedan såg vi Batman innan jag och Gabbe knallade hem till honom vid halv 1. Vi vaknade vid 11 så myste vi fram till 5 då jag åkte hem. Åt grillspätt som pappa grillat i regnet, haha vi grillar alltid när det regnar! Och nu har jag spenderat kvällen framför datorn och Tvn, fixat med bilder och kollat på The mentalist och Navy, nu ser jag någon helt okej film med Will Smith. Ska avrunda dagen straxt men först Söndagsblogg!



Måndag: Karolinska Sjukhuset 11:00, plugga sam, idrott, Engelska

Tisdag: Sam läxa, Idrottsprov

Onsdag: Spanska hörprov + texten klar. Kanske träffa min gos

Torsdag: Elin studenten! Ledig

Fredag: Karolinska Sjukhuset samtal 14:00 Ledig?

Lördag: Mysa?

Söndag: PLUGGA




Perfekt dag  ♥



Kraam







Av Elin - 24 maj 2013 23:45


Aaah, vilken intensiv morgon! Så blir det när man vaknar med ett smörpaket i huvudet. Trots det har dagen varit bra i stora drag, har nog varit lite hormonig höhö men annars en jättefin dag. Vaknade upp bredvid min fina, tog migsjälv och mitt smörpacket till hår och dushade sedan en pannkaksfrukost. Åkte till Karolinska Institutet vid 10 och hade tid vid 11. Där satte en sköterska på mig lappar och små kappslar med massa olika innehåll, något av dem till vänster har kliat sen jag fick dem på mig. KUL. De ska vara på i 48 timmar... Överlever nog, eller nått. Sedan lunchade jag med Gabbe, Johan, Christian och Maja på någo Thaiställe, snodde mat från Gabbe. Nej, men han gav mig lol. De släppte oss hos Gabbe sen där vi mest sov i soffan (HAHA taggade på helg?) När jag fick liv i honom igen så spelade han lite gitarr för mig, och inte bara hårdrock den här gången! Tog bilen hem till mig efter ett tag och åt Tacos-middag med en del av familjen, mys. Sedan myst i mitt rum. Han åkte just hem och jag ska nog kolla på Vänner. Puss.


              

              

              


Ellens "Friends Reunion" är helt hysterisk! Älskar Matt och Jen.


Kraam

  






Av Elin - 22 maj 2013 23:52


JAG FÅR A I SLUTBETYG I LEDARSKAP, JAG FÅR A I SLUTBETYG I LEDARSKAP, JAG FÅR A I SLUTEBTYG I LEDARSKAP! Mitt nya mantra typ hahah. Är så glad, äntligen ett A i slutbetyg och i ledarskap. Är lite stolt över mig själv faktiskt. Dock kommer mitt Matte Nationella resultera i ett F, fast i slutbetyg kommer jag inte få det. Hahah har redan kollat med Ingela, standard innan prov! Vilken fruktansvärd betyghets det råder just nu, orkar inte önskar att det var 21 dagar fram i tiden. 2 dagar innan sommarlov. Inga mer läxor/prov och man är astaggad på sommar, me like. Har inte gjort så mycket idag sen jag kom hem, pluggat matte och ätit middag typ. KUL LIV. Men just nu skypear jag med min Gabb så det blir dett bra avslut på dagen. Onsdags glitter! Nej, ska starta Vänner och krypa ned under täcket. Gosar med filten just nu, den är nästan bättre faktiskt.


 



jajajajaj låt mig lägga upp egosar ahahah kommer vara vidrig hela helgen så ha ett starkt behov att boosta upp mig inför den. HAHA!



Kraam








Av Elin - 21 maj 2013 23:45



Antagligen den sötaste film jag sett. Har sett den nästan 3 gånger nu men igår när jag såg den så grät jag hysteriskt och hade så ont i hjärtat att jag inte kunde sova. Längtade efter alla jag älskar. Men vansinnigt fin är den. Något konstig också, men äsch det ger den charm. Något om idag? Är verkligen så sjukt besviken på migsjälv. Glömde först matteboken i skolan, sen har jag inte städat mitt rum eller vikt ihop kläderna. (Inte heller hållit WBS) Ååååååh Elin kom igen! Skärp dig. Jag har inget skärp. JO DET HAR DU! Men började faktiskt på Engelskan idag och den kommer nog faktiskt bli helt okej. Har också helt glömt bort att söndagsblogga, det börjar snarare bli Måndag/Tisdag bloggning.


Måndag: Åka ambulans och vara hemma

Tisdag: Plugga; Engelska, matte

Onsdag: PLUGGA MATTE! och engelska

Torsdag: NP Matte, träffa Gabbe

Fredag: Ledig för ska till hudkliniken, mysa?

Lördag: Plugga Engelska, Svenska, mysaaaaaa

Söndag: Sova, plugga Svenska, Engelska, Idrott


Veckan i stora drag, helt okej förutom NP och allt plugg... hahah finns ju inte så mycket kvar då.


Kraam




Av Elin - 20 maj 2013 20:09


Vad har jag att dela med mig av idag? Började dagen med att vakna bredvid min gos ♥ Än så länge bra, sen hände det nått. När jag halv sprang till bussen påväg till skolan började det krampa i mitt hjärta/bröstkorg och det blev jobbigt att andas. Tänkte inte mer på det utan satte mig på bussen och lyssnade på Taylor och hennes vackra stämma (som förövrigt vann fruktansvärt många priser på Billboard award inatt, grattis bästa!) Nere vid stationen så blev det 10 gånger värre än vid bussen så var tvungen att gå ut från perrongen och ut till en bänk där jag antagligen såg rätt mosad ut så två snälla personer kom fram och satte sig med mig. Var fruktansvärt rädd och höll på att svimma (hypokodrier-Elin trodde på antingen hjärtinfarkt, cancer (?) eller typ stroke, jajaja kommentera inte jag hade panik) Så när ambulansen kom fram, mot min vilja, så tog det 30 min innan jag kunde andas normalt och fått billbaka känseln i ansikte och armar. Det var inget farligt, de sa att det antagligen var en allerigskreaktion mot pollen. KUL START PÅ VECKAN! Legat i min säng sen jag fick skjuss hem så Vänner har hållit mig sällskap och mamma flög hem i ultrafart. Fick lite blommor av henne och goda mackor till lunch, bästa mamiiii. Vi låg i min säng och såg Vänner tillsammans också, mys. Ska ha spring-test imorgon på skolan men vet inte om jag borde springa.... vill inte typ dö sådär igen. Ska mysa med serier och film resten av kvällen för jag har varit halvt livlös idag. Puss på er!



 



Vill träffa mina vänneeeeeeer var så länge sen.... lol 3 dagar.



Kraam


Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards