elinelvira

Alla inlägg under februari 2012

Av Elin - 28 februari 2012 19:22

Läget? Bra själv? Zoo sov här lite spontant igår så var det nästan omöjligt att gå ur sängen imorse. As usual... Efter lunchen hämtade Farmiz mig och min lillebror så var vi där fram till klockan 6. Hon tvingade i oss typ allt i hennes frys så om nån ser något rullande stort föremål så är det antagligen jag. Händer inte så mycket nu när det är lov, haha som det annars gör det liksom ;) Okej, allmänt ointressant. Ska sätta mig på vinden kolla på PLL och längta till sommaren!



Mitt landställe i sommras.



Kraam

Av Elin - 27 februari 2012 20:31

Jag tycker om böcker som handlar om folk som en gång älskat varandra men sedan tappat bort varandra på vägen, gjort slut för att de fått för sig att det var det bästa för alla andra tycker så. Men egentligen har de aldrig slutat älska varandra. Sedan för ödet dem samman, och trots att de går igenom helvetet och tillbaka så har de varandra. För kärleken övevinner allt. Så slutar allting lyckligt och man slutar läsa med ett léende på läpparna. Och hittar jag inga att läsa så skriver jag egna. Alla min "böcker" som jag börjat på har nämligen just det temat. Höhö.

Never thought we'd have a Last Kiss, never imagined we'd end like this...




Kraam

Av Elin - 26 februari 2012 19:00

Hejsan!


Har inte gjort så mycket idag. På förmidagen kollade jag på PLL, duschade och städade. Sedan kännde jag mig allmänt forever alone och halv dissad så jag tog med min Fleffe på en promenad. Vem möter jag på om inte min Baloo!! Vad är oddsen!? "Vad fan gör du här?"  "Jag letar efter flygande hönor, vad annars?"  Haha åh Love U. Gick en promenad i spåret, kan ju tala om att vi såg ut som två harungar när vi gled fram på isen. Pratade om allt och inget. Vi gick hem till mig men hon stannade bara i 45 min sen blev jag dissad framför hennes pojkvän som kom och hämtade henne. Vänta du bara tills det är min tur att dissa dig! ;) Aja nu ska jag hem till min Druva och mysa.


Kommer ni ihåg att jag åkte till Göteborg på reunion party i höstas? Nu har det kommit en video från kalaset. Haha var observanta vid 0:45, jag avlider ;) hahaha! Jaa jag är tjejen som simmar i luften... (fångade rök)



Kraam

Av Elin - 26 februari 2012 14:20

Spenderat dagen med att se fram emot veckans PLL avsnitt heh, vadå no lifer?


Wiho vi kan fira att vi slipper se Jason under hela veckans avsnitt!! Dock drar det ihop sig i Rosewood. Emily är A's lättaste byte, och blir väckt mitt i natten. I gryningen försvinner hon spårlöst... eller tar en hysteriskt lång springtur. ÅH vill börja springa igen... Tillslut hamnar hon hos Dr Sullivan. Dock sitter redan tre andra lögnare! Mind readers?? Huh? Hur som helst berättare de för Anne - A är inte längre en hemlighet. Holy Christmas. Emily har ett extremt heart to heart samtal med Ashley Marin. Samtalet leder till att Emily inser att Paige och Samara egentligen inte var något att hänga i julgranen. FÖR GUESS WHO'S BACK?! MAYA! Åh. Maya.

Spencer is diggin in the dirt. Nästan sex i en bil med Toby, Spence? REALLY?! De blir iaf avbrutna av att det är två skuggor i Jason's fönster! Spencer misstänker ungefär alla - men vem kommer inte ut genom dörren om inte... PETER HASTINGS! Han är vansinnig och försöker i princip döda Toby. Om man tyckte att Mr Hastings var creepy innan, så kan man bara konstatera att han tidigare varit ganska normal. Spencer gräver vidare och får reda på att Alisons farmor skrev av Jason från sitt testamente, och kort därefter avled. Bara det att Alison dog först. WHATS UP WITH THE DILARUENTIS?? Därför skrev Peter om testamentet åt DiLaurentis - asssoo, lagom lagligt hörru! Spencer får en Alison-flashback och... mördade Jason Ali after all?!

Hanna har typ telefonsex med Caleb och besök av sin farmor! Farmor Marin gestaltar avsnittets mest klockrena karaktär. Mr Marin vill att Hanna och Kate ska utbringa en skål tillsammans på reahersel middagen. Farmor Marin säger FUCK NO, medan mor Marin kommer stormande och skriker JOHOO!!! Åh, denna familj. Ingenting går såklart som planerat och helt plötsligt har Kate supit Hanna under bordet så att hon ligger och spyr på bröllopsklänningen. Well done, honey. Enligt Tom är allt Hannas fel och han vill aldrig mer se henne. Hanna, lyssna på mig: U need no father. He's an ass.


In the house of the Montgomery's är det World War 3. Aria är scared to death att A ska hinna berätta om henne och Ezra  (A försöker få Emily att avslöja dem) Ella och Byron bråkar om Mike. När de är på bristningsgränsen drämmer Mike till Ella så illa att hon stukar armen... och Ella ber Aria ljuga för Byron, om att Mike aldrig gjort något. DENNA FAMILJ! Hur som haver, Mike är sjukt deprimerad och varken han eller Aria orkar längre. Tillslut tar Aria mod till sig och går ner till föräldrarna. Gråt Karneval!!!

När man tror att det inte kan bli mer sinnes sjukt händer det. Dr Sullivan vet vem A är!!!! Tjejerna möts på Sullivans kontor som.. ekar tomt. "The Doctor is out - A". Holy POWERPUFF.

 

 












Hanna: Is it you?!
Aria: Yeah, of course it's me!
Spencer: Well, unless you're Aria's mom... Just assume it's Spencer, you know, sluttin' it up!


"Somebody... has been trying to hurt us. For a long time."- Spencer


Hanna: My dad still wants to sue.
Aria: Sue who?
Hanna: Everyone!


"You're giving her a book of... horse pictures?!"- Aria


Peter: Spencer, don't get in the middle of this!
Spencer: I AM IN THE MIDDLE OF THIS!


"Hey, Pam. How is it going?!"- Maya


Emily: What's going on?
Dr Sullivan: I know who A is.




 



Ett av de bästa avsnitten EVER! Är det Söndag snart igen elller??



Kraam


 






















Av Elin - 25 februari 2012 12:44

Anledningar för att kolla på dessa klipp. 1. Ellen är alltid hysterisk. 2 Taylor Swift är sjukt rolig. 3. Zac Efron är galet snygg 4. Har vi inte alla viljat höra Tay och Zac i en duett? 5. Om det behövs fler anledningar borde man läggas in på ett hem eller nåt...








Kraam


Av Elin - 24 februari 2012 20:07

Riksdagsrollspelen; ÖVERLEVDE! Herre gud vilken intensiv vecka må jag säga. Typ 3 artiklar på 5 dagar plus övriga läxor. Men nu är det över och är LOOOOV. Har inget inplanerat utan blir ett chill lov. Var ju i Thailand vid det här laget förra året. Sadface. Kajsa är söt oxå. fast det är ju redan känt! :D <3 höhö. Ajaaa hej Kajsa och Frida är här också! Nu ska vi leka.


Av Elin - 22 februari 2012 20:48

 


 


 


 


Haha åh Gör mitt liv komplett ♥ Friends kommer alltid få mig på bättre humör 'CAUSE THEY ARE BITCHIN!!! 

Kraam



Av Elin - 22 februari 2012 16:08

En Onsdag flög förbi. Började med att vi missade bussen för mina fötter och isen inte kom överens. Tog bussen åt andra hållet så vi han med samma tåg ändå! Hade sedan presskonferansen så nu är snart riksdagsrollspelet slut. Bara skriva klart 3 artiklar sen så BAM lov. Aj, råkade just trycka upp min tandborste i gomen riktigt hårt! Heh, jaa jag borstar tänderna 3 gånger varje dag, minst. Det är inte värst bra men är livrädd att få hål! Som vanligt avslutar jag detta intressanta inlägg med att jag ska plugga! Wihoooo.

 

Jag på midsommar, kollar typ bara så att mitt ben fortfarande sitter fast eller vad? Höhö

 

Kraam

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards