elinelvira

Alla inlägg under februari 2013

Av Elin - 28 februari 2013 21:52


Är det inte lite typiskt; när man har all tid i världen för att skriva ett långt, intressant blogginlägg så har man cirka noll inspiration? Helt tomt. Aja, har iallafall startat dagen med en riktig jävla äcklig ångest dröm (hahaha den var så himla random) Kunde inte ens återberätta den bra för Bianca och Sophie för den var så sjukt ångestfyllt. Herre. Sen ett besök av mormish till lunch innan jag fixade mig inför en liten shopping tur till stan med Binkis och Sopp. Hittade inget men ska till stan igen imorgon med Tilda, mys. Förhoppningsvis hittar jag lite sommrigt och fint då. Har varit ovanligt trött den senaste månaden. Hm för jag menar tolv timmars sömn. Jo jag tackar. På de senaste typ 24 timmarna har jag sovit 10,5 utav dem. Skulle lätt kunna återgå till sängen på direkten. Inte så roligt det här inte. haha så ska väll kolla Tv och mysa framför en film. Cheers!



Skulle kunna göra vad som hellst för sommar just nu, känner på mig att denna sommar kommer bli så sjukt bra!


Kraam





Av Elin - 27 februari 2013 21:45



.... but I promise you you'll never be alone.


Musik i min stil. Så himla himla bra Sasha. Både Aria (Lucy Hale) och Alison (Sasha Pieterse) från PLL kommer släppa album om jag har föstått det rätt nu i år. Åh, längtar! ♥



Kraam



Av Elin - 27 februari 2013 19:31

Dagen har rullat på bra faktiskt. En mysig solig onsdag då man ena halvan av dagen ligger i soffan och kollar tv och andra halvan är ute på framsidan med mamma och hund. Kan det bli mysigare? Nä precis. Åt god mat nyss och ska knalla över till Soppi där Kajsost också är. Ännu mer mys alltså.


MEN HÖRRNI jag såg Pretty Little Liars imorse och O-M-A! Förlåt ni som inte sett det, sluta läsa nu! Jag trodde nämligen aldrig att Marlene King skulle göra slut på Toby! Alla vet att Marlene älskar Toby som karaktär, att hennes favoritpar i serien varit Spoby och att hon är bästa vän med Keegan Allen som spelar Toby... och nu bara - kaboom! Död! Det kan ju vara en fake death också, men det känns lite konstigt ändå. I så fall vore det A's andra Toby-är-död-fake-meddelande. Hm.  Aria och Ezra däremot. Ian Harding och Lucy Hale är bara två stora barn och i kombination med Malcolm och en tågräls har jag nog aldrig skådat något sötare. Vägen kanske blir lång och krånglig för dem - jag menar, Aria tvivlar ju faktiskt på om hon vill ha en framtid med Ezra i detta nu - men åh, jag har allt hopp för dem. Även om manusförfattarna verkar vara lätt dumma i huvudet ganska ofta. Och så Troian Bellisario.. vilken jävla skådis hon är. Helt makalös. Kunde inte sluta gråta helt enkelt... oh fangirlreactions.


Ok, cuteness overload;




Kraam


Av Elin - 26 februari 2013 20:13



Tatueringar: ONT!!! Skulle jag göra en skulle jag dock taturera in "Fearless" på handleden. Där det gör ondast, såklart... Längd: 167 cm står det i mitt pass. Men det är tyvärr 168. Skostorlek: Alltid förstora skor... Hårfärg: Guldbrun typ Fräknar: nope Motto: "If it makes you happy, do it. If it doesn't, don't." Kär? Tillfälligt förälskad i diverse låtar, allt som går att äta och fiskbensflätor. Frågor på det? Önskar du att du bodde någon annanstans? Ungefär varje gång jag tittat ut genom fönstret. London. New York. Las Vegas. LA. Grekland. TAKE ME AWAAAAAAY Tycker du att du är attraktiv? Framförallt just nu, i en tovig fläta med stora tovor på diverse ställen i håret, mjukiskläder och osminkat ansikte! Vilket schampo använder du? TréSemme Schampoo och hårinpackning. Life saver. Vilken parfym använder du? Clean världens godaste! Ibland diverse Escada perfymer. Vill någon vara snäll någon gång så önskar jag mig veeeerkligen en till Clean. Det är snart slut. Määh. Vad är du rädd för? Björn Ranelid. Ok, skämt å sido: sputor, blod, eld, stormar, möker, tappa kontrollen... Gillar du att tvätta? vem fan gör det? Gillar du berg- och dalbanor? WHIIII Ja klart. Senaste… Filmen du såg? Pretty Woman Filmen du köpte? ...Pretty Little Liars 2-dvdn? Låten du hörde: Heart attack Låten du laddade ner? Hmmm..  Personen du ringde? mamma i lördags Personen som ringde dig? pappa igår TV-program du såg? Egentligen LOST säsong 1, men såg ett halvt 2½ men avsnitt efter så vet inte vilken som gills. Person du tänkte på? Sofiadockan eftersom hon skiver till mig just nu och för att jag saknar henne. Määh KOM HEM NU DIN DUMMA ALP!. Favorit… Sak att göra: Lyssna på musik eller sjunga falskt. Eller skriva. Nej, förresten, skratta! Sport: springa höhöh Dryck: bubbelvatten Kläder: Shorts, klänningar, Converse, boots, snygga pyjamaser, linnen. Film:  A Cinderella Story - Once Upon A Song, Mean Girls, legally blonde, hej-jag-kollar-bara-på-tjej-filmer..Twilight och Harry Potter-filmerna också! Bil: frågar ni bruden som inte kan se fram och bak på en bil Serie: UGLY BIG TRUTHTELLERS. Eller. Ja. Pretty Little Liars. och VÄNNER ♥♥ Har du någonsin… Gråtit över en pojke? Yes. Gråtit över en flicka? Jorå, friends friends friends. Ljugit för någon? Never trust a pretty girl with an ugly secret. Varit i slagsmål? Oh yeah Blivit arresterad? Gud nej! Antal… Gånger du varit kär? Kär och kär. Gånger ditt hjärta brustit? Saker man inte räknar. Tjejer du kysst? IIII KISSED A GIRL AND I LIIIIKED IIIIIT! Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Ett par stycken!Gånger ditt namn varit med i tidningen? hahahahahhahahaha inga.



En liten list klump, aa hade inget annat att skiva än att Sara varit här hela dagen. Vi pratade massa och såg Lost. Har dragit in henne to the dark side mohahahah. Nu ska jag till min Kajsost men ingen vill med så jag har henne för mig själv mohahaha. Okej. Nej. Ett mohaha för mycket. höhö.




Eller..? Borde kanske vara.


Kraam


Av Elin - 26 februari 2013 12:49


Häftiga Demi Lovato är tillbaka med en helt vansinnigt vass låt. Har alltid gillat Demis sjukt grymma röst bättre än hennes låtar, men Heart Attack är riktigt grym och helt klart ett utav Demis bästa spår. Så himla snygg!


Halva dagen har redan gått och jag har knappt gjort något vettigt. Sov till halv 12, dock vaknade jag nån gång runt 10 första gången. Lite ångest då jag inte vill sova bort heela lovet. Har iaf bytt om halvt och masat mig från mitt sovrum till vardagsrummet. Progress haha. Igår var jag med Kajsa, skulle varit hemma hos henne men fick så ont i ryggen att jag inte kunde andas så hon kom hit efter min massage haha. Såg lite seier på Tv sen en film. Var lite allmänt tråkig eftersom min rygg gjorde ont men ikväll ska vi mysa igen så då kommer jag vara funner! (Ordet med all respekt till Elle i Legally Blonde) Alldelses straxt kommer Sara hit, vi ska catcha up lite. Mys.



Kraam



Av Elin - 25 februari 2013 16:24


Det här med att sova. Min dygnsrythm är officiellt förstörd igen. Bra Elin, bra. Skulle förmodligen kunna vara vaken hela natten, men det är väl inte världens mest briljanta idé. Inte alls faktiskt. Ska kolla på film nu innan middagen och hoppas att jag inte somnar bara. Äsch, sömn är överskattat. Gick ändå upp tidigt och åt frukost med familjen. Morfar kom över på fika innan lunch, jag städade bort snön på framsidan (höhö) sydde på min jacka och fixade ett par shorts. Allt detta innan lunch. Till och med jag känner mig nöjd med dagen haha! Åt lunch framför Tvn såg två program och så har jag messat med lite roliga personer. Iprincip det jag gjort idag. Blev tvungen att använda en Macbook när min dator krånglade lite igår. Det här med att använda en Mac när man är i ett stabilt förhållande med en PC... HANDIKAPPAD! Näääej, det funkade helt enkelt inte, därför blev det bara ett inlägg igår som faktiskt knappt kan kallas inlägg. Det var en video med 3 rader text under haha! Eftersom få av mina kompisar hör av sig till mig oavsett hur mycket jag hör av mig till dem så hade jag inget planerat till min Kajsost skrev att hon kommer hem idag. EVERYBODY SAY WHEEÅÅÅÅ! WH. (hahahaha så himla tråkig humor hahahah) Så det blir att tjocka sig ikväll igen med film mys, asså på riktigt jag måste ha gått upp 2-3 kg de senaste veckorna hahah, det syns iaf i mitt ansikte. Snö, kan du försvinna så jag får börja springa snart. Är hel taggad! Vad ska jag hitta på nu? MOOVIIIE TIIIMEE.




Insåg nu att jag inte haft smink sen i fredgas, åh lov är bra för min hy haha. Och ögonfransar!!



Kraam

Av Elin - 24 februari 2013 14:59


Såklart landar man alltid hos Ellen när man sitter vid Youtube. Ironiskt nog, medan jag såg denna så smsade jag, bloggade, letade efter mitt läppsyl, drack vatten, borstade håret, spelade spel på mobilen och gjorde en fläta. Multitasking it is!


Kraam

Av Elin - 23 februari 2013 10:46


Hela jag doftar fortfarande precis som du. Inte mina kläder, utan jag. Mitt hjärta. En slingrande och brutal påminnelse om att du inte är här med mig. Blir gråtfärdig bara av tanken på att jag inte få se ditt leende på en evighet, nu igen. Kanske kommer gråtfärdigheten av något annat också. Skuldkänslor? Antagligen. Varför är du så förstående? Om du inte varit så himla omtänksam och gullig skulle jag börjat gråta där i mörkret. Men du höll mig bara tätt intill dig och viskade hur mycket du tycker om mig. Hur fin jag var. Fick just det finaste messet från dig. Allt känns lite bättre nu. Men saknaden går inte att beskriva.



GODMORGON! Kan man börja dagen bättre än med att få sova ut ordentligt, utan att väckas av väckarklocka, se att solen strålar in genom fönstret och dessutom ha fått SMS från Kåmpis om en sjukt rolig grej?! I think not! Bara det att så var INTE min morgon. Den var bättre (trots att jag låg vaken till halv 4 och vaknade vid 8) Lördag, lördag, lördag. Och ÄNTLIGEN Lov. Underbar känsla. Taylor Swift sjunger i högtalarna och utanför fönstret är det solsken. Härligt. Fast jag ha inga planer på att gå ut. Dessutom har vädret bestämt sig för att gå från påbörgningen till underbar vår till VINTER igen. Snö. SNÖ! Jag är mycket besviken på vädret. Man gör inte såhär! Suck. Kanske blir lite PLL och datortid idag. Har liksom inget bättre för mig, fett sad.




Kraam


Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards