elinelvira

Alla inlägg under januari 2013

Av Elin - 31 januari 2013 20:03


                 

                 

                 


Jag grät. Massor. Favis paret liksom... Määh.


Såg nyss 3x17 (Out of the Frying Pan Into the Inferno), Spencer har nått i kikarn och jag vill veta NU. Sen Wilden/Alison sambandet... Jag doooog! Det kan inte vara som jag tror! Jag borde verkligen skaffa mig ett liv... Men sen kom jag på att Pretty Little Liars's är bättre!


Kraam

Av Elin - 31 januari 2013 17:09



Hahahah, en liten musikvideo jag och mina brudar gjorde en sommardag på mitt landställe. Åh vad kul det var. Som ni märker har vi ganska konstig humor. Jag menar Kratt-Kajsa som jagar stackars lilla Sofia. Hahah! Ni är så fina mina vänner ♥


Kraam


Av Elin - 29 januari 2013 21:47

LIVSKAOS! På ett härligt vis! Men jösses. Trött alltså. Vilken DAG.
 
 

Jag tycker att det är så himla tråkigt att snacka skolrelaterade grejer här eftersom allt är så himla komplicerat och tråkigt och svårt att förklara, så vi kan säga att det var en sjukt intensiv och lätt kaotisk dag som började med lite skridskoråkning (som visade sig vara så mycket roligare än vad jag förväntat mig!!) sen efter skolan plugg hos Sofia och slutade med att vi var helt slutkörda allihopa. Dock bidrog inte jag så mycket som jag borde till gruppen, har lite skuldiskänslor så sorryyy you guys!! Men skulle varit mer fokuserad om jag inte hade feber och känslan av att något kört ned en gaffel i min hals. Snacka halsont! Åt även där med Bianca och lille Tajraj, men Binkis fick brottom mitt i maten. Men jag och Sofia hade ett litet talk innan jag skulle gå, pratade till och med så länge att jag missde bussen hahah! Så dagens ord är KAOS. Men på ett sånt där härligt sätt. Insåg även inatt hur mycket jag saknar dig, och det var inte ens länge sen vi sågs. Määh.



                 


Åh Min Man



Kraam


Av Elin - 28 januari 2013 17:04


Ifall ens vänner börjar hitta på saker rätt ofta som de inte berättar för en, hur ska man tolka det? Jag tolkar det som ett dåligt tecken. Sen ljugs det om det också med ursäkter som "Juste du var inte med i den chatten" eller "Oj jag glömde fråga dig" får jag höra oftare och oftare. Amen kul, jag var den enda som inte automatiskt räknades till gruppen. Eller så finns det den där ännu hemskare anledningen; Att de faktiskt inte vill va med mig. Jag vet inte vilken, men ont gör det iallafall.


Well, well. Förutom att försöka trycka ned massa depptankar om hur otroligt oönskad jag känner mig så har det varit en bra dag. Lyckades faktiskt se bort allt det där under dagen och skrattade och kände att där för ett ögonblick, så var livet helt underbart. Känndes som alla lektioner gick jättefort för helt plötsligt hade vi slutat. Sen blev det en buss miss mellan mig och Kajsa, och krävande som jag är så hoppade hon av och tog nästa för min skull, Hahaha dog. Men du är ju så söt ♥ Då känndes det mycket bättre helt plötsligt. Vi skickade massa random bilder medan jag gick med Fletchi på en vinterpromenad. Det var faktiskt lite mys. Mormor var här ett tag under eftermiddagen också men hon hjälpte mest Calle med en läxa så jag låg i min säng och läste bloggar. Uhuhuh varför får jag mig själv inte till att plugga? Det går alltid bra på prov och inlämnings uppgifter (Fick A på en svenska text förra veckan senast whiii) Men att just BÖRJA med saker tar sån tid. Tror det kallas skoltrött. Börjar även känna mig förkyld, har inte varit förkyld sen tidigt i höstas. Hals ont och väldigt varma bultande ögon (Ett av mina konstiga kropps symtomer när jag håller på att bli sjuk hahaha) Ska lägga mig tidigt, cirkus 12 och verkligen sova ut. Najen, nu måste jag städa på mitt rum och plugga Engelska. Se ya.



 



 Favis frysiren, favis tröjan och favis örhängena... som är borta. Om nån har sett dem så vet ni vart jag finns.



Kraam

Av Elin - 27 januari 2013 21:57


I don't know why, it's not like we used to see each other every day, but I miss you. Not seeing or speaking to you for months makes me crazy. But it also makes the details clearer. The little things that I miss about you. How I can see when you're picking a certain memory out of your brain, how your entire face makes that cute crumbling thing, furrowing your brows. You pinching my neck to get my attention instead of saying my name, because that's how you do it, just being your weird normal self. The face you do when you're listening intensely while getting asked a question, first frowning and then making your eyes big, your mouth seconds from bursting into laughter. How you just shine, like lightning a fire, when you do something you're passionate about. How you always stand so close when we talk. Always taking time, always asking, always caring, always listening... even to those little things


Ett sådant där dokument som skapades en måndagnatt i oktober när jag inte kunde sova och livet var jobbigt och konstigt och svårt och hela kroppen var fylld av saknad. Sådant som man hittar en söndagförmiddag i januari när man inte alls letar efter det. Nu är det visserligen inte hela texten. Helt jäkla självutlämnande ska man ju inte vara. Men bara ett utav alla dokument som egentligen sammanfattar hur mycket jag älskar detaljer om människor. Okej, moving on. Igår var helt enkelt perfekt. Men det får jag sota för idag. Shit vad lite jag sov, kunde verkligen inte sova för jag var så lycklig. hahah för omväxlings skull. Därför har heller inget plugg blivit gjort men äsch kolla film med mamma är också bra. Annars kom jag just på att det är söndag, och jag har visst en tradition på söndagskvällar... söndagsblogg!


Måndag: Calle har namnsdag

Tisdag: PRETTY LITTLE LIARS!

Onsdag: Svenska uppsats skrivning halva dagen, Engelska text in. Plugga matte.

Torsdag: Antagligen plugga och SE PLL avsnittet (Onsdagar är alltid sååå stressiga, le sigh)

Fredag: leka nån? Yaadaa saknar dig

Lördag: Melodifestivalen WIIE! Man måste nörda ♥

Söndag: Sova i flera år. Sen plugg.



asdfghjklbeautiful:Favourite gif ever



Nu ned och se filmen, cheers!



Kraam


Av Elin - 26 januari 2013 18:36


Jösses amalia vad trött jag är. Inte bara mentalt utmattad (jag lovar att jag ska börja sova) utan kroppen har minsann åkt slalom mellan hundratals människor idag. Det är fett jobbigt. Jag lovar. Efter frukosten åkte jag och darling in till stan för lite shopping och luch. Köpte ääääntligen 2 nya leggings (mina gamla par hade hål längs hela innersida lår, allihopa!) och två tröjor. Mycket nöjd eftersom de är i fina vårfärger. Åh tagga vår! Nej, lev i nuet Elin. Sen lunchade vi med lite pastasallad. Mums. Happ, LÖRDAG! Kvällen igår var så himla rolig! Min Kajzor är världens mysigaste. Vi bara chillade med grönsaker och dipp och lite detärväldigtsyndomossgodis och haha många filmer. Fast vi såg bara snuttar eller halva filmer när vi zappade mellan kanalerna. Sen letade vi resor och hittade massa fina billiga hotell. Åh tagg. Var hemma vid halv 2, sen låg jag och messade till halv 3 tror jag haha. Igår var det jag som somnade först iaf. Ska mysa denna kväll också. Lätt värd helg haha chillar galet. Men det får man unna sig då veckodagarna är så krävande.



Min bejb ♥


Kraam






















Av Elin - 25 januari 2013 20:31


FREEEEEEEEEEEEEDAG!

Jag måste säga att det finns en viss tjusning med att sluta 13:30, det gör det. Hade dock sam prov till 2, gick helt okej absolut inte lika bra som mina andra sam prov men äääässcchh inte F iaf. Dagen i allmänhet har varit bra, mycket skratt och random skämt. "Och så ta de de alla så lite de kan båååde Casper och Jesper och JONATHAAAAAN!!" hahahah bästa Sofia. Kom hem och damsög mitt rum och pratade med mami ett tag. OCH tömde min papperskorg. Fett duktigt Elin. Nu efter efterrätten såg jag senaste Pretty Little Liars. OH MY FUCKING A!!!!! Sjukaste jag sett. VAAARFÖÖÖR BLIR ALLT INTE BARA BRAAA MELLAN ALLAAAAA OOOOH. #fangirlemotions. Ali/Aria-scenen (JAG HAR LÄNGTAT EFTER DEN SEN SÄSONG 1!) var perfekt. Meredith is one crazy bitch. Toby är A. Spencer finds out. SISTA SCENEN MED TROIAN! Mona. Aria/Byron/Emily/Hanna-scenen i källaren. BYRON DÖDADE HENNE INTE. Dock dog jag. Grät i slutet herre var sorgligare än jag trott. Oh är sjukt ledsen nu och vill se nästa avsnitt eh NU?




                     


                     


                     



Ett av de bästa avsnitten EVER! Men nu ska jag mysa med Kajsa. Puss


och Kraam





Av Elin - 24 januari 2013 23:49

Rubriklogik = Noll. Jag tänkte mest bara blogga. Bloggplatsen berättade för mig att det var över 1 dag sen jag gjorde det sist så det kanske är dags nu.


Saker vi gillar: Skratta med mina brudz, ha psykologi istället för filosofi den här terminen, fick tillbaka mitt fördjupnings arbete i filosofi, fick A, sen fick jag B i slutbetyg i filosofi, känner mig stolt, solen har lyst upp världen idag, det har varit mer än kallt, gillar det egentligen inte men idag har varit en bra dag så idag gillar jag det, that did not make sense, det är dagen före fredag, och helgen kommer bli asum, har pluggat med Sophie idag, åt mest kladdkaka och pratade om mänskliga batonger, vi skrattade mycket hahaha, gjorde spanska provet idag också så slipper plugga inför det nu, har messat med massa fina personer, saknar några personer också men som jag kommer få träffa i helgen. Jag gillar sådana här dagar! Och sist men inte minst imorgon efter skolan har jag ett nytt Pretty Little Liars-avsnitt att kolla på. Fint skareva. ♥



Livet rullar på, samtidigt som jag dansar i bilen.


Fan va poetisk jag är.


Kraam


Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards