elinelvira

Alla inlägg under november 2012

Av Elin - 30 november 2012 15:25


Annars är det svinkallt ute, jag gav upp i mitt "inte använda vinterjackan innan December" avtal, du vann November... hamnade precis på målsnöret men är det nästan 1 decimeter snö så är det! Hade inte så stor blogg inspro igår så kan berätta att hade en riktigt mysig kväll iaf. Annars mina vänner, är det idag äntligen den sista november. ÄNTLIGEN. Imorgon sveper December in oss i sitt vita täcke. Rykande het glögg, lussebullar, Lucia, julmusik, glitter, presentpapper, pepparkakor, varma filtar, doftljus, Julkalendern, pynt och pyssel... Jag älskar December. Det gråa, instängda, kvävande, deprimerande november får äntligen gå och gräva ner sig igen tills nästa år. December är klarare. En månad av värme och kärlek, slagsmål i butiker och glittrande julklappspapper. Efter mängder av julkonserter så blir det tillsist den 31 december och alla samlas ute på gatorna. Vi tjejer i våra lite för tunna och för korta klänningar, lite för höga klackar och skrattar åt att ännu ett år gått. Vi fryser så vi skakar, men vi ska bannemig stå där och skrika och skåla vid tolvslaget! Jaharru, December är en bra månad! Ska fira att det är sista November ikväll med två av mina favorit personer, Kajsa & Audrey. Kommer bli fint.




Utsikten från mitt gamla rum, saknar det sjukt mycket...


Kraam

Av Elin - 29 november 2012 17:45




           


         


         

        


        


         

   


  Favoriter all time!



Hahah har noll blogg insiration, och ingen kommenterar längre vilket är lite tråkigt.



Kraam

Av Elin - 28 november 2012 20:48


Det är onsdag, fortfarande. Jobbig vecka då jag varken vet ut eller in, och knappt orkar tänka framåt, bakåt ELLER i nutid. Hjärnan kaosar sig snart, men det är bara att stå ut. Inte många veckor kvar till lov nu... Såå jobbig vecka är det kanske inte. Men är bara mentalt trött. Vill ligga i min säng, äta pepparkakor tills jag får ont i magen och kolla på Vänner. Så borde livet vara. Haha. Idag hade vi ingen ledarskap så hade hål i 3 timmar tills mötet började. Det sög ju. Men ganska kul möte så lite värt var det! Kom hem vid 6 och duschade, oj menade gick ut med hunden. Men såg ut som jag duchat när jag kom hem igen. Snöblandatregn, åh vad jag saknat dig! Eller kanske inte... Har lyssnat på massa musik under kvällen. Men borde plugga lite matte och läsa Svenska boken. Eller spela sims koka te och kolla Vänner... Eller en blanding av allt! Haha åh beslutångest... blir nog lite plugg först. Måste iaf försöka få bra betyg i matte...



Och du kan ju bara följa med mig hem.



Kraam

Av Elin - 27 november 2012 23:04


What do you say
When tears are streaming down your face
In front of everyone you know?
And what do you do when the one
Who means the most to you
Is the one who didn't show?




Har inget mer att säga än att Taylor Swift är bäst och jag ska sova nu. Är svintrött haha!



Kraam


Av Elin - 26 november 2012 22:54


Imorse var en sådan måndagmorgon då man vaknar med Sveriges största frizz i håret, bara för att det är måndag... MEEEEEN DET GJORDE INGET FÖR JAG VAR GLAD ÄNDÅ. Varför vet jag inte riktigt. Men sånt ska man inte ifrågasätta. Glömde dock mitt headset så det sög men äsch, överlevde det. Hade en allmänt seg måndag med blandade tråkiga lektioner. Mitt engelska tal är över så en sak att stryka från listan. Dock fick jag en spanska OCH engelska läxa till onsdag. Pallar inteeeeee. Haha hej gnäll Pelin! Har gjort ett tappert försök till att plugga Sam men det gick lite sisådär. Idrotten har jag inte ens börjat på... aja blir en snabbskrivning imorgon... Kollar på The Mentalist och har craving efter te. Ska gå ned och göra te. För jag vill ha te. Te är gott. Okej hejdå!



 



Åh Sommar



Kraam






Av Elin - 25 november 2012 22:06


Så var det söndagkväll. Inte en överdrivet produktiv dag, direkt. Inte alls om jag ska vara ärlig. Glömde bort att jag hade en svenska redovisning. Trodde det var lördag idag hehe. Äsch jag kan den rätt bra när jag tänker efter, iaf början. Mitten är lite svajig men slutet kan jag också. Hoppas på det bästa helt enkelt. Igår natt satt jag uppe till halv 3 och messade och såg alla avsnitt av Portkod 1321. Bra för att vara svenskt men får rådamp på den blonda bruden. Snälla lite självrespekt?! Stå upp för dig själv kvinna! Haha men skrattade rätt mycket också. Imorse vaknade jag och hade ett fint sms på mobilen så det gjorde min morgon (a) Sen drog jag mig i sängen halva dagen. Kollat tv typ. Fett värt. Nä nu blire lite söndagsbloggning...


Måndag: Engelska redovisning

Tisdag: Idrottsinlämning, sam läxfehör

Onsdag: Ha ledarskapslektion

Torsdag: Inget speciellt as far as I'm concerned

Fredag: Leka, mysa, hänga nån?

Lördag: Första December! ♥ Köpa julklappar?

Söndag: Första advent! ♥♥♥ Mysfaktor 109810980 miljoner!


Jösses, det är ju JUL! Hjälp va fort hösten gick! Dock en av de bästa på flera år, om inte den bästa!


15228_412084032198100_581486078_n_large



Ska ta såå många fina julbilder i år, är taggad till tusen!♥


Kraam



Av Elin - 24 november 2012 22:21


"Just like the clouds
My eyes will do the same if you walk away
Everyday, it'll rain, rain, rain"


Sitter ensam i mitt hus och lyssnar på Breaking Dawn soundtracket, bla Bruno Mars. Så GRYMT! Men lite sorglit också haha! Hade dejt med Tilda idag, vi åt kinesiskt tror jag det var iaf haha i stan och såg part 2 igen. Andra gången för mig men första för henne. Vi grät båda två. Både i slaget och sista scenen. Så BRUTALT bra film! Ska lätt köpa när den kommer ut! Masade oss hem och nu chillar jag själv. Hon och hennes kille har 1 års dag, kul för dem men mindre för mig haha! Anyhow, igår hade vi det galet mysigt. Var fler än vad jag trodde skulle komma så det var skoj. Var hemma vid halv 3 men inte i säng förens 3 så sov lite länge imose. Till cirkus 13:00. höhö. Vadå trött? Inte jag inte. Äsch ska mysa för mig själv nu med lite film och popcorn kanske ifall jag orkar. Troligtvis inte haha.




Favorit låten helt klart just nu! Se inte bara Taylor Swift..


Kraam



Av Elin - 23 november 2012 18:13

Lätt bästa dagen på hela veckan! Först och främst för att man har längtat som en tok hela veckan men även för att jag vet att fredagar alltid blir så himla mysiga! Idag i skolan hade vi svenska prov, hehe det gick inte så bra. Aja. Slutade vid halv 2 (!) och åkte hem. Hämtade mitt paket från torget och tog en lååång varm dusch hahah som jag gnällt hela dagen att jag vill duscha! Ikväll ska lite folk hem till Gurrf ska åka snart så borde fixa håret. Just nu har jag placerat allt mitt på huvudet i något som ska föreställa en knut.  Ugh trassel säger jag bara! Haha! Har inte så mycket mer att säga. Cheers!


  



Kraam

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards