elinelvira

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Elin - 6 november 2012 22:09


Sjätte november (var tvungen att googla hur 6:te skrevs, note to self; sånt man inte talar om..) Har jag nämnt hur mycket jag hatar november? Det är årets mest onödiga månad. Allt är grått och trist, det regnar mer än vad som är mysigt, allt är grådisigt, tillslut är alla löv bara en brunsvart massa på marken, det är kallt, skoldagarna är oändliga och när skoldagen äntligen är över är det dags att ta tag i läxorna. Inte konstigt att man blir deprimerad. Men vart tog Oktober vägen egentligen? Det gick så fort. Poff så var det bara över. Underbara älskade Oktober med rödorangea löv, långa promenader och friska vindar. Om en månad är det December med glittrande lampor, pepparkakor, röda stearinljus och julsånger. Jag längtar lite, faktiskt.


Idag är vädret sådär ruskigt novembertråkigt och jag känner mig ganska hängig. Trött, ont i halsen och varenda muskel värker. Men hade bara en lektion idag sen drog vi in till stan och myste på Wayne's. Hemma vid halv 5 efter en incident på bussen med Sophie hahahah dagens bästa! Gjorde wook, hörde ni!!? JAG LAGADE MAT. Och det var ätbart. Det ni. Sen har jag ansträngt mig med att skriva mitt "tal" till imorgon om Mitt Romney. På tal om presidentvalet, så är jag sjukt nervös! haha! Heja Obama!! Aja måste lära mig hela redovisningen till imorgonbitti också, fast den är bara 3 minuter, brukar ju babbla på längre än man får hehe...



Åh ska fota lite i helgen! Fett tagg! ♥


Kraam



Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards