elinelvira

Alla inlägg under april 2014

Av Elin - 30 april 2014 11:44


Dagen är äntligen kommen. Som vi har längtat. Som vi har önskat att det är den 30 April. Dagen då vi äntligen blir riktiga studenter: MÖSSPÅTAGNING. Lyckan är obeskrivlig. Bara 36 dagar kvar av gymnasiet, och tro mig när jag säger att jag kommer sakna den här tiden, men är samtidigt är jag så glad att det är över. Igår somnade jag vid straxt innan klockan 10 och vaknade vid halv 3. Hahah jahapp vad fan kan man göra vid halv 3? Jo försöka somna om. Det gick ju lite sådär med det. Somnade först om vid halv 5 som fick upp vid 7 igen. Klockan 3 idag ska alla 3:or i min skola smmlas på ängen framför skolan och fira! AAAGGHH. Taggad deluxe. Men det är några timmar tills det, och jag sitter själv i en korridor och är hungrig som en gris. Alla mina homies drog till pizzerian och vägrar att sitta själv i matsalen. #foreveralone. Hellre går jag hungrig. Önskar bara innerligt att jag åt frukost i morse... Det är nu man är glad att jag alltid har en burk nötter i mitt skåp för nödfall. #jagärenfattigarbetslösstudent. Har någon debatt idag som jag är helt oförberädd till, kommer bli spännande. Hahah.







 

Av Elin - 28 april 2014 23:45



Dagen har flutit på bra! För att vara en måndag har jag varit otroligt glad och allmänt tillfrids med vardagen. Tills jag kom hem, och var tvungen att plugga. BLÄÄH. Men tror att mitt svenska nationella muntliga tal sitter lite halvt på vissa ställen så ska hoppa i säng och öva lite mer imorgonbitti. Fick också tillbaka min engelska vetenskapliga forskings grej vi spenderat hela terminen so far med att göra, det gick bättre än vad jag förväntade mig. Vi fick konstigt nog inga betyg men aja. Har även fått hem 2 paket som jag väntat på. En söt virkad topp och en (tydligen) hel bikini. Virrpanna jag är, MEN hemsidan är fett komplicerad. Eller aa, jag tycker att den är det hahaha låt mig va. Bikinitoppen var sjukt liten så blev lite ledsen men får försöka klämma ned mig ändå i den. Uhuh, och så ska jag börja träna! Har varit sugen hela helgen på att cykla. Älskar att cykla. Så mysigt. Pratat ganska mycket med min älskling idag, 3 veckor utan varandra och det börjar göra ont i hela kroppen nu. Fy. Bara 5 veckor kvar.... HUR SKA JAG ÖVERLEVA DET?


so-personal:everything personal♡




37 dagar till studenten..... Herregud.



xx







Av Elin - 27 april 2014 22:33


Söndagendentjugosjundeapriltjugohundrafjorton kort sammanfattad: världens mosigaste Elin. Har dock pluggat en del, blev klar med mitt svenska tal och nästan hela spanska läxan (en liten text kvar att skriva, det gör nog inget) Så har inte bara degat. Fast nästan. Blev en lyx middag för vi fick sällis av mina fina kussar med flera. Länge sen sist, alla är vi så upptagna hela tiden. Sen efter det övade jag lite svenska tal. Känner mig helt väck i huvudet för att säga det själv. Men en ganska så superdupermegafantastiskt fin söndag! Älskar verkligen världens alla färger just nu. Alla dessa nya limegröna blad och vackra, vita eller ljusrosa, körsbärs och äppelträdsblommor. En blir ju så himla, himla lycklig. Älskar också känslan av att tänka åh vad jag älskar den här och den här människan, och jag vill aldrig aldrig aldrig leva utan dem. Att kunna tänka så om ett par, fina, fantasitska människor en sådanhär flummig söndag. Det är så himlahimla fint.


och på något sätt, så vill jag bara påminna mig själv om hur oerhört viktigt det är att vara omgiven av människor som vill en väl, människor man älskar. Vad som hände för lite mer än ett år sedan. Hur jag mådde då. Vem jag var då. Jag klarade av att gå framåt. Jag önskar att jag inte hade behövt vara med om det som var då, men jag hoppas det bara gjort mig starkare, trots att jag vet att detkrossat mig alltför många gånger. Omge dig själv med människor du mår bra av, som inspirerar dig och som älskar dig. var snäll, varm, vänlig, godhjärtad. var glad. happiness is the key. Kärlek.


Nu ska jag närsomhelst däcka i sängen så att jag kan tänka klart imorgon. Då är det måndag. Men först Söndagsblogg! Det ser ut att bli en helt okej vecka, är ju lediga halva delen av den haha. Ligger ganska bra på pluggfronten. Lite efter i krimonologi och sociologi debatten men sånt är måndagar till för att fixa.


Måndag: Lämna in spanska läxan, låååånga dag åh. plugga

Tisdag: Sovmorgon & Svenska nationella muntligt, plugga

Onsdag: Sociologi debatt, skicka in kriminologi upsattserna. MÖSSPÅTAGNING!!!! Valborg och kanske utgång på Sommar!

Torsdag: LEDIG, antagligen plugga lite

Fredag: LEDIG

Lördag: Njuta till fullo, leka någon under dessa dagar?

Söndag: Plugga



Hahahahahah älskar den här bilden, vad gööör vi för nått?


xx



Av Elin - 27 april 2014 13:22




Där är kjolen jag beställde för någon dag sedan. Hoppas hoppas hoppas att den inte är för lång. Tänkte matcha den ungefär sådär som på bilden; en crop top och fint halsband. Har velat ha en maxi kjol så långe och så hittade jag äntligen en perfekt! Idag strålar solen här i Stockholm och jag hade tänkt skriva klart mitt svenska nationella tal och sola ett tag. Igår fick jag en ganska svag rad (men det räknas!) så blev väldigt lycklig. Och på onsdag är det mösspåtagning! Whiiii. Har dock hört att det ska regna, så jag hade tänkt be en bön till vädergudarna att det ska vara soligt och varmt. Mot mitt svenska argumentarande tal!



xx



Av Elin - 25 april 2014 22:16

so-personal:everything personal❤





Av Elin - 25 april 2014 21:39


Usch. Nu känner jag mig fattig, har kännt mig fattig hela dagen, men betalade just i en del av resan till min Gabb och köpte en långkjol jag sparat till (den var lite dyrare än vad jag normalt skulle lägga på en kjol) Så nu ÄR jag fattig, inte bara känner mig fattig haha. Mina amigos ville luncha på Tastys så jag satt där med mitt gratis citronvatten hahaha så typiskt mig I can't even. Så det slutade med att jag åt Sofias sallad som hon inte ville ha. Vi sparade ju på mat som annars skulle gott till spillo, så lite bra är det kanske att jag är en snålis. Höhö skämt å sido, dagen har förtom det verkligen sugit BIG TIME. Min svenska lärare hade fixat teaterbiljetter till klassen och det är ju alltid kul att gå på teater, jag älskar kultur. Var ju på Balett i höstas med mamma, lööv it! Men asså... det vi såg var inte teater. Det var verkligen det sämsta jag sett i hela mitt 18 åriga liv. Herregud. De var alltifrån en tant som "Sattepå" en hund, till döda lammungar, till huvudlösa blodiga människor som de andra åt av.... asså nej. NEJ. Fy. Vi stack under pausen höhöhöh. Fick lite skuldkänslor men vi är fria individer som är fullt kapabla till att fatta våra egna kloka beslut. Förövrigt så har jag varit så fruktansvärt bakis idag ;) Kul skiva igår i allafall. Nepp, nu blire lite sims sen film med popcorn. Hej jag kommer vara en flodhäst i sommar!





Längtar efter sommaren. Förövrigt 40 dagar kvar tills min kärlek kommer hem. Alltså hem, inte åker efter 1 vecka. Blev så glad när jag insåg det imorse att jag började gråta.



xx






Av Elin - 23 april 2014 19:20


Förutom att berätta om vilken crappy dag det har varit eller aa crappy morgon. Asså herregud skäms över mig själv. Är mentalt slut, och då menar jag slut. Känner inte igen mig själv. Resten av dagen pluggade jag och filosoferade jag över livet och hur annorlunda allt är jämfört med hur jag trodde att mitt liv skulle vara när jag var 15 år. När jag var 15 och inte ännu hade börjat gymnasiet så hade jag en plan på hur allt skulle förändras, hur jag skulle förändras. Jag skulle prata mycket mer, alltid säga min åsikt på lektionerna, gå mer självsäkert, hitta värsta snygga killen och få honom att gilla mig, vara otroligt social och prata med alla osv. Och nu när jag bara har 6 veckor kvar av gymnasiet tänker jag på hur otroligt humoristisk min "mentala lista" var. Jag menar varför ens ha en lista för hur jag ska vara som person? För jag är egentligen ingenting av de där sakerna. Jag är inte sådär ubersocial för jag har svårt att lita på folk och gillar mina nära vänner, jag tycker det är mer givande att lyssna på vad andra har att säga och få en uppfattning om hur de är som person och hur de tänker (ja jag gillar psykologi, går helt rätt linje iallafall!) Sen ska man ha en åsikt och våga säga den men det är inte det jag syftar på. Det enda jag lyckades "pricka av" var att hitta värsta killen haha så lite stolt kan jag ju vara ändå (Med tanke på att jag såg killar som typ ailiens och knappt vågade prata med dem under högstadiet så har det blivit mycket progress, hahahah åh att vara 14 asså.) Ja, gymnasietiden har verkligen påverkat mig på ett bra sätt. Jag har insett att jag är som jag är, av massor av olika anledningar. Vissa saker går att ändra på, som att inte våga prata med killar. Men karaktärsdragaren, det som verkligen är jag, kan inte en lista ändra på. Och varför vill man ens ändra på sig själv så mycket?  Tycker att jag har fått en väldigt bra självinsikt och slutat vara så dömmande mot mina vänner och deras beslut, något som jag tror jag var ganske mycket förr. För som en vän ska man acceptera även fast man inte själv förstår varför en person gör som han/hon gör. Men lite tips då och då kan aldrig skada, haha. Speciellt när de helt är ute och cyklar! Det är något som jag tycker att jag lärt mig under dessa snart 3 år.


Människor går inte att ändra på, de måste i sådana fall vilja det själva. Och knappt ens då tror jag att vissa personer kan ändra på sig. Sen är det intressant hur vissa personer kommer in i ens liv och på något ofärklarigt sätt känner man sig mer förbunden till denna främlig än sin närmsta familj. Och man känner bara "WOW varför har jag först lärt känna dig nu?" Men jag tror att människor finns i ens liv av en orsak. Kanske behöver man den personen lika mycket som den behöver dig. Kanske har den personen en ängel inom sig som är sänt till dig för en orsak; för att lära oss något som vi måste kunna för att bli hela som individer eller hjälpa oss att förstå oss själva. Något som man måste göra är att lita på honom eller henne, lita på den personen och dedicera sitt hjärta i förhållandet. Relation som vänskap. Man måste lita på dem, även fast de kommer hand i hand med smärta och långa tårfyllda nätter. För deras syfte kommer att bli tydligt med tiden. Men det finns en hake: man kommer lära sig älska den här personen, men kom ihåg att de inte är din att behålla. Deras syfte är inte att rädda dig, utan att visa dig hur man räddar sig själv. Och när detta är uppnått lyfter glorian och ängeln lämnar deras kropp, precis som personen lämnar ens liv. Och så blir de en främling igen.  


Tre personer som betydde allt och lite till för mig är nu i princip främlingar. Men jag har äntligen slutat att vara ledsen över det. För jag behöver  inte de personerna längre. Deras syfte var alla olika, men de är uppnådda. Den ena var någon som jag kännde löste mina problem och stöttade mig genom tuffa tider; Men nu kan jag lösa mina egna problem och jag kan finna goda råd i mig själv. Den andra var så otroligt social och öppen; Men nu kan jag själv prata med personer jag inte känner och tycka att det emellanåt är kul att lära känna nya människor. Och den tredje personen älskade mig för den jag var när jag inte kunde ; Men nu kan jag älska mig själv. Dessa tre personer kommer jag alltid sakna, men jag uppskattar det som de lärde mig. Jag kan inte veta om det kommer komma fler som dem, eller vilka som har en ängel inom sig just nu. Det är något man inser efteråt. Men jag kommer alltid se dem som mina änglar från ovan, som lärde mig att rädda mig själv.



 





Långt blev det, men ibland måste man skriva av sig. Att skriva är den bästa terapin.



xx






Av Elin - 21 april 2014 23:50



 Red room. Now.



Jo men... det ser bra ut. Om filmen visar sig vara dålig så kan man ju iallafall titta på honom. Gaaah. Hoppas han har skägg i filmen haha, han var snyggare med skägg. Det hör inte till vanligheten att jag säger det. Är inte så förtjust i skägg nämligen, det sticks bara. Men javenne, lite hett är det ju på Jamie Dornan iaf. Tyvärr av vad jag har sett av sneek Peak bilderna från filmen så har han inge skägg.... määh.


xx




Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards