elinelvira

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Touched By An 'A'-ngel ♥

Av Elin - 12 februari 2012 19:09

Oj vad jag har sett fram emot dagens avsnitt och det var helt klart ett utav det bästa ever! (inte den som visades på tv) Inte läskigt utan bara sjukt asum! (Saknade dock Caleb) Det var regisserat av vår egna Chad Lowe, som spelar Arias pappa Bryon!


Hanna är inte så positiv till det här med sin pappas bröllop. In fact hade hon nog hoppat över allt om hon kunnat. Not that I blame her. Hon drar med sig Mona till utprovningen av bröllposkläder och springer rätt in i Kate (som fått en huvudtransplantion sen vi såg henne sist för typ 25 avsnitt sen)! Kate bjuder ut Hanna och Mona på lunch = att de ska rida. Efter att Hanna nästan dött, hållt på att slå ihjäl Mona och tappat bort Kates hästar kan det väl inte bli värre? Well, Hanna proved us wrong. Konstaterande; Kate är en riktig bitch. The game is on. Oh sneap.


Emily är utmattad, sjuk och äter A-flingor. KUL LIV! Det går så långt att hon ska gå tillbaka till psykolog Dr Sullivan. Snacka om illa! Ashley Marin  aka superhero får en snilleblixt och offrar sitt SPA-presentkort till Emily. Skönt med lite avslappning för Em! ...tills det visar sig att A har maserat henne. OH NO YOU DIDN'T?!


Spencer och Toby packar ihop kvarlevorna efter Ian. Inte bokstavligen. Utan hans saker och upptäcker att han ingick i en klubb med Garrett-the-crazy-cop och... damdamdam JASON DILAURENTIS! Han är visst överallt!! Spencer visar sina latinskills (läs: Googlar) och konstaterar att deras psycoklubb står för "We See All". Stalkerklubben NO1. Spencer läxar även upp Jenna och ber henne hälsa Garrett! Kan man adoptera Spencer och ha henne i en låda?

Aria är is a mess av känslor och hur hon än gör sårar hon någon - även sig själv. Hur som helst, Ezra är tillbaka på Rosewood för att övertala alla sina gamla elever att börja på Hollis - i sällskap av Jackie Molina. Aria blir galet avundsjuk och råkar visst nämna den där detaljen om Jason-kyssen. WELL DONE GIRL.


Som tur är så finns Spencer Hastings i vårt liv som fixar allt - KASTA DIG BARA IN I EZRAS BIL DU! Medan hon övertalar Ezra om att Jason är ett creep som kommer döda Aria om inte Ezra gör någonting (något i den stilen i alla fall) så dyker Ella Montgomery upp. Och tror att Spencer dejtar Ezra. Här grät jag av awsomeness. Inte långt senare sladdar Ezra in framför DiLaurentis hus (Som också fått huvudtransplantion sen säsong 1) där Aria väntar på Jason. VART ÄR MIN EZRA FITZ?! VART?!?!


Annars tror Spencer att Aria ska döda henne, men de är lite för söta för det. KAN JAG ADOPTERA SPENCER ELLER? Medan de fyra lögnarna tröstar Emily får Dr Sullivan besök av.... A. Hjälp.



Spencer: He used him so he could get into your house!
Emily: And kiss you!
Spencer: WHAT?! YOU'RE KISSING HIM NOW?!


Ashley: Where's Emily?
Hanna: She left superearly to go to swim practice.
Ashley: I didn't think she was allowed to swim yet?
Hanna: She's not. She's sitting by the pool hoping that someone will push her in.


Hanna: She grinds her teeth in her sleep now. It's like lying next to a buzzsaw!
Ashley: Hanna. Compassion.
Hanna: I have it! Just not in the mornings.


"Well, you know the Hastings' motto. 'Why enjoy today when you could be worrying about tomorrow?'" - Spencer

"Kate Moss would look like a water buffalo in that! All you're missing is a cud."- Mona

"Sp..Spencer... eh... Do you... do you need a ride or... something...?" - Ezra

Aria: I'm not mad at you!
Spencer: Really?
Aria: Yeah.
Spencer: Good! Because I just did it because I was nervous and you're, you're really tiny and I love you!
Aria: I love you too.

 

 


Kraam




 

 
 
Malin

Malin

12 februari 2012 20:44

Ojojoj, nu måste jag se ifatt dig igen! Det verkar jättespännande det där avsnittet! Men jag kommer säkert inte hinna se förrän ... när jag tar mig tid till det. Alltså någon gång denna vecka, vilket resulterar i dåliga provresultat, försenad engelska och SO redovisning, och försenad novell. Du ser hur mycket jag skulle hinna göra klart på 40 minuter om jag inte tittade på PLL. I wish. Konstig kommentar, hej och kram!

http://JAAGMAALIN.BLOGG.SE

 
Sofie

Sofie

13 februari 2012 19:44

Heeej :D

Hur gick det med vinterbalen, blev det någon?! :D Har ju kommentarer jag fortfarande inte har hunnit svara på :( Förlåt!!!

Har vänner problemet löst sig?! Jag vet att det var ett tag sen men vill ändå fråga, jobbigt när det är bråk med en av sina bästa vänner :/ Hoppas det har löst sig! Håller med dig, lättare att vara med killar för de vecklar inte in allting, haha eller oftast inte iaf :)

Lite svar här då ^^ Har en bästa kompis(ett år yngre än mig) som jag har känt sen dagis , sen vi flyttade hem till Sverige. Hinner inte träffas jätte mycket på fritiden, eller prata med varandra men vi vet att vi alltid finns där för varandra och när vi träffas så pratar vi om allt! :) Kan nog allt om varandra och våra familjer har också blivit bra vänner, skidresor och camping har det blivit genom åren, det är mysigt :) Sen har jag en ny kompis, "bästis" som jag har känns några år och vi står varandra också nära, men kompisar är alltid svårt... Ibland kan jag bli ledsen på endel kompisar för det inte känns som de bryr sig eller så, men oftast tror jag att det är för jag förstorar det själv? :/

Du har många riktigt bra vänner va? :D

Det var inte så farligt att missa början av terminen faktiskt, gjorde ett prov innan vi åkte. Det ska mina klasskompisar göra på onsdag så där har jag bara kunnat chilla :) Har haft mycket inlämningar sen jag kom tillbaka men det har alla andra också haft så ändå skillnaden är att jag har fått lite mindre tid men det har gått bra iaf :) Hur känns det för dig i skolan? Vårterminen nu :)

ÅÅ ja, är lite avundsjuk på mig själv faktiskt. Var tre veckor sen jag kom hem men har aldrig velat tillbaka lika mycket :P
Ska försöka övertala mamma o pappa att vi ska åka iväg i jul, good luck med det! Haha ^^
Kraaam

http://sophiiek.blogg.se

 
moa

moa

13 februari 2012 20:21

heej sötis!
sågdin bloggg och jag tycker du är underbart söt!
besök görna vår kramar ! släng gärna in en kommentar !

http://thisgirls.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 januari 2016 14:08

  Jenna Den riktiga dansen. Hahahah asså typ det bästa jag sett! Channing Tatum och hans fru Jenna var med i Lip sync battle och hon gjorde hans nummer från Magic Mike XXL! Måste medge att hon nästan var bätrre haha. Det roligaste är j...

Av Elin - 19 januari 2016 15:56


  Hallihallå! Här sitter jag en Tisdag och äter choklad. Ajjabajja mig hahah. Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen!! Ska gå till gymmet, duscha, tvätta sängkläder, tvätta mina smink borstar, städa rummet och kanske börja plugga lite. ...

Av Elin - 10 januari 2016 00:27

          ASSÅÅÅÅ JAAAAAA. När jag såg detta blev jag såå glad. Den här sången var min absoluta favorit i början och är fortfarande en av de bästa på albumet according to me. Och musikvideon hallå??! Hur bra? Till och med Gabbe blev imponerad h...

Av Elin - 9 januari 2016 23:49

  Herregud var det snart en månad jag kikade in här sist? Känndes som förra veckan. Har uppenbarligen ingen känsla för tid ahah. Vad har hänt sedan sist jag skrev? Tentade innan jul (fick högsta betyg wihooo) sedan bar det hemåt för julfirande med ...

Av Elin - 14 december 2015 21:34

      Denna måndag - 14 december 2015 - är första dagen på hela terminen jag är FULLSTÄNDIGT slut både i kropp och knopp. Var och gymade själv igår och idag var det förelsäning sedan gym med Chrissie.  Och herregud min kropp gör ont överallt...

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards