elinelvira

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Elin - 7 april 2013 23:39


Söndagkväll och jag sitter här och ler åt hur lyckligt lottad jag är. Vintern har varit lång och jobbig, jag har förlorat mig själv en miljard gånger och varit så frustrerad i en smärre identitetskris att jag bara stirrat upp i taket utan att veta varken ut eller in, men på något sätt har jag överlevt det också. Alla gör vi fel och ibland måste saker och ting gå åt helvete för att kunna bli bra igen, lite så. Den senaste tiden har mycket bara känts bättre och bättre, och nu känns allt himla bra faktiskt! Och trots att det har snöat (!!! SCREW YOU, Sverige!) idag så är våren på ingång. Äntligen. Idag och de övriga dagarna under lovet när vi umgåtts har jag tittat på mina fina vänner, alla med sin egen stil och sin egen personlighet, och fick bara en uppenbarelse om vilka fantastiska tjejer det är jag umgås med. Vi alla går igenom våra draman och olika relationer här i livet, men vi har varandra att luta oss mot. Vi är alltid där, på ett eller annat sätt. När vi lärde känna varandra var vi små osäkra ungdomar och men vi har utvecklas pågrund av varandra. En dag kommer vi ta en fika på en uteservering i solen och vara unga kvinnor, om man kan kalla sig det när man är cirkus 20, och titta på varandra och tänka att vi klarade det, vi klarade faktiskt det. Tonåren, gymnasiet, förhoppningsvis några övriga mål också... Jag har tänkt mycket på det; Jag känner ingen perfekt person, inte en enda. Bara riktigt riktigt bristfälliga personer som fortfarande är värda att älska. För vi är ett gäng tjejer som skrattar åt de dummaste sakerna, dansar fram i korridorerna, håller om varandra i tuffa tider och drömmer vilt om den okända framtiden. Ja, jag är verkligen lyckligt lottad. Nog är det mysigt att skriva om glada och filosofiska saker men nu är det dags för en söndagsblogg!



Måndag: Engelska prov (helveeeteeee)

Tisdag: Psykologi fördjupningsupsats in, svenska redovsining "Romantiken", Svenska upsatts Stolthet & Fördom

Onsdag: Svenska prov i litteraturhistoria

Torsdag: ANDAS! Gymma. Kanske träffa Gabbe.

Fredag: CHILLA SOM FAN! Tiildaaaaaa?

Lördag: No idea yet, spontaniouse (lol vet att det inte stavas så) mys/chill/ fäzt maybe

Söndag: Plugga.


Om jag överlevde vintern i år igen, så ska jag nog klara av denna vecka! Ni ska nog se. Bara några sömn - och dusch lösa dagar och nätter.... Har nämligen kanppt börjat på något av det som ska in de kommande dagarna (lite svenska och psykologi dock!)




Happy, Free, Confused and Lonely at the same time ♥


Kraam











Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards