elinelvira

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

13 dagar kvar

Av Elin - 10 februari 2011 20:00

13 dagar kvar till Thailand nu!


Har börjat lägga fram mina sommar kläder på golvet så jag kan kolla på hur vackra de är! :D I helgen så ska jag börja packa på riktigt, eftersom jag inte kommer hinna under veckan nu, sen efter nästa helg åker vi :D

Idag hade vi NP i Svenska, 3 timmars upsatts blev det. Tror det gick sådär. Efter skolan följde Froj med hit och vi plugga typ, matte och engelska för min del. Men Froj, mvg-eleven gjorde typ all So medans jag satt vid datorn :O inte så bra! Fick en fråga om varför jag nästan aldrig lägger upp personliga bilder här, men det är så att det är ganska svårt att göra det med bloggplatsen bloggar. Men har en annan blogg där jag nästan bara lägger upp bilder! klicka här så trillar ni in där :D Nu ska jag duscha, ska kanske unna mig ett bubbelbad efter det...?



Kram Elle

 
 
melinda

melinda

11 februari 2011 12:19

härligt att du ska till thailand snart, blir jätteavis :O

http://fckingcrazy.blogg.se

 
Malin

Malin

11 februari 2011 14:16

Hej!

sv: Njaae, det är ingen sjukepedemi, direkt, men vi har några sjuka ;) Jag, Adina (fast vi gick till skolan idag) och typ två till var sjuka idag... (Tre var insnöade oxå, så vi var bara 10 :P) Oj, stackars Marcus!

Haha, jaa vi åkte runt i USA... I husbil som vi hyrde där :) Men vi började typ i New York (som förresten borde vara huvudstaden, NY är ju mest känt tycker jag! :P), och ned till LA (med flygplan), San Diego och Las Vegas, San Fransisco, flög till Florida, flög till Mischigan och tillbaka till New York, typ. haha :P
Ja, jag vill köpa sommarkläder! Shorts, linnen, klänningar... :)

Ja, jag började läsa men åååh Kartik! Han har inte kommit ännu (hehe, läste lite mitt i, och inte förrän vid 400nånting hittade jag ngt om honom!) så jag har inte kommit in i den så bra - det är ju inte lika kul när inte Kartik är med! :P haha
Men just nu är de i Rikena för första gången i boken, och träffar Bessie eller vad de nu heter... :P Jag gillar inte dem heller, liksom Pen! De är ... uschiga! ^^P

Jaaaa!!! :D:D Läs VA!!! :D:D Haha, om du gillar Kartik eller Edward kommer du ÄLSKA Dimitri! :D haha, han är underbar! Och Rose är så ... Rose-ig oxå, så man älskar henne för att hon är Rose, och... okej, jag ska lugna ned mig :P
Fast Frestad är nog oxå bra... Ska få den så snart den kommer till bibblan, om inte Adina tar den före ^^
Jaa, Fångad! Av Lucy Christopher? :D haha, jag vet inte vilken jag hade valt... Jo, Vampire Academy är ju bäst! :P

Haha, jo Vampire Academy är bättre än Twilight! Och Taylor Swift, men hon är ju inte ngr böcker :P Men jag läste Twilight *hela* tiden förr, så jag har nästan tröttnat lite, har läst alla böcker typ 5 ggr på snart ett år, så nu vill jag ha nytt! :D

haha, idag var till och med killarna i klassen "flummiga". De brukar alltid skämta o så, HELA tiden, men idag tog de priset! haha, det var kul men lite irriterande, typ på musiken när de inte kunde sluta skratta :P Älskade klass! :D
Usch, vad läskigt det lät... "därför kommer det kännas konstigt att inte vara med dem på raster och så nästa år" skrev du, och fast än jag har två år kvar kändes det inte kul :( Men man får väl lära känna nya personer... haha, när mamma berättar om sina kompisar hon hade typ i högstadiet, då känner man inte igen dem alls (alltså lixom det är ingen hon är med längre), men jag tänker ju att jag kommer vara vän med Adina o Johanna hela livet ^^
Kram

http://jaagmaalin.blogg.se

 
Adina

Adina

11 februari 2011 15:56

Oj, bara 13 dagar!:)
13...Det är en bra siffra;) Har du någon favoritsiffra??

Då kommer det kommentarsvar!:):
Haha, det såg kul ut - för i en kommentar skrev du att du avskyr att vara sjuk, och i en annan att det är lite mysigt;P Jag gillar det verkligen inte - för man mår ju inge bra. Annars kan det ju vara skönt. Men man får också panik eftersom man missar massa saker.
Nu är jag frisk, iallafall:) Eller ja, hostig o snuvig o trött o så fortfarande, men jag tog mig till skolan idag!:) Idag är det exakt en vecka sedan jag blev sjuk...

Jag har en Samsung... Men hur ändrar man format på låtarna då?XD

Neej, jag tycker inte Orlando Bloom är så värst snygg...;P Men du verkar *inte* hålla med mig!XD

Jodå, det låter som mycket prov och läxor! Jobbigt. Good luck!:)

Okidoki, jag ska tänka på "Ögat över månskäran" när jag har läst ut Spirit Bound<3

Haha, Tay rappar ju inte dåligt! Hon är faktiskt bäst av alla rappare, men det kan ha att göra med att jag inte gillar rapp;P
Åhh, Taylor ser så gullig ut när hon rappar<33

Jaa, man får mer blogglust om man får högre statistik med bloggtrafik, men man vet att (iaf jag) ingen stannar och läser, det är inte så kul.
Hm...jag vet faktiskt inte hur länge jag har varit med, men ett tag!

Jag har jätterunda kinder, o då dubbelhaka. Jag ser ut som en tjockis! Men jag tycker inte det ser ut som om du har det:) Så jag är en till som säger att du inte har det!

Njae, jag tycker inte att jag har något talang direkt...ingenting jag börjar tänka på! Jag är inte bra på så mycket
Jag kom på en till talang du har - fota!:)

Ja, vad hemskt när man ska sluta. Bara lämna skolan och alla kompisar!!:/

Du skrev: " Jag tycker inte HON skriver så bra" m.m., vem menade du?;P Jag vet, jag är dålig på att fatta saker!

Bra, du måste läsa VA!:D<3

Haha, jag räknade, och det blev 17 haha i en kommentar för dig! Haha!;P

Stark är UNDERBAR!:D
Haha, ännu en kille i 6:an!?;P Allvarligt, bestämde Zoey vilken hon skulle vara tillsammans med i förra boken?? Hon är verkligen en killtjusare!:)

I min "Huset" handlar det om den där fjärde familjen som flyttar in - föräldrar, en nioåring (Joel) och huvudpersonen - Rose. Allt är ur hennes perspektiv.
Det är lite konstigt, för det äldre och yngre paret bor på övervåningen, men de är spöken. De har blivit mördade, och mördaren gömmer sig i källaren - vilket de försöker varna för, men det är bara barnen som ser dem.
Du frågade om några blir kära, och ja. När grannens son Lucas o Joel är försvunna kommer en kille inspringande som säger sig ha sett ett lik, som sedan visar sig vara Lucas, och killen som såg liket och Rose blir tillsammans.
Någon dör också, Sam - killen som kom inspringandes, Roses pojkvän. Han tar självmord, och det är det konstigaste. Hans skäl är så knäppa. (vill bara säga att han tar självmord i epilogen, det händer plötsligt så att man ska bli förvånad) Hans skäl är för att hans mamma tog självmord när han såg, och han känner sig skuldsatt för att han inte stoppade henne (det har även visat sig att hans mamma är den som mördat yngre och äldre paret och Lucas). Men varför tar han självmord i närheten av Rose (han älskar henne på riktigt och hon är den enda som betyder något förutom hans mamma) när han vet hur det själv känns när någon man älskar tar självmord?
Fattar du ett dyft? Tror inte det...;P

Svarar på resten senare idag:)

Kram

http://www.erikzzonz.blogg.se

 
Filippa

Filippa

11 februari 2011 18:39

Du är så fin Elin!!

Ja en del grejer är från H&M, även från gina och bikbok. Blandade lite hehe :) Älskar alla grejer! Ja ringen är helt aaaawesome. Testa beställa ringen då? Den finns säkert kvar :d
Kram

http://filipparibbing.blogg.se

 
Sophie

Sophie

16 februari 2011 17:11

Om jag inte har kommenterat det innan gör jag det nu, så fin bild :D

Sv: Hihi jag vill också ta sånna bilder, de är så fint :) Weheartit är bäst där finns så mycket fint!

Jag har inte sett speak men borde kanske ta och göra det :D Jag har totalt missat denna filmen, inte bra :o men det ska det bli ändring på! Hoppas att hon höjde dig sen ;)

Hihi det är kul att kolla runt på olika frisyrer och det finns så många fina men jag är ganska feg så jag vågar inte färga eller ändra för mycket :P Men du har ju också ändrat lite och det låter fint :)

Det snöade lite men inte jättemycket kanske 1dm. Usch att det kom så mycket snö hos er igen! :O inte alls roligt ju! Men det ha blivit riktigt kallt igen och så blåser det lite också och då blir det ännu kallare :(

Kramar Sophie

http://sophiiek.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 januari 2016 14:08

  Jenna Den riktiga dansen. Hahahah asså typ det bästa jag sett! Channing Tatum och hans fru Jenna var med i Lip sync battle och hon gjorde hans nummer från Magic Mike XXL! Måste medge att hon nästan var bätrre haha. Det roligaste är j...

Av Elin - 19 januari 2016 15:56


  Hallihallå! Här sitter jag en Tisdag och äter choklad. Ajjabajja mig hahah. Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen!! Ska gå till gymmet, duscha, tvätta sängkläder, tvätta mina smink borstar, städa rummet och kanske börja plugga lite. ...

Av Elin - 10 januari 2016 00:27

          ASSÅÅÅÅ JAAAAAA. När jag såg detta blev jag såå glad. Den här sången var min absoluta favorit i början och är fortfarande en av de bästa på albumet according to me. Och musikvideon hallå??! Hur bra? Till och med Gabbe blev imponerad h...

Av Elin - 9 januari 2016 23:49

  Herregud var det snart en månad jag kikade in här sist? Känndes som förra veckan. Har uppenbarligen ingen känsla för tid ahah. Vad har hänt sedan sist jag skrev? Tentade innan jul (fick högsta betyg wihooo) sedan bar det hemåt för julfirande med ...

Av Elin - 14 december 2015 21:34

      Denna måndag - 14 december 2015 - är första dagen på hela terminen jag är FULLSTÄNDIGT slut både i kropp och knopp. Var och gymade själv igår och idag var det förelsäning sedan gym med Chrissie.  Och herregud min kropp gör ont överallt...

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards