elinelvira

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Elin - 2 oktober 2011 20:56

Hejsan!


Har gjort lite Historia och Svenska och så har jag tränat. Dagens höjdpunkt var helt klart Pretty Little Lairs. Allt jag planerat idag blev gjort vilket är galet skönt! Ska kolla Sex and the City  filmen på 4:an som ska börja typ nu! Har den men ska mysa ner tidigt och chilla. Ska upp tidigt imorgon, har dock studiedag men ska hem till Zoo och vi ska besöka vår gammla skola. Hehe som alla andra studiedagat hitills... vi har hafft typ 3 på 7 veckor... Älskar dem!



Kraam

Av Elin - 2 oktober 2011 17:19

Dagens avsnitt, det femtonde i ordningen, var redan på förhand ruskigt lovande. Dels har det världens snyggaste namn som jag förälskade mig i redan när jag hörde det i Augusti eller så, dels ryktades det en hel del om allt möjligt spännande...


Även om det egentligen mest var ett fill out-avsnitt så var det verkligen GRYMT! Inledningsscenen var ute som preview redan förra veckan, men ändå bjöd den på ytterligare några sjukt klockrena kommentarer. Och Aria's outfit. Är det verkligen möjligt att ge en karaktär så snygga myskläder?! Galet! Tjejerna försöker iallafall reda ut frågetecknen runt bilden A skickat till dem. In i bilden kliver Jason, Alisons bror, som tros ha tagit fotot. Spencer pratar med honom både en och två gånger och ju mer tiden går, desto skummare tycker jag att han blir. Förutom att Spence försöker lösa ett mysterium kring ett armband är hennes roll igenom avsnittet ganska passiv. Genom Emily  får vi dessutom stifta bekantskap med en ny karaktär, Paige. Emily och Paige ingår båda i Rosewood Day's simlag, Sharks, och konkurrensen är stenhård. Paige är bitchernas bitch och skyr inga medel för att trycka ner Em. Jag tvivlar på att jag var ensam om att bli fly förbannad när Paige började hoppa på Emily om att hon är gay. I slutet var det dessutom en riktigt ruskig scen... Creepy! Klockrenaste scenerna i hela avsnittet har dock Aria. Jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv! WEAR ME! Vart får manusförfattarna allt ifrån?! Aria och Ezra lyckas i alla fall få sin första riktiga dejt - och redan här har Ezra utklassat varenda kille i hela världen. Hanna har ett sjukt kämpigt avsnitt; hennes mamma är sekunder från fängesle och hon tvingas förråda sin bästa vän, Aria. Här kommer dock Caleb in i bilden - killen som är ett sjukt charmigt pain in the ass. Han räddar både Hanna, Aria och Ezra (!) - och dessutom Ella och Byron! I mitt nästa liv ska jag bli Holly Marie Combs. The Montgomery's may be messed up, but I freaking love them. ♥


Avslutningsvis är Spencer  förtvivlad då hon upptäcker att det är hon som är skuggan i bilden på Ali, men medan tjejerna tröstar henne upptäcker de något creepy - i Alisons gamla fönster, där Maya nu bor, står... Jason! ÄÄj FY FAAN Vad jag belv rädd....











Hanna: Have you been up all night?!
Aria: Maybe?
Hanna: But you have! One eye is bigger than the other! You look like a strung-out PowerPuff girl.
Aria: STOP looking at the eye, just look at the picture!


Aria: Hey, how can I give you back?
Spencer: Pay for the extra toppings on my pizza delivery?
Aria: Alright, you got it!
Spencer: Oh, and a DVD-rental! Because if I'm gonna hold up in my room all night as your alibi, I'd like to do it with Jake Gyllenhaal!


Caleb: What’s the hurry? You want to be the first in line to see your boy Justin Bieber’s new movie?
Hanna: First of all, it’s not just a movie. It’s his real story.
Caleb: About what? His hair?
Hanna: You know what? Just don’t talk about the Biebs, okay? You don’t know the Biebs, you don’t understand the Biebs. Or his hair.


Ezra: Are you a bit disappointed for the artist didn't show up?
Aria: No. The only person I cared about seeing is here. ♥


Caleb: I thought fancy Rosewood girls like you knew how to say words like "please" and "thank you".
Hanna: Well, PLEASE pill your sweaty body off my locker. Thank you.


Detta är helt klart ett av de bästa hittils! Älskar det sjuukt mycket!


Kraaam










 

Av Elin - 2 oktober 2011 11:50

God morgon!


Vaknade i panik klockan 08:53 somnade om och vaknade vid 09:48 sen somnade jag om igen och gick upp vid 10:32. Haha kollade på mobilklockan så kommer ihåg exakta tiden. Igår vaknade jag ju 12:20 så framsteg iaf ;) Har under denna tid snackat i telefon, ätit frukost och kollat på tv. Då var morgon sysslorna klara. Idag ska jag plugga historia och svenska och så ska jag ner till vårt gym och spinna lite! Kollade btw på 5 Lost  avsnitt igår och fy fan för det! Orkar inte med mitt liv för det är så jävla läskigt och ASBRA!


ahahahah *andas* hahahhah! Jag och Audrey i Brighton, vi är ju nästan onormala!


Kraam

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards