elinelvira

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Elin - 3 oktober 2011 20:23

God Natt!


Ska bädda ner mig i sängen med en bok och efter det kolla på lite tv innan jag ska sova. Har inte blivit så mycket plugg. Historia och Svenska. En gnutta spanska som knappt är värd att ens nämna. Imorgon ska jag råplugga spanskan och göra matte tror jag. Fattar inte, valde Sambeteende-linjen för att få bort mycket matte. Men vi har ändå men matte än Psykologi...?? Weird, huh?


Well, sleep tight!


                 "Did you get a goodnight kiss? Here’s one from me. xo…  -A"

 

Har bärjat bli beroende av gifs haha! Haha så vänj et vid det. Som Calle sa; Det är som i Harry Potter!

 

Kraam

Av Elin - 3 oktober 2011 19:15

Hejsan!


Tänkte göra en bokrecension på engelska eftersom boken jag läst var på engelska!


Författare: Nicholas Sparks

Utgivningsår: 2010


Handling

 

 

When a mysterious young woman named Katie appears in the small North Carolina town of Southport, her sudden arrival raises questions about her past. Katie seems determined to avoid forming personal ties until a series of events draws her into two reluctant relationships: one with Alex, a widowed store owner with a kind heart and two young children; and another with her single neighbor, Jo. Despite her reservations, Katie slowly begins to let down her guard, putting down roots in the close-knit community and becoming increasingly attached to Alex and his family.

But even as Katie begins to fall in love, she struggles with the dark secret that still haunts and terrifies her . . . a past that set her on a fearful, shattering journey across the country, to the sheltered oasis of Southport. With Jo's empathic and stubborn support, Katie eventually realizes that she must choose between a life of transient safety and one of riskier rewards . . . and that in the darkest hour, love is the only true safe haven.



Vad tyckte jag?

 

Jag bara älskade denna bok! Historien om Alex & Katie var magisk och jag blev förtrollad i handlingen! Noicholas Sparks vet hur man får en tjej att sitta uppe hela natten och läsa! Skratt varvades mellan förtvivlan och aggressioner. Men även "åååh" känslor. Detta var helt klart en av hans bästa böcker, då jag läst en annan! Haha nej men jag har sett filmerna också. Om ni gillade denna eller inte orkar läsa så ska boken börja filmatiseras under 2012! Dock jag tycker ni ska läsa den, för jag rekomenderar denna varmt!


8/10



Kraam

Av Elin - 3 oktober 2011 09:45

 



 


Har studiedag idag, as nice!


Kraam

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards