elinelvira

Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

Shoot For The Stars

Av Elin - 25 februari 2014 14:16


De senaste dagarna glittrade livet lite extra! Inte bara för att vårsolen lyser så fint på Rhen, utan för att det känns så otroligt bra att så kramas med min älskling. Så var det tyst här ett par dagar. Ibland blir det så. Men har haft det så bra här och Schweiz är verkligen ett vackert land. Basel påminner även lite om Stockholm med de vackra gamla byggnaderna, vattnet och alla de söta små cafeérna. När jag kom hit så hade vi lite problem med att få tag i en hyrbil (de hade bara skidhållare för 2 par skidor, man ba what?) men det gick bra tillsist. Dagen efter det åkte vi till Engelberg för 2 dagars skidåkning. Vi fick byta rum eftersom mitt och Gabbes hotell rum hade fått en vattenläcka, men istället fick vi bo i Superior rummet (för er som inte vet är det ofta ett av de finare rummen på ett hotell) Lite tur i otutren! Jag måste även erkänna att backarna hemma i Sälen var något enklare haha. Så första dagen i backen var jag mest rädd efter att jag trillade och gjorde illa knät, men dag 2 gick så mycket bättre! Undet dag 2 när jag och Gabbe satt kvar inne på resturangen vi alla lunchat på så kom en kvinna fram till oss som jobbade för EF (språkreseföretag) och tyckte vi var så söta när jag sov på Gabbes axel (hehe var trött) och frågade om vi ville vara med i ett klipp för en EF reklam! Vad ska man säga? Life as a celebrity.... Men det var väldigt smickrande att någon tyckte jag var söt när jag var helt osminkad, svettig och trött. Inte precis så att man känner sig kamera redo då haha. Men det var en upplevelse. Vi har ven ätit massa god mat och sen jag och Gabbe kom tillbaka till Basel så har vi sett film, gosat och lekt med barn. Igår fick jag vara en prinsessa som satt fast en borg som brann. Haha har inte lekt så mycket sen Calle blev stor och odräglig.


Idag vaknade jag nästan efter att Gabbe gick upp och så har vi promenarat runt i Basel och så köpte jag en fin vår tröja inne på Zara. Sedan åt vi gott på Vapiano. Nu; mysaaaa.




Vill inte åka heeeemm uhuhuhuh



xx




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 januari 2016 14:08

  Jenna Den riktiga dansen. Hahahah asså typ det bästa jag sett! Channing Tatum och hans fru Jenna var med i Lip sync battle och hon gjorde hans nummer från Magic Mike XXL! Måste medge att hon nästan var bätrre haha. Det roligaste är j...

Av Elin - 19 januari 2016 15:56


  Hallihallå! Här sitter jag en Tisdag och äter choklad. Ajjabajja mig hahah. Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen!! Ska gå till gymmet, duscha, tvätta sängkläder, tvätta mina smink borstar, städa rummet och kanske börja plugga lite. ...

Av Elin - 10 januari 2016 00:27

          ASSÅÅÅÅ JAAAAAA. När jag såg detta blev jag såå glad. Den här sången var min absoluta favorit i början och är fortfarande en av de bästa på albumet according to me. Och musikvideon hallå??! Hur bra? Till och med Gabbe blev imponerad h...

Av Elin - 9 januari 2016 23:49

  Herregud var det snart en månad jag kikade in här sist? Känndes som förra veckan. Har uppenbarligen ingen känsla för tid ahah. Vad har hänt sedan sist jag skrev? Tentade innan jul (fick högsta betyg wihooo) sedan bar det hemåt för julfirande med ...

Av Elin - 14 december 2015 21:34

      Denna måndag - 14 december 2015 - är första dagen på hela terminen jag är FULLSTÄNDIGT slut både i kropp och knopp. Var och gymade själv igår och idag var det förelsäning sedan gym med Chrissie.  Och herregud min kropp gör ont överallt...

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards